قدم زدن روی ماه با اینشتین

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
قدم زدن روی ماه با اینشتین (nbookcity.com)

دانلود کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین

قدم زدن روی ماه با اینشتین یک کتاب معمولی نیست یک سفر هیجان‌ انگیز است. سفری حیرت‌ آور و جذاب با عینک یک روزنامه ‌نگار که شما را به دنیای ذهن می‌برد.

او در مسابقات حافظه‌ی جهان به دنبال بهترین ذهن ‌ها می‌گردد و با کنار هم گذاشتن اطلاعات تصاویر فوق‌ العاده‌ای به مخاطب ارائه می‌کند. خواندن کتاب حاضر حقایق جذابی را درباره‌ی قدرت حافظه آشکار می‌کند و مطالب زیادی را به مخاطب یاد می‌دهد. این کتاب برای زمان‌هایی که می‌خواهید از دنیای اطرافتان فاصله بگیرید و غرق در یک ماجرای هیجان‌انگیز شوید، انتخاب مناسبی است.

کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین، علم حافظه: هنر به یاد سپردن همه‌ چیز اولین بار سال ۲۰۱۱ منتشر شد. جوشوا فوئر در این کتاب ایده‌ی جذابی را مطرح می‌کند: قوی‌ترین مرد جهان و باهوش‌ترین مرد جهان در کنار هم؛ اما باهوش‌ ترین مرد جهان کیست؟

جوشوا فوئر برای پیدا کردن جواب این سؤال تمام مسابقات حافظه در آمریکا را دنبال کرده است. او تلاش کرده است جواب سؤالات مهمی را درباره‌ی حافظه پیدا کند، آیا حافظه قابل تمرین‌دادن است؟ یک انسان معمولی ممکن است به قهرمان حافظه تبدیل شود؟‌ این سؤالات باعث خلق یک اثر جذاب شده است.

خلاصه کتاب

نویسنده کتاب خود را با خاطره‌ای شروع می‌کند؛ او برای تهیه‌ی یک گزارش به مسابقه‌ی حافظه می‌رود و با شرکت‌کنندگان این مسابقه صحبت می‌کند و همه اقرار می‌نمایند که حافظه‌ای متوسط دارند و صرفاً با تمرین و تلاش توانسته‌اند به این موقعیت و توانایی دست پیدا کنند.

این خبرنگار در هر بخش با ذکر مثال، نکات علمی و صحبت‌های نظریه‌پردازان، سعی می‌کند تا مفیدترین و بهترین روش جهت تقویت حافظه را به برای شما شرح دهد. کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین به شما نشان می‌دهد که تمام انسان‌ها قادر خواهند بود تا یک حافظه‌ی قوی داشته باشند و تنها باید از روش‌های درست استفاده کنند.

آلکس مولن که یکی از برندگان همین مسابقه‌ است، پس از خواندن تجربیات فوئر در این مسابقه شرکت می‌کند. مولن می‌گوید که با بکارگیری تکنیک‌های کتاب «قدم زدن روی ماه با اینشتین» به این موفقیت رسیده است. از اساسی‌ترین تکنیک‌هایی که در این کتاب با آن آشنا می‌شوید می‌توان به «کاخ ذهن» اشاره کرد که هزاران سال است برای تقویت ذهن و حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بخشی از متن کتاب

بوزان، پایه گذار مسابقه های جهانی حافظه این گونه می گوید: او متعقد است که سیستم آموزش کنونی مدرسه ها کاملا اشتباه است. در سیستم آموزش کنونی مقدار زیادی از اطلاعات را در ذهن دانش آموز می ریزند. اما به او آموزش نمی دهند که چگونه آنها را در ذهن خود نگه دارد. به همین دلیل،حفظ کردن مطلب ها مورد نکوهش قرار می گیرد، چرا که به نظر احمقانه می آید که با استفاده از آن، اطلاعات را تنها تا گذاراندن امتحان در ذهن خود نگه می دارند.

این یادگیری طوطی وار و خسته کننده است که باعث ویرانی سیستم آموزشی دنیا شده است. بوزان معتقد است: مغز مانند یک ماهیچه است و تحت آموزش قرار دادن آن، نوعی تمرین فیزیکی است که مانند هر تمرین فیزیکی دیگر، در طول زمان باعث می شود که مغز دارای چست و چالاکی و سرعت بیشتری در پردازش اطلاعات شود.

توضیحات پشت جلد کتاب

«کتاب جوشوا فوئر رده سوم را در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال به دست آورده و تا هفته‌ها این رده را حفظ کرده است. بیل گیتس این کتاب را “واقعا شگفت‌ آور” توصیف کرده ست. الیزابت لفتوس در وال استریت ژورنال این کتب را “روحیه‌ بخش” توصیف کرد و گفت: این کتاب نشان می‌دهد با کمک انگیزه، تمرکز و چند ترفند هوشمندانه چگونه می‌توانیم کارهای خارق‌العاده فکری انجام دهیم. همینطور از کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین در نشریات تایم و آبزرور به عنوان شاهکار یاد شده است.»

نقد کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین

در کتاب پیش رو، خبرنگاری کنجکاوانه به تحقیق در مورد حافظه می پردازد و با قهرمان های مسابقات حافظه آشنا می شود تا اینکه خودش ترغیب می شود که در مسابقه حافظه شرکت کند. در طی این مدت تحت نظر یکی از برندگان سابق حافظه شروع به تمرینات حافظه میکند.

در کتاب قدم زدن روی ماه با اینشتین، او مطالعات و تحقیقاتی که در مورد تاریخچه افراد نابغه حافظه، روش ها و تکنیک های حفظ کردن مطالب و همچنین تمرینات خودش و مصاحبه هایی که با قهرمانان حافظه داشته را آورده و در آخر هم در مسابقات حافظه آمریکا شرکت میکند و قهرمان میشود، کسی که سال قبلش خبرنگار این مسابقات بود سال بعدش قهرمان می شود!

به طور کلی این کتاب، در مورد مهارت تصویر سازی و استفاده از حافظه مکانی برای بخاطر سپردن تقریبا هر چیزی است.

تعداد بازدید: 4,053 بار

Joshua%20Foer%20 %D8%AC%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%A7%20%D9%81%D9%88%D8%A6%D8%B1

عنوان کتاب: قدم زدن روی ماه با اینشتین

علم حافظه هنر به یاد سپردن همه چیز

جز کتاب هایی که شما را شگفت زده خواهند کرد

جزو کتاب های برگزیده به انتخاب بیل گیتس

نویسنده: جاشوا فوئر

مترجم: گیتی قاسم زاده

تعداد صفحات کتاب: 307 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 28.27 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب رویارویی با گایا درباره دین طبیعی، این بحث را پیش می کشد که شخصیت پیچیده و مبهم « گایا (گیتی) » راهی آرمانی را برای از هم بازکردن گره خوردگی جنبه های اخلاقی، سیاسی، دین شناسانه و علمی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 103
بیشتر داستان، یادداشت های راوی اول شخص است که زبانی ساده، حال و هوای نوجوانانه و طنز ملایمی دارد. کشش داستان و تعلیق ماجراها به خوبی پرداخت شده و معمای هویت قاتل چفت و بست خوبی دارد. در کل سرگرم‌ کننده...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 2306

3 پاسخ

  1. ترجمه روانی داشت ولی بعضی جاها که معادل های انگلیسی رو باز میکردی انگار تخصصی ترجمه نشده بودن بخاطر همین حس اعتماد به ترجمتون ممکنه یکم خدشه دار بشه.نویسندش یه سخنرانی هم توی تد انجام داده که اگه فقط میخاین یه برداشت کلی از کتاب داشته باشین فکر میکنم کافی باشه

  2. درسته که تو بحث آموزش تکنیکِ تمام بخش ها خیلی دست و دلبازانه نبود، ولی نکات خیلی مهم رو مدام یاداوری میکرد؛ که برای رسیدن به هدف باید تلاش کنی ، خون دل بخوری و پشتکار داشته باشی.

    1. نویسنده اون خبرنگاری بوده که برای پوشش مسابقات حافظه امریکا شرکت میکنه و به این موضوع علاقه مند میشه و سعی میکنه خودشو برای مسابقات سال اینده اماده کنه و این کتاب هم درمورد ماجراهای همون ساله.کتاب اصلا مثل بیشتر کتابای خودیاری بی فایده درباره حافظه نیست و نویسنده اون از منابع علمی و تاریخی مختلف برای نوشتن اون استفاده کرده بدون اینکه خوندن اون رو حوصله سربر کنه.در اخر نشون میده حافظه فوق العاده یک مهارته که مثل همه مهارت های دیگه با تمرین بدست میاد و اصلا چیز خارق العاده ای نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *