آتش و خون

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
آتش و خون (nbookcity.com)

دانلود کتاب آتش و خون

کتاب آتش و خون یک شاهکار تخیلی و تاریخی محبوب از جرج آر آر مارتین است که نامزد جایزه های لوکاس و Le Blanc و بهترین داستان فانتزی گودریدز شده است.

نویسنده در توضیح سبک نگارش خود می گوید که نویسندگان دو دسته اند: کسانی که معمار اثرشان هستند، نقشه راه را می چینند و هر واقعه را به دقت برنامه ریزی می کنند و کسانی چون خود او که باغبان اثرشان هستند، دانه ای را می کارند و می دانند که آن دانه چیست، از آن مراقبت و آن را آبیاری می کنند؛ اما اینکه آن دانه حين نمو چقدر شاخ و برگ می دهد، اتفاقی است که تنها با رشد گیاه از آن باخبر خواهند شد.

نغمه یخ و آتش با شخصیت های بی شمارش و با حدود دو میلیون واژه ای که تا پنجمین کتاب وقف بنای جهان آن شد، از همین قاعده تبعیت کرده است و این یکی از دلایلی است که صرف زمان بسیار برای انتشار هر کتاب تازه را توضیح می دهد. نسخه اصلی آتش و خون، یکی دیگر از کتاب های این مجموعه، در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و روایتگر تاریخچه خاندان تارگرین، یکی از خاندان های مجموعه، است و به لحاظ زمانی، محدوده تاریخی ای پیش از سایر کتاب ها را در بر می گیرد.

خلاصه کتاب

رمان آتش و خون بخشی از تاریخ وستروس است؛ جهانی که جورج آر آر مارتین، با مجموعه‌ کتاب‌های بازی تاج‌ و تخت خلق و بسیاری را شیفتۀ کتاب‌ها و سریال خود کرد. قرن‌ها پیش از بازی تاج‌وتخت خاندان تارگرین، تنها اژدهاسالاران به‌جامانده پس از نابودی والریا، به سنگ‌اژدها مهاجرت می‌کنند. ایگون به همراه خواهرانش تصمیم می‌گیرد تا هفت قلمرو پادشاهی را یکپارچه کند…

آتش و خون، اولین جلد از دوگانۀ تاریخ خاندان تارگرین در وستروس، به بررسی اتفاقات و حوادث دوران سلطنت اژدهاسالاران بر وستروس می‌پردازد. اینکه در نبرد اژدهایان واقعاً چه اتفاقاتی رخ داد، چرا بازدید از والریای پس از نابودی می‌تواند مرگبار باشد و پاسخ بسیاری از سؤالات دیگر که لازمه‌ای برای درک بهتر دنیای خلق‌شدۀ مارتین است، در کتاب حاضر یافت می‌شود.

سریال معروف و پرطرفدار بازی تاج‌ و تخت اقتباسی از مجموعۀ نغمۀ یخ و آتش به قلم جورج آر. آر. مارتین است. آتش و خون هم بن‌مایۀ سریال در دست تولید دیگری از شبکۀ اچ‌ بی‌ اوست که در سال ۲۰۲۲ پخش خواهد شد. آتش و خون اثری شدیدا دوست داشتنی از مارتین بدون حد و مرز است. اثری که نمی توان آن را زمین گذاشت. نثر از کیفیتی اعتیاد آور برخوردار است که کاملا شایعه وار است…

واضح ترین مقایسه ای که می توان داشت با رمان سیلماریلیون به قلم جی. آر. آر. تالکین است. صدها سال بعد از حوادثی که الان توصیف می شود، صدای گلیادین این بازی تاج و تخت را با نبرد چشم اندازها و طوفانی از حقایق بحث برانگیز پیچیده تر می کند. کتاب سنگین است اما داستان آتش و خون به سرعت برق و باد می گذرد

بخشی از متن کتاب

با آنکه ژیهریس ممنوع کرده بود، آلیسان فرمان خودش را صادر کرد و مخفیانه مأمورانی گمارد تا مراقب فرزند راه گم کرده اش در آن سوی دریای باریک باشند. ملکه از گزارشها میدانست سیرا هنوز در لیس بود و هنوز در همان باغ عشرت. سیرا که حالا بیست ساله بود، هنوز طرفدارانش را با این ایده سرگرم می کرد که او کارآموز راهبگی مذهب است؛ مشهود بود که بسیاری از مردم لیس از کام جویی با زنان جوان معصوم سوگند خورده به زهد، حتی اگر این معصومیت ریا باشد، لذت بیشتری می بردند.

سوگ ملکه در فقدان شاهدخت ويسرا بود که بالاخره او را وادار کرد پیش ژیهریس برود و بار دیگر راجع به سیرا صحبت کند. کاهن بارت را هم با خودش برد تا درباره روحیه بخشندگی و خواص مداوا کننده زمان سخن بگوید. وقتی حرف های بارت به پایان رسید، ملکه صحبت سيرا را پیش کشید. او از شاه تقاضا کرد: «لطفا. وقت آن است که او را به خانه بازگردانیم. مطمئنا او به قدر کافی تنبیه شده است. او دختر ماست.» ژیهریس تسلیم نشد.

اعليحضرت پاسخ داد: «او یکی از فاحشه های لیس است. خودش را در اختیار نیمی از دربار قرار داده، زن پیری را از پله ها انداخته و سعی کرده اژدهایی را بدزدد. چه چیز دیگری نیاز داری؟ به این فکر کرده ای که چطور خودش را به لیس رسانده؟ او که پولی نداشت. فکر میکنی چطور هزینه سفرش را پرداخت کرده؟» ملکه از تندی کلمات او رنجید، ولی تسلیم نشد. «اگر به عشق او سیرا را به خانه بازمی گردانی، به خاطر عشق من او را برگردان. من به او نیاز دارم.

نقد کتاب آتش و خون

جرج آر آر مارتین، خالق جهان بازی تاج و تخت و نویسندۀ مجموعۀ نغمۀ یخ و آتش، تاریخ جذاب خاندان تارگرین را در کتاب آتش و خون، اولین جلد از دوگانۀ تاریخ خاندان تارگرین در وستروس، به رشتۀ تحریر در آورده است. این روایت که اساس بازی تاج و تخت است، به خواننده از جریان زندگی، جنگ های خونین و تاریخ همیشه جذاب وستروس نگاهی تازه می‌دهد.

قرن‌ها پیش از وقایع دوران بازی تاج و تخت، خاندان تارگرین، تنها خاندان اژدهاسالاری که از نابودی والریا جان به در برد، به سنگ اژدها مهاجرت می‌کند و در آنجا سکنی می‌گزیند. آتش و خون با شرح زندگی ایگون فاتح قدرتمند، پدیدآورندۀ تخت آهنین، شروع می‌شود و با شرح نسل‌های بعدی وی ادامه می‌یابد.

اگر از خواندن رمان های فانتزی لذت می برید، کتاب آتش و خون نیز برای شما لذتبخش خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 10,722 بار

George%20R.%20R.%20Martin%20 %D8%AC%D8%B1%D8%AC%20%D8%A2%D8%B1.%20%D8%A2%D8%B1.%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: آتش و خون

نامزد جایزه لوکاس سال 2019

نامزد جایزه بهترین داستان فانتزی گودریدز سال 2019

نامزد جایزه Le Blanc سال 2019

نویسنده: جرج آر آر مارتین

مترجم: هادی امینی

تعداد صفحات کتاب: 888 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 76.66 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب لیدی الیزابت روایت زندگی شاهزاده الیزابت است که در قرن شانزدهم میلادی در قصر هت فیلد انگلستان زندگی می‌کند. او در ابتدای داستان سه سال دارد و همراه با ندیمه‌ها و خدمتکاران شاه زندگی می‌کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 599
قهرمان کتاب سفر به انتهای شب به شکل ساده لوحانه ای سعی دارد خودش را اسیر دشمن کند تا از شرایط سخت و امرشنوی شانه خالی کند. این یک کمدی داخل یک تراژدی است. به او میخندی ولی نمی توانی صددرصد بگویی اگر جای او بودی این کار را نمی کردی!...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 1993

20 پاسخ

  1. سلام چقدر طول میکشه تا بعد از خرید به ایمیل ارسال بشه ؟

    1. سلام. بلافاصله بعد از خرید، ایمیل دانلود به‌صورت اتوماتیک براتون ارسال میشه.

    1. با سلام. در سایت شهرکتاب فقط کتاب های پی‌دی‌اف و صوتی آپلود می‌شود.

  2. سلام
    آیا نسخه pdf مانند کتاب اصلی دارای تصویر هست یا نه؟

  3. سلام وقت بخیر کتاب تا چه حد سانسور داره ؟؟چند درصد ؟؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر، ما هیچ دخل و تصرفی در متن کتاب ها نداریم و دقیقا اون چیزی که چاپ شده در اختیار کاربران قرار گرفته.

  4. سلام من کتاب رو خریدم ولی فایلی برام نیومده، چکار کنم؟

    1. با سلام. طی بررسی های انجام شده خرید شما موفق بوده و لینک دانلود برای شما ایمیل شده است. در صورتی که ایمیل مربوطه را در صندوق ورودی خود پیدا نکردید، بخش هرزنامه/spam را نیز بررسی کنید.
      همچنین به درخواست شما مجددا لینک دانلود را برای شما ارسال کردیم. لطفا بررسی کنید در صورت بروز هرگونه سوالی با کمال میل درخدمتیم.

  5. سلام داداش فایل خرابه چرا میزارینش الان من خریدم خرابه فایل کی الان جواب من رو میده

    1. سلام وقتتون بخیر. فایل کتاب بررسی شد و مشکلی مشاهده نشد!
      به استحضار می رساند با ایمیلی که کامنت گذاشته اید خریدی در سیستم ما ثبت نشده است. در صورتی که با ایمیل دیگری اقدام به خرید کتاب کرده اید لطفا ایمیل مربوطه را برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم.
      ایمیل پشتیبانی: alihonarmand2013@gmail.com
      پشتیبانی در تلگرام: @chamirali
      با کمال میل در خدمت شما هستیم.

      1. سلام من کتاب رو خریدم ولی دانلود نمیشه برام لطفا راهنمایی کنید

        1. با سلام. به در خواست شما فایل pdf کتاب، برای شما ایمیل شد. لطفا بررسی کنید در صورت بروز هرگونه سوالی با کمال میل در خدمتیم.

          1. سلام من فایل رو دانلود کردم اما استخراج نمیشه میشه راهنمایی کنید

          2. با سلام. لطفا برای استخراج از برنامه وینرار که در صفحه راهنمای کاربر قرار گرفته استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *