هوشمندانه بیندیشیم هوشمند عمل کنیم

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
هوشمندانه بیاندیشیم هوشمند عمل کنیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب هوشمندانه بیندیشیم هوشمند عمل کنیم

کتاب هوشمندانه بیندیشیم هوشمند عمل کنیم در خصوص اشتباهاتی است که حتی افراد باهوش در کسب و کار خود دچار آن‌ها می شوند.

جیم نایتینگل در این کتاب اشاره می کند که اشتباه، گاهی ناخودآگاه رخ می دهد که این از سمج‌ترین الگوهای فکری است، اما در کتاب حاضر این قبیل الگو‌ها به خودآگاه ما آورده می شود و بدین‌ ترتیب، نویسنده گنجی به نام آگاهی را به ما پیشکش می کند. زمان نیز منادی اشتباهات ناشناخته است؛ چه بسا ما هم دچار اشتباهاتی شویم که آیندگان بهتر از ما آن‌ها را درک کنند. مجلۀ بیزد کتاب پیش رو را به جهت معرفی الگو‌هایی که سبب شکست باور نکردنی مدیران می شود، کتابی بسیار اثر گذار در عرصۀ کسب‌ و‌ کار معرفی کرده است.

خلاصه کتاب

نویسنده در فصل اول کتاب هوشمندانه بیندیشیم هوشمند عمل کنیم به مولفه هایی می پردازد که ما را به تصمیم گیری درست نزدیک تر می کند:هدف گذاری دقیق؛ در اختیار داشتن اطلاعات مناسب و درست؛ به کارگیری افراد باکفایت؛ دور شدن از عادات نادرست؛ و استفاده بهینه از زمان و فرایند. خطاهای فکری به این دلیل رخ می دهند که ذهن ما تله های فراوانی برای ما می چیند؛ در اصل ما اسیر باور های نادرست ذهن خود می شویم. در چهار فصل بعدی چهار نوع خطای فکری تشریح شده است که برای رهبران و راهبران همچون دام هایی عمل می کند که سبب نابودی آن ها و سازمان هایشان می شود:تفکر رویایی، تفکر اسطوره ای، تفکر قبیله ای و تفکر سلطنتی. کتاب، غنی از مورد پژوهی هایی است که در پایان هر فصل آورده شده است.

فصل دوم به تفکر رویایی پرداخته است. افرادی که دچار این نوع خطا می شوند واقعیت هایی که برایشان مطلوب نیست را نادیده گرفته و فقط بر آنچه آرزوی رخ دادنش را دارند، تکیه می کنند؛ حتی اگر هیچ دلیل منطقی برای رفتار خود نداشته باشند. از جمله عواملی که می توانند در این مورد نقش داشته باشند عبارت اند از میل شدید برای دستیابی به یک هدف، خوش بینی، موفقیت های پیشین و نادیده گرفتن تصمیماتی که در جهت آرزوی فرد نیست. در مورد پژوهیِ آرتورکنان دیل، به دلیل آنکه او میل شدیدی به برقراری ارتباط با دنیای مردگان داشت، تمام مدارکی را نادیده می گرفت که نشان می داد افرادِ واسطه، شیادی بیش نیستند.

او تصور می کرد که واقعاً با بستگانِ درخاک آرمیده اش حرف می زند. در مورد پژوهی مصالحه با آلمان نازی نیز می توان گفت که خوش بینی چمبرلین در ایجاد صلح، موجب شد که انگلستان نتواند با آلمان مقابله کند که در نهایت نیز جنگ جهانی دوم آغاز شد. مورد پژوهی ها در زمینه امور مالی که در این فصل آورده شده است نیز به دلیل خوش بینی و موفقیت های پیشین مدیرانی است که در نهایت سازمان خود را به ورطه ورشکستگی کشاندند. گاهی هنگامی که ما نمی توانیم دلیلی برای رخ دادن امورپیرامون خود پیدا کنیم به پیش فرض های ذهنی خود پناه می بریم، دراینجا ما در چنگ تفکر اسطوره ای افتاده ایم که در فصل سوم کتاب هوشمندانه بیندیشیم هوشمند عمل کنیم به آن پرداخته می شود.

بخشی از متن کتاب

افراد باهوش به تکنیک های جدید اثبات‌ نشده اطمینان دارند، زیرا به نظرشان درست می‌آید. تفکر رؤیایی همان چیزی است که باید آن را نادیده بگیریم. تفکر رؤیایی فقط بُعد تاریک خوش‌بینی است و یک باور عمومی که ما می‌توانیم کارها را به‌ خوبی انجام دهیم. روان‌شناسانی که دربارۀ خوش‌ بین بودن مطالعه می‌کنند، می‌گویند: افرادی که در صدر هر رشته‌ای قرار دارند و موفق‌اند، افراد خوش‌بینی هستند. این بدان خاطر است که هر زمان که شکست می‌خورند، دوباره تلاش می‌کنند و مطمئن هستند که نهایتا آن را به دست خواهند آورد.

خوش‌بینی برای حیات انسان یک ویژگی ضروری و اساسی است. بدون خوش‌بینی انسان هرگز از غار خارج نمی‌شد و به زندگی غارنشینی خود خاتمه نمی‌داد. تنها یک انسان خوش‌بین می‌تواند به یک بوفالو نگاه کند و بگوید «من می‌خواهم این حیوان را بکشم و بخورم». چه‌ بسا اولین افراد انگشت‌ شماری که سعی کرده‌اند به نادیده گرفتن دیگر بخش‌های زمین برای زندگی پایان دهند، به ارزش خوش‌بینی به‌ عنوان یک خصیصه آگاه بوده‌اند.

گاهی اوقات، یک سازمان، خوش‌بینی خود را از دست می‌دهد. این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که سازمان پیوسته شکست ‌می‌خورد، زمانی که کارکنان اخراج می‌شوند و زمانی که به نظر می رسد مدیر پاسخی برای این مسائل ندارد. اگر شما در چنین سازمانی کار می‌کنید با شما همدردم؛ زیرا من هم چنین شرایطی داشتم.

نقد کتاب هوشمندانه بیندیشیم هوشمند عمل کنیم

اگر شما فکر می‌کنید که افراد بسیار باهوش هرگز دچار اشتباهات بسیار پیش پا افتاده نمی‌شوند، در اشتباهید، مدیران و رهبران با تجربه به خوبی می‌دانند که اشتباهی ساده چگونه ریشه می‌دواند و پایه‌های موفقیت فردی و جمعی را سست می‌کند. یکی از تفاوت‌های سرنوشت ساز افراد با تجربه با یکدیگر در این است که برخی تجربه را با گذر زمان و ناآگاهانه به دست می‌آورند و برخی دیگر آگاهانه و بی‌آنکه دچار اشتباه شوند، تجربه را می‌آموزند. جیم نایتینگل در کتاب هوشمندانه بیندیشیم هوشمند عمل کنیم با بیان مورد پژوهی‌های عینی و ملموس از تجربه‌ها و عادت های فکری نادرست، گنجی ارزشمند به نام تجربه به ما می‌دهد و ما را از الگوهای اندیشیدن آگاه می کند.

تعداد بازدید: 256 بار

%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87%20%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D9%85%20%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%B9%D9%85%D9%84%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: هوشمندانه بیاندیشیم هوشمند عمل کنیم

اشتباهاتی که حتی افراد باهوش در کسب و کار خود دچار آن ها می شوند

نویسنده: جیم نایتینگل

مترجم: موسی زمان زاده دربان و نرجس سلطان محمدی

تعداد صفحات کتاب: 219 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 15.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در کتاب مت هیگ می‌توانید اطلاعات زیادی درباره انواع آفت‌های زندگی مدرن از قبیل از کار افتادیگ، معضلات سلامت روانی، اضطراب‌های اینترنتی، واهمه های تلفنی، تنهایی مزمن، اختلالات تغذیه، اعتیاد به اینترنت...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 634
کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به قلم جان مورفی در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط مؤسسه مالی نیویورک منتشر شد. این کتاب بیش از ۵ سال عنوان پرفروش‌ترین منبع آموزشی چاپی در زمینه سرمایه‌گذاری را به خود...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 40997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *