افزایش هوش مالی شاهراه ثروت

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
افزایش هوش مالی شاهراه ثروت (nbookcity.com)

دانلود کتاب افزایش هوش مالی شاهراه ثروت

کتاب افزایش هوش مالی شاهراه ثروت یکی از آثار نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی – ژاپنی، «رابرت کیوساکی» است.

این نویسنده که پیش از این توانسته بود با کتاب «پدر پولدار، پدر بی پول» شهرت و اعتبار زیادی در تمام دنیا به دست آورد، این بار در این کتاب نشان می‌دهد که چطور می‌توانید پول‌تان را هوشمندانه مدیریت کنید تا به ثروت و رفاه برسید. او در این کتاب به دنبال نشان دادن راه‌های ثروتمند شدن نیست؛ بلکه می‌خواهد روش‌های افزایش و نگهداری از ثروت را نشان دهد.

این اثر یکی از آثار برجسته در زمینه‌ی امور مالی و اقتصادی است، تا جایی که «دونالد ترامپ» شخصا مقدمه‌ای در ابتدای آن نوشته است. کتاب افزایش هوش مالی شاهراه ثروت با ترجمه‌ی «ناهید سپهرپور» در سال 93 در انتشارات آوین منتشر شده است.

خلاصه کتاب

هر آموزشی دارای ارزش است و هر آموزشی می‌تواند مفید باشد، مشروط بر این‌که شما استعدادهای خدادادی خود را کشف و توسعه دهید. من به عنوان طرفدار سرمایه‌داری دموکراتیک، بر این باورم که آموزش، نقشی حیاتی در سعادت اقتصادی کشور ما دارد.

اگر قرار باشد مردم به ظرفیت کامل خود پی‌ببرند، آموزش امری حیاتی است، و قطعاً چنانچه قرار باشد افراد مسؤولیت شرایط خودشان را به عهده بگیرند و در این مهلکه‌ی اقتصادی که ما در آن به سر می‌بریم، رشد کنند، آموزش امری واجب است.

به همین دلیل است که تلاش‌های نویسنده کتاب افزایش هوش مالی شاهراه ثروت را تحسین می‌کنم. او کسی است که امکانات آموزش مالی را برای کسانی که می‌خواهند زندگیشان را تغییر دهند، امنیت مالی و نیز منابعی برای تحقق بخشیدن به رؤیاهایشان داشته باشند، فراهم آورده است. این‌که شما این کتاب ارزنده را می‌خوانید، به این معناست که در مسیری درست برای بهسازی خود و کشورتان گام برمی‌دارید.

پولتان را هوشمندانه مدیریت کنید

بسیاری از مردم بر این باورند که برای پول درآوردن به پول نیاز دارند. این باور حقیقت ندارد. همیشه به خاطر داشته باشید که اگر شما می توانید پول خود را طی سرمایه گذاری در طلا از دست بدهید، پس ممکن است پول خود را در هر حوزه دیگری از دست بدهید، در نهایت، این طلا، سهام، ملک، سخت کوشی یا پول نیست که شما را ثروتمند می کند.

بلکه دانش شما درباره طلا، سهام، املاک، سخت کوشی و پول است که شما را به ثروت می رساند. در واقع، این هوش مالی شماست که ثروت را برایتان به ارمغان می آورد. در این کتاب نه پولدار شدن سریع آموزش داده می شود و نه فرمول جادویی. در این کتاب به شما گفته می شود که چگونه از طریق هوشمندتر شدن، ثروتمند شوید.

در کتاب افزایش هوش مالی شاهراه ثروت، پنج هوش مالی اصلی که برای ثروتمندتر شدن به آنها نیاز دارید، برایتان شرح داده می شوند. لذا  می توانید فارغ از اینکه در کدام بازارهای اقتصادی، سهام یا املاک فعالیت می کنید، با بهره گیری از مطالب این کتاب به موفقیت مالی بیشتر و در نتیجه به ثروت بیشتری دست پیدا کنید.

بخشی از متن کتاب 

فقدان آموزش مالی موجب شده تا مردم دست به کارهای احمقانه بزنند یا توسط افراد احمق گمراه گردند. به عنوان مثال، در سال ۱۹۹۷، وقتی برای نخستین بار کتاب پدر پولدار، پدر بی پول را منتشر کردم و گفتم «خانه‌ی شما یک دارایی نیست… خانه شما یک بدهی است»، فریادهای اعتراض برخاست. در آن زمان من و کتابم به شدت مورد نقد قرار گرفتیم.

بسیاری از کسانی که مدعی بودند کارشناس مالی هستند، در رسانه‌ها به من حمله کردند. ده سال بعد در سال ۲۰۰۷، وقتی بازارهای اعتباری در هم شکستند و میلیون‌ها نفر در سراشیبی سقوط مالی قرار گرفتند، بسیاری خانه‌های‌شان را از دست دادند، بسیاری اعلام ورشکستگی کردند، و سایرین متوجه شدند که با افت ارزش املاک، پولی که بابت خانه‌های‌شان داده بودند، بیش از ارزش آن‌ها بود.

این افراد در کمال ناراحتی دریافتند که خانه‌های‌شان در حقیقت، بدهی هستند، نه دارایی. امروزه، بسیاری از کارشناسان مالی همچنان به مردم توصیه می‌کنند: «سخت کار کنید، پول پس‌انداز کنید، در سطحی پایین ‌تر از امکانات ‌تان زندگی کنید، و در صندوق‌ های مشترک، سرمایه گذاری کنید». مشکل این توصیه این است که توصیه بدی است ـ صرفا به این دلیل که منسوخ شده است. قوانین پول تغییر کرده‌اند. این قوانین در سال ۱۹۷۱ تغییر کردند.

امروز با یک نظام سرمایه‌داری جدید روبه‌رو هستیم. روش مبتنی بر پول پس‌انداز کردن، بدهی خود را تسویه کردن و داشتن سرمایه‌ گذاری های متنوع، در دوران سرمایه ‌داری قدیم کارآیی داشت.کسانی که به شعار سرمایه‌داری قدیم «سخت کار کنید و پول پس‌انداز کنید» عمل می‌کنند، در عصر سرمایه ‌داری جدید با مشکل مالی روبه‌ رو خواهند شد. (ص45 کتاب افزایش هوش مالی شاهراه ثروت)

رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی کسی است که امکانات آموزش مالی را برای کسانی که می‌خواهند زندگی‌شان را تغییر دهند و به امنیت مالی برسند نوشته است. همین که کتاب افزایش هوش مالی شاهراه ثروت را دست گرفته‌اید نشان می‌دهد که در مسیری درست برای بهسازی خود و کشورتان قدم برداشته‌اید. او که با داشتن پدری ثروتمند، از همان کودکی هوش مالی و اقتصادی را آموزش دیده، درباره‌‌ی اهمیت هوش مالی در جامعه می‌گوید:

«این آموزش مالی است که مردم را قادر می‌سازد اطلاعات مالی را تجزیه و تحلیل و به دانش مالی تبدیل کنند. اغلب مردم فاقد آموزش مالی مورد نیاز برای به عهده گرفتن مسئولیت زندگی‌شان هستند». یکی از نخستین گام‌ها برای ثروتمندتر شدن از طریق مدیریت هوشمندانه ‌تر پول‌ تان، بهره‌ گیری از فرصت‌هایی است که پیش روی ‌تان قرار می‌گیرند. اگر به دنبال فرصتی شگفت ‌انگیز هستید، کتاب «هوش مالی‌تان را افزایش دهید» را بخوانید و به آن توجه کنید.

به این ترتیب می‌توانید در مسیر درست استقلال مالی و موفقیتی پایدار قرار بگیرید. این کتاب به شما نمی‌گوید چه کنید. درباره‌ی توصیه‌ی مالی نیست. حتی درباره‌ی این هم نیست که شما به لحاظ مالی باهوش‌تر شوید تا بتوانید اطلاعات مالی خود را تجزیه و تحلیل کنید. چیزی که در این کتاب می‌خوانید خیلی ساده ‌تر است: با هوشمندتر شدن، ثروتمندتر می‌شوید.

درواقع کتاب افزایش هوش مالی شاهراه ثروت به سطح هوش مالی شما کمک می‌کند و به جای این که به شما چند ماهی بدهد، کمک می‌کند به یک ماهی‌گیر حرفه‌ای تبدیل شوید. در این اثر پنج هوش مالی اصلی که برای ثروتمندتر شدن به آن‌ها نیاز دارید، برای‌تان شرح داده می‌شود؛ فارغ از این که در کدام بازارهای اقتصادی، سهام یا املاک فعالیت می‌کنید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,577 بار

Robert%20Kiyosaki%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C 2

عنوان کتاب: افزایش هوش مالی شاهراه ثروت

پولتان را هوشمندانه مدیریت کنید

نویسنده: رابرت کیوساکی

مترجم: ناهید سپهرپور

تعداد صفحات کتاب: 350 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 33.19 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

فرضیه‌ی اولیه‌ی راجر دالی در بیشتر راهبردهای این کتاب، درک این موضوع است که اغلب رفتارهای ما به طور ناخودآگاه تعیین می‌شوند. مشتریان اغلب نمی‌توانند دلیل انتخاب‌های‌ خود را در بازار درک کنند یا به وضوح توضیح دهند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 287
ملیندا گیتس در کتاب لحظه‌ی برخاستن نگاه جامعه شناسانه دارد و آرمان‌ها و رویاهایش را با زبانی داستان‌ گونه با مردم دنیا در میان می‌گذارد. نویسنده زنان را برابر مردان و رکن اصلی جامعه می‌ داند...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 852

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *