غرور و تعصب

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
غرور و تعصب (nbookcity.com)

دانلود کتاب غرور و تعصب 

جین آستن رمان زیبای غرور و تعصب را در سال 1796، در حالی که تنها 21 سال داشت نوشت، اما چاپ آن تا سال 1813 به طول کشید.

اکثر منتقدین غرور و تعصب را بهترین اثر جین آستن می‌دانند و خود او آن را «بچهٔ دل بند خود» می‌ نامد. با این حال، این کتاب، که ابتدا با نام «تأثرات اولیه» نوشته شده بود، تا مدت‌ها توسط ناشرها رد می‌شد. این اثر حدود سال 1812 بازنویسی شد و در سال 1813 با نام غرور و تعصب به چاپ رسید. در ادامه به جزئیات این رمان بلند و جذاب می پردازیم.

خلاصه رمان

رمان عامه پسند غرور و تعصب در اوایل قرن نوزدهم در انگلستان و در فضایی روستایی روایت می‌شود. روایت خانواده آقا و خانم بِنِت است که پنج دختر دارند که از لحاظ شخصیتی با یکدیگر متفاوت هستندو گاهی دیوانه بازی از آنها جدا نمی شود . خانم بنت مشتاق است تا تمام دخترانش ازدواج کنند، به خصوص به این دلیل که کشیش ویلیام کالینز، هنگامی که آقای بنت بمیرد، املاک خانوادگی را تصاحب خواهد کرد. در مجلس رقص، چارلز بینگلی ثروتمند و تازه وارد به بزرگ‌ترین دختر خانواده بنت یعنی جِین زیبا و خجالتی علاقه‌مند می‌شود. در این بین، دوست او آقای دارسی و الیزابت در مهمانی دیگری یکدیگر را می‌بینند، آنها صمیمیت کمتری را نسبت به هم بروز می‌دهند.

غرور رتبه خانوادگی، ثروت و تعصب در مقابل نابرابری اجتماعی خانواده الیزابت، دارسی را درهم می‌کوبد، در حالی که الیزابت نیز، غرور و تعصب خود را در برابر دارسی حفظ می‌کند. پس از آن کشیش کالینز مشتاقانه وارد ماجرا می‌شود، امید به ازدواج با یکی از دختران بنت. او به فکر الیزابت می‌افتد، ولی با جواب رد او مواجه می‌شود. کالینز سپس با دوست الیزابت، شارلوت لوکاس ازدواج می‌کند. در طول این زمان، الیزابت با جورج ویکهام جذاب که افسری نظامی است رابطه برقرار می‌کند. جاذبه‌ای متقابل میانشان به وجود می‌آید، ولی ویکهام به او اطلاع می‌دهد که دارسی فردی توطئه‌گر است.

پس از اینکه بینگلی و خانوادش به طور ناگهانی ندرفیلد را ترک کرده و به لندن می‌روند، نگرش الیزابت نسبت به دارسی دگرگون می‌شود، زیرا او متقاعد شده است که دارسی رابطه بین بینگلی و جِین را سست کرده است. با این حال، دارسی به طور فزاینده‌ای به الیزابت علاقه‌مند می‌شود، او هوش و سر زندگی الیزابت را تحسین می‌کند. بعد از چندی، الیزابت به دیدار شارلوت و آقای کالینز می‌رود که خانه آنها در کنار املاک دارسی است. سپس دارسی به دیدن الیزابت می‌رود و عشق خود را به او ابراز می‌کند.

الیزابت که از پیشنهاد دارسی شگفت زده شده است، فورا درخواست او را رد می‌کند و هنگامی که دارسی خواستار توضیح است، الیزابت او را متهم به شکستن رابطه جین و بینگلی می‌کند. دارسی سپس نامه‌ای به الیزابت می‌نویسد که در آن او توضیح می‌دهد که چرا رابطه بینگی با جین بهم خورده است، زیرا معتقد است خواهر بینگلی چنین دسیسه‌ای را ایجاد کرده است. او همچنین افشا می‌کند که ویکهام برای کسب ثروت او، سعی در ازدواج با خواهر 15 ساله‌اش دارد. با این افشا، الیزابت بیشتر به دیدار دارسی می‌رود. بلافاصله بعد از آن، جوان‌ترین دختر خانواده، لیدیا با ویکهام فرار می‌کند.

این رسوایی می‌تواند شهرت دیگر خواهران را خراب کند. هنگامی که الیزابت این موضوع را به دارسی می‌گوید، دارسی ویکهام را با پول متقاعد می‌کند که با لیدیا ازدواج کند. علیرغم، تلاش‌های دارسی برای حفظ این مورد به عنوان یک راز، الیزابت از اقدامات او نسبت به کوچک‌ترین خواهرش با خبر می‌شود. بینگلی به تشویق دارسی به ندرفیلد باز می‌گردد و با جین ازدواج می‌کند. درنهایت، الیزابت که به واقعیت درونی دارسی (قلب مهربان او) پی برده، به درخواستش مبنی بر ازدواج پاسخ مثبت می‌دهد.

بخشی از متن

الیزابت که دلیلی نمی‌دید این حالت بلاتکلیفی را ادامه بدهد، به محض رفتن کیتی، با جسارت تمام باز هم با آقای دارسی راه رفت. حاال وقتش شده بود که تصمیمش را عملی کند. به خودش جرئت داد و گفت: آقای دارسی، من آدم کاملا خودخواهی هستم. برای آرامش دادن به احساسات خودم هیچ فکر نمی‌کنم که شاید احساسات شما جریحه دار بشود. نمی‌توانم جلوخودم را بگیرم و بابت محبت فوق العاده‍ای که در حق خواهر بیچاره‌ام کرده‌اید از شما تشکر نکنم.

از وقتی که به این مطلب پی برده‌ام، مدام دلم می‌خواسته به شما بگویم که چه احساس امتنانی دارم. اگر بقیۀ افراد خانواده نیز می‌دانستند، الان صرفاً من نبودم که تشکر خود را به زبان می‌آوردم. دارسی هیجان‌زده و متعجب جواب داد: متأسفم، خیلی متأسفم که شما از موضوعی باخبر شده‌اید که اگر درست به شما انتقال نداده باشند احتمالا باعث رنجش می‌شود.

هیچ فکر نمی‌کردم که خانم گاردینر این قدر غیرقابل اعتماد باشند. زن دایی‌ام تقصیری ندارد. حواس پرتی لیدیا باعث شد من بفهمم شما در قضیه دخیل بوده‌اید. خب، من هم تا جزئیات برایم روشن نمی‌شد آرامش پیدا نمی‌کردم. اجازه بدهید بارها از شما تشکر کنم. از طرف همۀ اعضای خانواده‌ام تشکر می‌کنم، به خاطر بلندنظری و محبتی که محرک شما در این کار پر زحمت بوده و این همه دردسر را تحمل کرده بودید تا آنها را پیدا کنید.

لازم به ذکر است که رمان پمبرلی در ادامه غرور و تعصب نوشته شده است که در سایت قرار گرفته است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 15,985 بار

Jane Austen جین آستن

عنوان کتاب: غرور و تعصب

جز برترین کتاب های تاریخ انجمن کتاب نروژ

جزو برترین رمان ها در بریتانیا

جز برترین آثار داستانی با شخصیت اصلی زن

جزو برترین آثار تبدیل شده به فیلم و سریال

جز برترین رمان های عاشقانه

جزو الهام بخش ترین رمان های BBC

جز کتاب های برگزیده به انتخاب آمازون

نویسنده: جین آستن

مترجم: رضا رضایی

تعداد صفحات کتاب: 442 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.11 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

«مردان کوچک» ادامه ی داستان پرطرفدار «زنان کوچک» است. برای هر کسی که به شخصیت های «زنان کوچک» و به ویژه «جو» با رفتارهای پسرانه و ذهن خلاقش آشنایی داشته باشد، مطالعه ی کتاب «مردان کوچک» خالی از لطف...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 3531
خرمگس یک انسان معمولی است. همراه با نقص‌، نقطه‌ ضعف‌، عشقی پنهان و کوله‌ بار سنگینی از درد؛ همانطور که ذات انسانی اقتضاء می‌کند. با همه‌ی این‌ها آرتور بزرگتر از زندگی است. یک ابرقهرمان قدرتمند، انسان‌گرا و...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 343

2 پاسخ

  1. سلام، کتاب غرور و تعصب رو دانلود کردم متشکرم عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *