بیرون از ماز

آخرین ویرایش: 9 ماه قبل
بیرون از ماز (nbookcity.com)

دانلود کتاب بیرون از ماز

بیرون از ماز داستان جدید و جذابی است که به شما کمک می‌کند تا بر موانع موجود چیره شوید و آینده‌ای شادتر و درخشان‌تر برای خودتان رقم بزنید.

این کتاب برای کسانی نوشته شده است که به دنبال موفقیت شخصی و شغلی بیشتری‌اند. خواندن این کتاب دقایقی بیشتر طول نمی‌کشد، ولی تاثیر و کمک شگرف چشم‌اندازها و درس‌های ارزشمندش سالیان دراز در زندگی‌تان ماندگار خواهد شد.

اسپنسر جانسون فیزیکدان و نویسنده آمریکایی که عمدتا به دلیل کتابهای روانشناسانه اش شهرت دارد در «یو اس ای تودی» او را پادشاه تمثیل می خوانند زیرا او موضوعات پیچیده را با پاسخ های بسیار ساده ارائه می دهد.

جملات برگزیده کتاب بیرون از ماز

  • یک باور قدیمی می‌تواند تو را زندانی خودش کند.
  • شما مجبور نیستید هر چیزی را که فکر می‌کنید باور کنید.
  • گاهی اوقات قبل از آنکه چیزی را بتوانید ببینید، باید آن را باور کنید.
  • برای آنچه که می‌توانی باور داشته باشی هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  • تجسم مهم‌تر از دانش است. دانش محدود است، ولی تجسم بر تمام دنیا احاطه دارد.

خلاصه کتاب 

کتاب بیرون از ماز نوشته “اسپنسر جانسون” که در ادامه کتاب چه کسی پنیر من را جابه جا کرد؟ می‌باشد که در آن شما را برای آینده ای شاد و درخشان تر و همچنین چیره شدن بر موانع و سختی ها یاری می دهد. در کتاب پنیر، دو شخصیت اصلی داستان “هم” و “ها” با چالش هایی روبه رو میشوند که با چالش های هر کدام از ما بی شباهت نیست. اما هر کدام از آن دو یک واکنش نشان می‌دهند.

یکی با پذیرش موقعیت جدید و تغییر به راهش ادامه میدهد و دیگری برای تغییری ساده دچار مشکل می شود. حال کتاب بیرون از ماز آنچه را «هم» بعدا انجام می دهد، بازگو می کند و اینکه کشف های جدیدش چگونه می توانند به شما کمک کنند تا قفل هایی را باز کنند که ممکن است امروز در گذر پیچیده زندگی تان با آن مواجه هستید.

او در کتاب بیرون از ماز به افرادی همچون “هم” می‌پردازد و به چگونگی کنار آمادن با چالش ها و مشکلاتی می‌پردازد که ممکن است گاهی بسیار سخت باشد. “جانسون” اعتقاد دارد همه دستاوردهای ما ناشی از اعتقادات ما و چگونگی نگاه ما به مشکلات میباشد. دکتر اسپنسر جانسون در سبک تجاری خود که ده ها میلیون طرفدار کسب کرده، بار دیگر داستان ساده ای را به اشتراک می گذارد که حقایق عمیقی را در مورد چگونگی تغییر زندگی شما ارائه می دهد.

بخشی از متن کتاب

«هم» آهی عمیق و بلند کشید و سپس سوالی را از خودش پرسید که از زمان آغاز جست و جویش او را آزار داده بود. «چرا با “ها” نرفتم؟» و با پرسیدن این سوال، «هم» شروع کرد به گریه کردن و سپس به خواب عمیقی فرو رفت. «هم» آن شب یک خواب دید. در خواب دید که به خانه اش کنار ایستگاه پنیر C برگشته است و در آن جا قدم می زند، الم شنگه راه انداخته است، نق می زند و عصبانی شده است. ولی چه اتفاقی افتاده بود؟

سپس آنچه را که اتفاق افتاده بود، دید. دید که روی پنجره ها میله های زیادی نصب شده بودند! به نظر می رسید که در زندان بود، در حالی که در داخل میله ها خودش را نگاه می کرد، متوجه شد که چقدر ناراحت و نگران است. در خواب با صدای بلند گریه کرد. نیمه شب بیدار شد و به خوابش فکر کرد، پریشان شد. چرا در خواب دید که در خانه خودش زندانی شده بود. دلش برای دوستش تنگ شد و از اینکه با او نرفته بود، خودش را سرزنش کرد.

«هم» به پشت دراز کشید و ساعت ها بیدار ماند و در این باره فکر کرد. او تا سپیده دم درباره این موضوع فکر کرد. وقتی هوا روشن شد، تازه توانست به مفهوم نوشته «ها» روی دیوار، درباره باورهای قدیمی و پنیر جدید پی ببرد. آهسته با خودش گفت: «شاید حق با “ها” بود.» (بلندتر فکر کردن به او کمک کرد تا افکارش، به ویژه افکار دشوارتر و پر چالش، مانند افکاری که اکنون داشت را شفاف تر کند.)

او به روزی اندیشید که «ها» را ترک کرد. اکنون مدت زیادی از آن روز گذشته بود. «ها» سعی کرده بود با «هم» درباره آنچه فکر می کرد باید انجام دهند صحبت کند، ولی «هم» از گوش دادن به او خودداری کرده بود. «هم» گفت: «من مطمئن بودم که حق با من است و “ها” اشتباه می کند. ولی شاید حق با من نباشد. من به “ها” اعتماد نکردم، بلکه به افکار خودم اعتماد کردم. (ص47 کتاب بیرون از ماز)

روزنامه فلوریدا تایمز در مورد این کتاب نوشته:

داستان بیرون از ماز برای افرادی است که با زندگی سختی روبرو هستند.که همه ما کمو بیش دچارش هستیم. آیا چیزی در زندگی شما ناپدید شده است، دقیقا مثل دو شخصیت اصلی یعنی هم و هاو ، پنیر خود را گم کردند؟

شما می توانید جلوی آن را بگیرید. در مورد تلاش برای بازیابی آنچه از دست داده اید و فرار از پیچ و خم بی احتیاطی. [از پیچ و خم] واقعا می تواند به شما کمک کند تا چمدان های قدیمی را رها کنید و با انتخاب یک باور جدید ، غیرممکن ها را کشف کنید.

در پایان مطالعه کتاب بیرون از ماز را به همه طرفداران کتاب های خودپروری پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,165 بار

Spencer%20Johnson%20 %D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%86%D8%B3%D8%B1%20%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%86 2

عنوان کتاب: بیرون از ماز (گذر پیچیده)

راهی ساده برای تغییر فکر و گشودن قفل موفقیتتان

جلد دوم کتاب چه کسی مرا جابجا کرد

نویسنده: دکتر اسپنسر جانسون

مترجم: علی اکبر قاری نیت

تعداد صفحات کتاب: 82 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 85
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 16 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *