تکنیک های کریا یوگا

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
تکنیک های کریا یوگا (nbookcity.com)

دانلود کتاب تکنیک های کریا یوگا

در حالی که ما می دانیم غذاهای مادی انرژی بدن را تامین می کنند باید این را هم به خاطر بسپاریم که افکار خوب مواد مغذی برای ذهن اند و افکاری با ویژگی های دیگر برای سلامتی بدن و ذهن مضرند. کتاب تکنیک های کریا یوگا اثر مشترکی ست از مجتبی ولی بیگی و منوچهر البرزی که به صورت رایگان برای مطالعه علاقمندان عزیز در سایت قرار گرفته است.

خلاصه کتاب

تکنیک های کریا یوگا (بر مبنای آموزه های سری سوامی پاراماهانسا یوگاناندا گیری): در غرب انتشار کریا یوگا در ابتدا بوسیله سوامی یوگاناندا و سپس انجمن خودشناسی که بنیان نهاد، صورت گرفت. یوگاناندا جی هنگامیکه به غرب رفت، آنچه آموخته بود را ساده سازی و متناسب با شاگردان غربی خود کرد. طبق آنچه یوگاناندا می گوید، در گذشته کریا یوگا تنها به عده معدودی از مشتاقان معنوی که زندگی راهبانه در پیش گرفته و زندگی دنیوی را ترک کرده بودند، ارائه می شد.

اما در دوران جدید ابتدا لاهیری ماهاسایا (استاد گوروی یوگاناندا) سیستم کریا را برای انکه در دسترس همه انسان های مشتاق قرار گیرد و قابل تمرین باشد، و تنها متعلق به عده معدودی از تاراکان دنیا نباشد به خواست استادش ماهاآواتار باباجی ساده سازی کرد. و در ادامه نیز بعدا خود یوگاناندا بعضی تمارین را حذف کرد و نام بعضی دیگر را تغییر داد. این تغییرات برای متناسب سازی تمرینات برای شاگردان بخصوص شاگردان غربی بود تا بهره بیشتری از تمرینات برند. تا کنون که کریا یوگا توسط افراد مختلف تمرین شده است، برای رهجویان انجام این تمارین پایه بی ضرر یا کم ضرر بوده و در عین حال بهره های فراوانی از این تمارین به لحاظ جسمی، ذهنی و روانی برده اند.

هدف، افزایش اگاهی متعال از طریق مجموعه ای از تمارین مراقبه ای است. در کتاب تکنیک های کریا یوگا مجموعه ای از تکنیک هایی براساس آنچه یوگاناندا جی تعلیم داده، آموزش داده می شود. مسیر کریا یوگای یوگاناندا با 4 کریا اجرا می شود که شامل تمارین انرژیکی، تمرین هونگ-سو و مدیتیشن بر اوم (تحت عنوان تمارین پایه) و تنفس اوجایی بعنوان قسمت پیشرفته تمرینات در نظر گرفته می شود. اینها در کنار سایر توصیه هایی است که پاراماهانساجی در مورد اتخاذ یک زندگی متعادل طبیعی به ممارست کنندگان ارائه داده است، در این کتاب به خوانندگان محترم ارائه می شود.

بخشی از متن کتاب

آنچه توسط یوگاناندا جی در دروس انجمن خودشناسی ارائه شد. پایه تمارین، اصول و تکنیک های کریا یوگا را بعد از او در میان شاگردانش تشکیل داد. بعد از او، این دروس و تکنیک ها توسط این انجمن براساس اصول و قواعدی به نوآموزان ارائه می شود. نحوه ورود شاگردان ترتیبات مشخصی دارد . دروس انجمن خودشناسی با حق حفظ سفت و سخت آموزش ها توسط ممارست کننده مشخص می گردد و تمرین اصلی کریایوگا این سنت که همان تنفس اوجایی در کریا یوگای سنت ساتیاناندا است.

تنها بعد از تشرف گرفتن نوآموزان بعد از حدود یکسال تمرین، بدان ها ارئه می شود. و به صورت آزادانه در اختیار عموم قرار نمی گیرد. اگرچه یوگانانداجی در دوران حیاتش حتی پیش از آنکه استاد معنوی خود، سوامی سری یوکتشوار گیری را ببیند، به هر انسان مشتاقی نحوه و شیوه تکنیک مدیتیشن کریا یوگا را می آموخت. مطلبی که بسیار مهم بود، راهنمای مدیتیشن تمام وقت بود؛ که عبارت بود از آنکه هنر مدیتیشن را به درستی انجام دهید، یعنی به آرامی به درون بروید و در عمق فرو روید و در مدیتیشن ماهر شوید.

نقد کتاب تکنیک های کریا یوگا

تکنیک های کریا یوگا شامل تکنیکهای پیشرفته مدیتیشنی می باشد که تمرین خالصانه آن منجر به شناخت خدا و رهایی روح از همه انواع اسارت می باشد. در میان تمامی تمامی روشهای یوگا، کریا یوگا دارای پیشرفته ترین تکنیک ها است. افرادی که قصد ورود به این دوره را دارند ابتدا می بایست دو سال وقت خود را صرف آموزشهای هاتا یوگا بنمایند تا بدین ترتیب ذهن شان آرام و جسم شان تصفیه شود.

در اصل هاتا یوگا پیش نیاز کریا یوگا به حساب می آید. کریا یوگا متشکل از بیست تمرین می باشد و در آن نیازی به کنترل ذهن نیست، چرا که مبحث کنترل ذهن خود به خود انجام می شود. کریا یوگا مناسب تمام اقشار هنرجویان، خانه داران و گوشه نشینان است.

تعداد بازدید: 2,320 بار

%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%A7%20%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%A7%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: تکنیک های کریا یوگا

بر مبنای آموزه های سری سوامی پاراماهانسا یوگاناندا

نویسندگان: مجتبی ولی بیگی و منوچهر البرزی

تعداد صفحات کتاب: 206 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

مجموعه حاضر که تحت عنوان یوگای خرد و فرزانگی در دو جلد تهیه و تدوین شده است، مبتنی بر آموزه های سوامی شیواناندا ساراسواتی از بزرگترین یوگی های قرن بیستم می باشد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 374

2 پاسخ

  1. در جهان پر اشوب و عصر سلطه ذهن برروح نگرشی به درون به هر نحو ونوع میتواند نوید رهایی وارامش واقعی را به ارمغان بیاورد ویکی از این روشها مدیتیشن میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *