راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن (nbookcity.com)

معرفی کتاب راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن

کتاب راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن با داستان هایی تأثیرگذار و کلماتی الهام‌بخش یک کتاب کم‌حجم اما حیرت انگیز است.

سخت کار کنید، به رؤیاهایتان محکم بچسبید و همه‌ی کارهای منطقیِ ممکن را برای محقق کردن آرزوهایتان انجام دهید. هزار و یکی اگر نمی شمارم که اگر فلان و اگر بهمان.. بخوانیدش. این کتاب را خوب بخوانید که به شما خیالِ تختی هدیه می دهد، از رسیدن.

برای رسیدن به موفقیت واقعی باید قدم پشت قدم بردارید و به قول جسمین وارد باید تا آخر عمر دست از یاد گرفتن برندارید. قوی باشید و محکم، صبوری کنید تا برسید به همه‌یِ اتفاق هایِ قشنگی که منتظر حضور شما هستند، که اگر بخواهید می‌شود (به شرط سماجت در قدم گذاشتن در راه رسیدن به آرزو‌ها و تلاش و تلاش و تلاش).

خلاصه کتاب

جزمین وارد یک نویسنده موفق است که از میان یک خانواده سیاهپوست روستایی امریکایی در شهر کوچک دلیسل در ایالت میسی‌سیپی برخاسته است. او در کتاب راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن که با تصویرهای زیبای جینا تریپلت هنرمند تصویرگر تحسین شده، مزین شده؛ داستان زندگی و تلاش شبانه روزی خود را برای رسیدن به اهدافش، می‌گوید. او در جامعه‌ای پرورش یافت که افرادش مدام در حال عوض کردن شغل بودند.

بیکاری و اعتیاد و سرگردانی دامن همه را گرفته بود و همه برای گرسنه نماندن تلاش می‌کردند. اما او مصمم بود که خود را از این وضعیت نجات دهد. پس به تحصیل پرداخت و به دانشگاه رفت. در دانشگاه عاشق نویسندگی شد و به سمت ادبیات رفت. اما پس از فارغ التحصیلی، این رشته به کارش نیامد و مجبور شد مانند خیلی‌های دیگر در یک مغازه برای خودش کاری دست و پا کند. اما این هدف جزمین وارد نبود.

او نمی‌توانست دست روی دست بگذارد تا زندگی‌اش او را به هرکجا خواست ببرد، پس دست به کار شد و دوباره عزمش را جزم کرد تا راهی دانشگاه شود. جزمین داستان تلاش‌های بی وقفه خود را در راه رسیدن به هدف، به زیبایی در این کتاب بازگو کرده است. از ناامیدی‌هایش گفته است، از دست و پا زدن‌های زیادش، از شرایطی که در زندگی داشته و از مادربزرگش که الهام‌بخش او برای دست نکشیدن از تلاش بوده است.

جزمین در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه نظرش نسبت به مادربزرگش و زندگی او دگرگون شده و سبک زندگی او برایش درسی تمام و کمال از زندگی شده است.  با او و داستان واقعی‌اش در کتاب راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن همراه شوید. جزمین وارد در این کتاب با داستانش به ما پیامی می‌دهد که باید آویزه گوشمان کنیم: «سخت کار کنید، به رویاهایتان محکم بچسبید و همه کارهای منطقی ممکن را برای محقق کردن آرزوهایتان انجام دهید.»

بخشی از متن کتاب

رزومه پشت رزومه برای کارهای مختلف می فرستادم. وقتی در بوتیک میسی موقع حساب کردن خریدم، فروشنده گفت که او هـم ادبیات انگلیسی خوانده است ناگهان زدم زیر گریه. فکر کردم شاید روزی سعی کنم نویسنده شوم؛ ولی در اوایل بیست سالگی ام پدیده ای در نویسندگی نبودم. حتی نمی دانستم معنی طرح کلی داستان چیست. سعی کردم داستان های کوتاه بنویسم؛ ولی در عوض میدیدم دارم صفحه پشت صفحه را با صحنه های طولانی از یک داستان پر میکنم.

شخصیت هایم تک بعدی و باورناپذیر بودند و دیالوگ هایم به شکل دردناکی تخیلی به نظر می رسیدند. وقتی دوستان جاه طلب هوشمند و پرمدعایم را که اقتصاد و علوم سیاسی خوانده بودند به سرعت استخدام می کردند، من داشتم برای بازاریابی و تلویزیون و خبرنگاری رزومه می فرستادم و هیچ وقت هم کسی بابتشان سراغم را نگرفت. بعد از فارغ التحصیلی با توجه به اینکه هیچ امیدی به پیدا کردن کار نداشتم پولی در بساطم نبود و تنها عشقم انجام کاری بود که خوب بلد نبودم.

پس تنها کاری را که می دانستم می توانم بکنم، انجام دادم. به خانه برگشتم. شش ماه بعد از این که به خانه برگشتم، یک راننده ی مست به ماشین برادرم زد و او را کشت. آن روز همه چیز عوض شد. ناگهان در مورد همه ی چیزهایی که فکر می کردم می دانم، تردید کردم و پیش بینی ناپذیری زندگی و حقیقت بی چون و چرای مرگ شوکه ام کرد.

فهمیدم قرار نیست هیچ شغلی از آسمان جلوی پایم فرود بیاید و داشتن مدرک تنها تصمیمی نیست که می تواند موفقیت را تضمین کند و گاهی زندگی سخت است و توجیهی هم ندارد؛ پس با شرایطم که تغییر کرده بودند، کنار آمدم. مثل چندین نسل از اعضای خانواده ام پیش از خودم کاری را کردم که ناچار بــودم بکنم برای کار پاره وقت ویژه ی تعطیلات در یک مغازه ی لباس فروشی در مرکز خریدی در همان نزدیکی درخواست دادم…

نقد کتاب راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن

کتابی الهام‌بخش و امیدبخش با تصویرسازی فوق‌العاده در باب تعهد به علائق، سخت‌ کوشی و قدرت نهفته در پشتکار و تلاش، به قلم نویسنده‎ ی معروف و برنده‎ ی جوایز ادبی معتبر. در این دورانِ غم‌انگیز و عجیب بیماریِ همه‌گیرْ، همگی ما نیازمندِ الهام و انگیزه ‎ایم. جزمین واردِ چیره ‎دست و خلاق بزرگترین امید را در کتاب راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن به همه‎ ی ما داده است.

اگر از آدم های خوش شانس نیستید، که بیشتر ما هم نیستیم، اگر سرگردان هستید و به سختی به دوره‌ی تحصیل یا کاری که دوست دارید چنگ انداخته‌اید یا فکر می کنید مسیر زندگی را یک جایی اشتباه رفته اید و در بیراهه هستید احتمالا این کتاب کم حجم اما غنی بتواند کمکتان کند.

 اگر می‌خواهید داستانی واقعی و خالی از اغراق درباره مسیر موفقیت بخوانید کتاب راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,199 بار

Jesmyn%20Ward%20(%D8%AC%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%86%20%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF)

عنوان کتاب: راهت را از میان ستاره های بختت پیدا کن

نویسنده: جسمین وارد

مترجم: فاطمه جابیک

تعداد صفحات کتاب: 66 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.08 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

کتاب کفش باز به‌ درستی نشان می‌دهد برای رسیدن به موفقیت نباید فردی خاص با جایگاهی خاص باشید یا جای مشخصی زندگی کنید. این کتاب داستان رسیدن به خواسته‌ها و آرزوها، شکست خوردن و بلند شدن، کشف...
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 6999
کتاب فرار از اردوگاه ۱۴، زندگینامه ای پر از هیجان و داستان غم انگیزِ مردمِ فراموش شده و درمانده کره شمالی در زیر سایه دیکتاتوری بیرحمش است. این کتاب که به شرح زندگی یک فراری به نام شین دونگ ‌هیوک...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 412

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *