پنج زبان عشق

کتاب پنج زبان عشق گری چاپمن (nbookcity.com)

دانلود کتاب پنج زبان عشق

کتاب پنج زبان عشق اثری ماندگار از گری چاپمن است که در آن به بسیاری از پرسش‌های بی‌جواب زندگی عشقی و زناشویی افراد پاسخ داده است.

نویسنده در این اثر به حقیقتی ناگفته اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که افراد به زبان‌های مختلفی از عشق صحبت می‌کنند. همانگونه که انسان‌ها با زبان مادری خود احساس راحتی بیشتری دارند، زبان‌های عاطفی نیز همین گونه است.

اختلاف زمانی پیش می‌آید که در زندگی مشترک هرکس به زبان عشقی خود سخن بگوید. به عقیده گری چاپمن این کار مانند آن است که یکی از طرفین به زبان انگلیسی صحبت کند و دیگری به زبان چینی. در چنین شراطی هرگز نخواهید فهمید که چطور به یکدیگر عشق بورزید.

این زبان‌ها ریشه در کودکی انسان دارد و زبان اصلی عشق را مبتنی با ساختار روانی منحصر به فرد خود ایجاد می‌کنند. آنها بر مبنای همین زبان اصلی سخن می‌گویند و همین زبان را می‌فهمند. اغلب زوجین زبان عشق متفاوتی دارند و به همین علت از درک حرف یکدیگر عاجزند.

خلاصه کتاب

در کتاب پنج زبان عشق، با رمز و رازهای ساده‌ای آشنا می‌شوید که رابطۀ میلیون‌ها زوج در نقاط مختلف جهان را نجات داده است. صرف نظر از اینکه رابطۀ شما درحال شکوفایی باشد و یا درحال افول، روش دکتر گری چاپمن برای ابراز و دریافت عشق، به شما کمک می‌کند تا سطوح عمیق‌تر و غنی‌تری از صمیمیت را با شریک زندگی‌تان تجربه کنید.

مطالعه  این کتاب را به افرادی که دغدغه حفظ و بهبود روابط خود را دارند، پیشنهاد می‌کنیم. کتاب پنج زبان عشق به همان میزان که روشنگری می‌کند، کاربردی و عملی هم هست. حقایقی ذاتی را آشکار می‌کند و مهارت‌های کاربردی و مرتبط را به شیوه‌ای مفید معرفی می‌کند. این کتاب شامل داستان زندگی چندین زوج و نشستن و همراه شدن با گری در دفتر مشاوره‌اش است.

  • آیا این مفاهیم می‌توانند به طور کلی حال و هوای زندگی مشترک را تغییر دهند؟
  • اگر زبان اصلی عشق همسرتان را کشف کنید و تصمیم بگیرید دائماً با آن صحبت کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

براساس نظریه چاپمن، 5 روش بیان و تجربه عشق که “زبان های عشق” نامیده شده، عبارتند از:

  • دریافت هدیه
  • اختصاص وقت
  • تائید و تشویق
  • خدمت کردن و تماس فیزیکی.

وی نمونه هایی از تجربیات مشاوره‌ای خویش را در نظر گرفت تا نظریه‌اش در خصوص زبان های عشق را بیان نماید. کتاب چاپمن بیان می دارد که ۵ زبان عشق جامع و کامل می‌باشد. براساس این نظریه، هر شخص یک زبان عشق اصلی و یک زبان عشق ثانویه دارد.

معرفی نویسنده کتاب پنج زبان عشق

گری چاپمن مشاور، نویسنده و گوینده برنامه رادیویی «رادیو تاک» است او در سال 1938 در آمریکا به دنیا آمد. چاپمن تحصیلات خود را در تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته انسان شناسی ادامه داد و دکترای خود را در رشته آموزش بزرگسالان اخذ کرد. او هم چنین یک مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با علوم مذهبی دارد. گری چاپمن سال‌هاست که در حوزه روانشناسی و مشاوره ازدواج فعالیت دارد.

او هم‌چنین در اقصی نقاط جهان سمینارهای متعددی  برگزار کرده و برنامه‌های رادیویی او از محبوبیت بسیاری برخوردار است. چاپمن کتاب پنج زبان عشق: چگونه به او بگویم دوستت دارم را در سال 1992 منتشر کرد. این کتاب به مذاق مخاطبین بسیار خوش آمد و در طی مدت کوتاهی به فروش میلیونی دست یافت.

کتاب پنج زبان عشق تاکنون 11 میلیون نسخه فروش داشته و به بیش از 40 زبان دنیا ترجمه شده است. این کتاب به طور دائم در بین 5 کتاب پرفروش نیویورک تایمز قرار داشته و گاهی عنوان اول را نیز کسب کرده است. از دیگر کتاب‌های گری چاپمن که با محوریت عشق منتشر شده است می‌توان کتاب‌های «پنج زبان عشق مجردها»، «پنج زبان عشق کودکان» و «پنج زبان عشق نوجوانان» را نام برد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب پنج زبان عشق می‌خوانیم: هر کودکی که با ملایمت در آغوش کشیده شود این عمل را ناشی از مهر و محبت تلقی می‌کند اما کودکی که زبان اصلی او تماس فیزیکی است آن را فریاد رسای عشق به حساب می‌آورد. همین امر در مورد بزرگسالان صادق است. در زندگی زناشویی لمس عشق می‌تواند اشکال بسیاری به خود بگیرد.

از آنجا که گیرنده‌های لمسی در سرتاسر بدن پخش شده‌اند تماس مهرآمیز با هر نقطه از بدن همسرتان می‌تواند به معنی ابراز محبت باشد. این بدان معنی نیست که همه تماس‌ها یکسان هستند. برخی از آنها لذت بیشتری به همسرتان می‌بخشند. البته بهترین راهنمای شما همسر شماست. به هر حال او کسی است که در پی ابراز محبت به اویید. او بهتر از همه می داند که چه چیزی را تماس مهرآمیز تلقی می‌کند.

اصرار نداشته باشید که به شیوه خود و مطابق وقت خود لمسش کنید. یاد بگیرید که به زبان عشق او سخن بگویید. شاید همسرتان بعضی تماس ها را ناراحت کننده یا آزار دهنده بداند. اصرار بر ادامه این گونه تماس‌ها نقطة مقابل عشق را می‌رساند و نشان می‌دهد که شما نسبت به نیازهای او حساس نیستید و اهمیتی نمی‌دهید که چه چیزی در نظر او لذت بخش است.

نقد کتاب پنج زبان عشق

کتاب پنج زبان عشق هدفش را این گونه بیان می‌کند که اگر بخواهیم به طور موثر ابراز عشق کنیم باید زبان اصلی عشق همسرمان را بیاموزیم. نویسنده نگاهش به بهبود روابط بعد از ازدواج است، زمانی که دوران رمانتیک عاشقی تمام شده و روزمرگی آغاز می‌شود.

برای پر نگه داشتن مخزن عشق باید عاشقانه اندیشید و نگاه عاشقانه‌ای داشته باشیم. هر آنچه در زندگی بشر با انگیزه عشق صورت نگرفته باشد در نهایت پوچ و توخالی است.

گری چاپمن اعتقاد دارد در صحنه پایانی نمایش زندگی انسان تنها سه آیتم باقی می‌ماند: «ایمان، امید و محبت». اما بزرگترین آنها محبت است. بی‌عشق، کوه‌ها صعود ناپذیر، دریاها گذرناپذیر، بیابان‌ها تحمل ناپذیر و سختی‌ها بلایای زندگی‌مان می‌شوند.

خواندن کتاب پنج زبان عشق را به همه طرفداران چاپمن و همچنین زوجینی که در زندگی خود مشکل احساسی دارند پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 12,793 بار

Gary%20Chapman%20 %DA%AF%D8%B1%DB%8C%20%DA%86%D8%A7%D9%BE%D9%85%D9%86

عنوان: کتاب پنج زبان عشق

(زبان های عشق)

چگونه به او بگویم دوستت دارم

رازهایی برای داشتن عشقی پایدار

برنده جایزه Audie سال 2006 

نویسنده: گری چاپمن

مترجم: محمد یوسفی

تعداد صفحات کتاب: 153 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11.31 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

بروکس در کتاب جاده شخصیت روانشناسی ، سیاست ، معنویت و اعترافات را درهم آمیخته است. جاده ی شخصیت این فرصت را برای ما فراهم می کند تا در اولویت های خود تجدید نظر کنیم و تلاش کنیم زندگی درونی غنی ای بسازیم که نشانه فروتنی و عمق اخلاقی است.دیوید بروکس...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1803
قدم زدن روی ماه با اینشتین یک کتاب معمولی نیست یک سفر هیجان‌انگیز است. سفری حیرت‌ آور و جذاب با عینک یک روزنامه ‌نگار که شما را به دنیای ذهن می‌برد. او در مسابقات حافظه‌ی جهان به دنبال بهترین ذهن ‌ها می‌گردد...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 4044

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *