پمبرلی (ادامه رمان غرور و تعصب)

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
پمبرلی (nbookcity.com)

دانلود کتاب پمبرلی (ادامه رمان غرور و تعصب)

رمان پمبرلی از جایی آغاز می شود که یک سال از ازدواج الیزابت و آقای دارسی گذشته و الیزا بالاخره تصمیم می گیرد تا از مادر و تنها خواهر مجردش دعوت کند تا به قصر پمبرلی بیایند. او از این که نتواند هیچ وقت مادر شود نگران است و از ناپایداری خوشبختی بی حدی که به رویش لبخند می زند هراسان. کتاب غرور و تعصب و به دنباله آن پمبرلی اثری است از جین آستن و اما تنانت به ترجمه هادی عادل پور. در نسخه اصلی این دو رمان به شکل دو جلد مجزا منتشر شده اند.

چکیده رمان

از بین پنج دختری که نتیجه ازدواج خانم و آقای بنت بودند سه تای آنها جین و الیزابت و لیدیا ازدواج کردند. اول از همه کوچکترینشان، لیدیا بود که با مردی جذاب اما نالایق به نام ویکهام از خانه گریخته و با اغو ازدواج کرد. الیزابت دختر دوم با آقای دارسی صاحب کاخ پمبرلی (دربی شایر) ازدواج کرده بود که سالی ده هزار پوند درآمد داشت. جین که بزرگترین دختر بود با آقای بینگلی که سالی شش هزار پوند درامد داشت ازدواج کرده بود. مری و کتی دختران سوم و چهارم بودند و فکرشان از همه چیز آزاد بود و فقط اهل مطالعه بودند و دیدیم که در آخر در سن ازدواج باقی مانده بودند.

این رمان مربوط به حوادث بعد از ازدواج آقای دارسی و الیزابت است. قرار است جشن کریسمس در پمبرلی برگزار شود و لیزا به عنوان بانوی پمبرلی باید مسئول پذیرایی از خانواده خودش و آقای دارسی باشد. در این بین مشکلاتی دارد…

بخشی از متن

اگر عقاید الیزابت در دایره ی خانواده اش محدود می گشت، هیچ گاه نمی توانست تصور زندگی مرفهی را در سر بپروراند. تمایلات جوانی و زیباپرستی و تناسب شرایط برای چنین خواسته هایی باعث شده بودند تا پدر او با زنی کوته نظر و بی فکر پیمان زناشویی بندد، که البته مبنی بر همین خصوصیات این زن در مدت کوتاهی اخلاق حقیقی خود را نشان داده بود. عزت و احترام او برای همیشه از بین رفته و او را به سوی ناراحتی های عصبی و بدبینی سوق داده بود، ولی در چنین شرایط آقای بنت خوش گذرانی و بی پروایی را پیشه ی خود نکرده بود او برعکس اغلب شوهرها به طرف فساد و گناه نرفته و تمام این اعمال را در زمین و کتاب هایش خلاصه کرده بود و قسمت اعظم زندگی خود را با این دو کار می گذراند.

او برای استفاده از هر چیز حتی نظریات پوچ همسرش را به عنوان سرگرمی می دانست و از آنان لذت می برد. ناگفته نماند که آن نوع زندگی در ارتباط با وظایف یک شوهر برای همسرش در رفع مشکلات زندگی و خوشبختی قرار نمی گیرد. البته از نظر فلاسفه این عمل یک نوع ارضاء و دلخوشی برای شخصی است که نمی تواند به آن درجه از خوشبختی خود دست یابد. الیزابت هرچند بیشتر رفتار و اعمال پدرش را نسبت به وظیفه اش در نظر می گرفت، ولی هیچ گاه نتیجه ی آنان را خوشایند نمی دید، با این حال به او احترام می گذاشت و پدرش هم او را برای رفتار و کلا وجودش دوست داشت. الیزابت سعی می کرد تا اگر نمی تواند از چیزی چشم پوشی کند، لااقل آن را فراموش کند، ولی گاهی اوقات ناگهان تمام قضایا در مغزش شکل می گرفت.

او در مقابل دختران بالغ و بدون در نظر داشتن هیچ چیز آشکارا مادرش را به باد مسخره می گرفت. اما الیزابت هیچ وقت به اندازه ی آن روز عصبی نبود. او فکر می کرد یک ازدواج ناآگاهانه چه عواقبی خواهد داشت. او می دید یک قضاوت از روی احساس و در انتها شهوت و میل تا چه حدی در دختران و کلا فرزندان شخص و خلاصه نسل و اجتماع بعد موثر خواهد بود. از طرفی دیگر این عمل او نسبت به همسرش در مقابل آنان اگر ناپسند هم نبود، ولی به خود همسرش از نظر فکری لطمه می زد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. روزگار سپری شده مردم سالخورده جلد سوم
  2. آثار الباقیه
  3. از ذهن تا ماده
  4. انسان و درونش

تعداد بازدید: 3,126 بار

Pemberley %D9%BE%D9%85%D8%A8%D8%B1%D9%84%DB%8C

عنوان کتاب: پمبرلی (ادامه رمان غرور و تعصب)

نویسنده: اما تنانت – جین آستن

مترجم: هادی عادل پور

تعداد صفحات کتاب: 224 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.13 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 86
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 18 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *