وقتی که رفتی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
وقتی که رفتی (nbookcity.com)

دانلود کتاب وقتی که رفتی

اگر حس و حال افسردگی دارید و یا کسی را دوست داشتید که ترکتان کرده؛ کتاب وقتی که رفتی را نخوانید!

رمانی ست با موضع تعهد و خیانت که در آن کارول میسون خیلی خوب و تاثیرگذار احساسات فردی را که در حال تحمل غم و اندوه جدایی ست به تصویر کشیده. داستان شروعی آهسته دارد، اما به مرور اتفاقات، شتاب بیشتری می گیرند و خواننده را با اتفاقات مهیج و غیر منتظره‌ غافلگیر می سازد. این اثر از پرفروش‌ترین‌های آمازون در سال 2017 بود.

موضوع اصلی اغلب رمان های میسون زنان هستند که از جمله آثار وی میتوان کتاب های «یک عاشق برایم بفرست» و «رازهای زنان متاهل» را نام برد که از پر فروش ترین کتاب های کانادا بوده اند. آثار خانم مایسون به بیش از ده زبان زنده دنیا ترجمه شده اند. کتاب حاضر جدید ترین اثر این نویسنده برجسته می باشد که در آن با مهارت تمام داستانی فوق العاده را به تصویر می کشد.

خلاصه کتاب

کتاب وقتی که رفتی داستان دو زن از دو نسل را روایت می کند. هردو زن زندگی‌ای سرشار از عشق و کمبود و حسرت داشته‌اند. آنها به طور تصادفی با یکدیگر ملاقات می‌کنند و داستان زندگی‌شان با فرازو نشیب‌های غافلگیر‌کننده بر ملا می شود. «الیس» زنی است که زندگی‌اش از هم پاشیده است. او تنها است و زمانی که در گالری‌اش با «اولین» آشنا می شود، داستان زندگی او را جالب، غم انگیز و بسیار شبیه به داستان خود می بیند…

بخشی از متن کتاب

در آن تابستان، باران زیادی بارید. او تقریبا هیچ چیز ننوشته و فقط چند کار جزئی را برای مجله، برخی کارهای جزئی را ردیف کرده بود. مارک، که با یکی از مدیران رده بالای مجله کازموپولیتن، یک مجله مهیج جدید زنان، آشنا بود، به عنوان یک دستیار، شغلی برای اولین دست و پا کرده بود. آن مجله از زمان شروعش، با نگاهی صریح و جذاب به این حقیقت که زنان فقط مادر فرزندانشان و اموال مردان نیستند، در بریتانیا سروصدای زیادی را به پا کرده بود. آنها می خواستند جایگاه اجتماعی زنان شاغل را که دیگر دوست نداشتند زندگی های پوچ و مملو از ناکامی شان را ادامه دهند، ارتقاء بخشند.

آرمان این مجله به اولین انگیزه می داد. او هر روز یک یا دو ایده داستانی را به سردبیر پیشنهاد می داد. آنها خوب و به روز بودند. همان طوری که روزی اولین در یک کافه پر از دود حین نوشیدن قهوه برای سردبیرش خاطر نشان کرد، در آوریل ۱۹۷۵ همه با آهنگ «کنار مردت بمان» کار تامی وینت۱۳۵، که به جدول بهترین های موسیقی پاپ در بریتانیا راه پیدا کرده بود، همخوانی می کردند، اما تا ماه جولای به آهنگ «طلاق» او گرایش یافتند. سردبیرش این حرف او را تایید کرده بود. سپس حرفه اولین نسبت به سرعت تغییر کرد، و او به جلسات هیئت تحریریه دعوت شد.

این جلسات معمولا همراه با صرف ناهار در یکی از خیابان های فرعی شلوغ در نزدیکی دفاتر مجله برگزار می شدند. اولین عاشق آن جلسات بود. ضمن این که در آن نشستها با آدمهای واقعی، صفتی که حین حرف زدن با مارک برای توصیفشان بکار می برد، افرادی که نقطه اشتراکی با آنها داشت، دوست می شد. او با گزارش و دستورات لازم برای هفته بعد از آن جلسات بیرون می آمد. اما پس از چند سال، کارش با مشکلاتی روبرو شد. مارک از او می خواست برای سفرهای ناگهانی و آخر هفته ها مرخصی بگیرد. شغل اولین آزادی مارک را محدود می کرد. پس، علیرغم میل باطنی اش، به یک کارمند روزمزد تبدیل شد.

اما اتفاقات متناقضی در زندگی اش رخ دادند. یک زن به عنوان رهبر حزب محافظه کار انتخاب شده و قانون ممنوعیت تبعیض نژادی به تازگی تصویب شده بود، ولی تمام آرزوهای اولین وستلند نمی توانستند برآورده شوند، چون شغلش وقت تفریح شوهرش را می گرفت. ولی حالا، ذهن اولین خلاقیت کمتری برای یافتن ایده هایی برای بخش های مختلف مجله داشت، او به فکر تألیف رمانی افتاد که مدت ها بود آرزوی نوشتنش را داشت. وقتی پشت میز تحریرش با یک قلم و کاغذ نشست، نمی توانست درباره موضوع داستان تصمیم بگیرد. هر زمان که سعی می کرد از خودش بپرسد، مردم دوست دارند چه بخوانند؟ تنها چیزی که در ذهنش مجسم می شد، چهره ادی بود.

نقد کتاب وقتی که رفتی

کتاب وقتی که رفتی داستان زندگی پرکشش و مرموز زن جوانی به نام آلیس است که با رفتن ناگهانی همسرش، در دنیایی مبهم و مجهول با هزار و یک سوال بی جواب تنها می ماند. دلیل این عمل غیر منتظره ی جاستین چیست؟ چه رازی در پساپرده ی این اتفاق نهفته است؟ پرسش هایی که پس از آشنایی آلیس با اولین میانسال که سرگذشت حسرت بار و عاشقانه ای شبیه به او دارد، رفته رفته به جواب نزدیک تر می شوند.

اگر از خواندن رمان های عاشقانه و غمگین لذت می برید، این کتاب برای شماست.

تعداد بازدید: 260 بار

Carol%20Mason%20 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%84%20%D9%85%DB%8C%D8%B3%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: وقتی که رفتی

(پس از آنکه رفتی)

نویسنده: کارول میسون

مترجم: مهرداد یوسفی

تعداد صفحات کتاب: 261 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 89
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 20 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *