لیدی آن کلیوز

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
لیدی آن کلیوز (nbookcity.com)

دانلود کتاب لیدی آن کلیوز

کتاب لیدی آن کلیوز رمانی تاریخی است و اطلاعات تاریخی انگلستان را در قالب یک داستان جذاب، به خواننده منتقل می کند.

هنری هشتم از جمله پادشاهان پرحاشیه و مساله ساز انگلستان در دوران حکومت سلسله تئودورها بوده که چند همسر اختیار کرد و چند تن از آن ها را به دلیل بدبینی و ظن و گمان، اعدام کرد. سر توماس مور، صداعظم و وزیر هنری هشتم، نیز به دلیل توطئه و بدخواهی اطرافیان پادشاه، و در نتیجه ظن و بدگمانی پادشاه محکوم به اعدام شد. همسر دوم هنری هشتم، آن بولین بود که مانند چند همسر دیگر او، گردن زده شد. ماجرای اعدام سر توماس مور، با ازدواج پادشاه با آن بولین ارتباط مستقیم داشت.

چهارمین همسر هنری، هم «آن» نام داشت؛ آن کلیوز. اما آن کلیوز خلاف آن بولین توانست جان خود را نجات داده و خاطراتش را بازگو کند. کتاب حاضر با نام اصلی «بانوی من آن کلیوز» داستان زندگی این زن، عشق پنهانی او، شوهر تشنه‌ قدرتش و همچنین کشور پر التهابی به نام انگلستان است. آن کلیوز یکی از نادر زنانی است که با اتکا به قوای عقلانی اش، توانست با موفقیت، خود را با پادشاهی آتشین‌مزاج و تندخویی هنری، تطبیق دهد تا زنده بماند و ماجرای زندگی اش را بازگو کند. 

خلاصه کتاب

کتاب لیدی آن کلیوز نوشته‌ی مارگارت کمبل بارنز در سال 1946 به چاپ رسید. این اثر درباره‌ی هنری هشتم، پادشاه انگلستان است که زندگی پرفراز و نشیب و تأثیرگذاری بر روی سیاست کلیسا‌ی آن دوران از انگلستان داشت. او پسر دوم هنری هفتم بود و از سال 1509 میلادی پادشاهی انگلستان را برعهده گرفت. وی مذهب مردم انگلستان را از کاتولیک به پروتستان تغییر داد و کلیسا را مستقل کرد.

او چندین ازدواج ناموفق داشت و بسیار بدبین بود. او به دلیل ظن و گمان رفتارهای ناشایست و بدی با زنانش داشت و برخی از آن‌ها را محکوم به اعدام کرد. هنری هشتم پس از همسر سومش با زنی به نام «آن از کلیوز» ازدواج کرد که نتیجه‌ی آن هم طلاق شد. کتاب لیدی آن کلیوز روایت داستان‌های این زن از زندگی پرفراز و نشیبش در دربار کاخ شاه انگلستان در قرن شانزدهم میلادی است.

نویسنده در داستان پیش رو به زیبایی یک دوره‌ی تاریخی را به تصویر کشیده است. او شخصیت «لیدی آن کلیوز» را به روایت از کسانی که او را دیده‌اند یا می‌شناختند، ترسیم کرده است. این نویسنده این داستان را در طی سی و چهار فصل به نگارش درآورده و تصویری جدید از قرن شانزدهم انگلستان نشان داده است. او برای نوشتن این داستان تمامی اسناد و نامه‌های به جا مانده از آن زمان را مطالعه و بررسی کرده است.

بخشی از متن کتاب

وقتی سرانجام “آن” به هوش آمد روی یک تشک کاهی در کنار پنجره ی بازی دراز کشیده بود. در اطراف او بهت و حیرت حاکم بود. دکتر چمبرلین، پزشک مخصوص پادشاه کنارش ایستاده بود و داشت درپوش یک بطری کوچک را سر جایش میگذاشت. باست میخواست دارویی را در یک فنجان به او بخوراند و دروتیا داشت کنار پاهایش آجر گرم می گذاشت. آن از روی فرمانبرداری دارو را نوشید و برای تطبیق دادن مجدد خود با زندگی دراز کشید.

به محض اینکه افکار آشفته اش را جمع و جور کرد متوجه شد که آن سه وزیری که به ملاقاتش آمده بودند، هنوز در اتاق هستند، اما با حالتی نگران در کنار در ازدحام کرده بودند. نگرانی ای که در چهره هایشان دیده میشد، باعث شد آن احساس کند که ترسش بیهوده بوده، کاملاً آشکار بود که اگر او به دلیل خبری که آنها آورده بودند میمرد پادشاه ابداً خوشحال نمیشد.

شیشه ی دارو و انگشت های ظریف دکتر که در آن لحظه خیلی بزرگتر از هر چیز دیگری دیده میشد درست جلوی دید او به سمت مردان سیاستمدار را گرفته بود و با وجود افکار به هم ریخته اش روی در هم کشید. بعد از همه ی اینها، آن با خود فکر کرد که اگر هنری قصد داشت او را به برج بفرستد، پس مسمویت دارویی از دست چنان شخص با تجربه ای برایش خیلی ارزانتر از اعدام تمام میشد و در ضمن مردم را هم از زحمت اضافی نجات داده بود.

بعد به خود یادآوری کرد دکتر چمبرلین هم همیشه مثل باقی خدمت گزاران هنری، آماده به خدمت بود. در یک لحظه که دکتر حواسش نبود، آن چهره ی او را به دقت نگاه کرد. دکتر داشت با دست لرزان معاینه اش میکرد. آن کمی جا به جا شد تا خودش را از میان ملافه اش بالا بکشد. برای عذرخواهی گفت: خدمتکارانم را برای اینکه شما را به خاطر چنین مسئله کوچکی به زحمت انداخته اند ببخشید…

نقد کتاب لیدی آن کلیوز

از لیدی آن کلیوز سه نقاشی به جا مانده است که نشان می‌دهند او زنی بسیار زیبا و جذاب بوده است. مارگارت کمبل بارنز در این داستان علاوه‌ بر روایت خواندنی و پرکشش زندگی زنی از خاندان سلطنتی، واقعیت دربار هنری هشتم را نیز به تصویر کشیده است.

او از درون کاخ داستان را روایت می‌کند و خواننده را همراه خود به چند قرن قبل می‌برد. روایت او اساس تاریخی دارد و مطالعه‌ی آن به علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های تاریخی بسیار توصیه می‌شود. سرگذشت جالبی است از کسی که به مدت چند ماه ملکه انگلیس و در پشت پرده شخصی با نفوذ بوده است.

به غیر از اطلاعات تاریخی ای که از آن دوران کسب می کنید داستانی زیبا و جذاب را در کتاب لیدی آن کلیوز خواهید خواند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 264 بار

Margaret%20Campbell%20Barnes%20(%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%84%20%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%B2)

عنوان کتاب: لیدی آن کلیوز

نویسنده: مارگارت کمبل بارنز

مترجم: آفاق زرگریان

تعداد صفحات کتاب: 503 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 51.96 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب قلابی با حال و هوایی کاملاً متفاوت‌ در هر داستان، می‌تواند طوری در دل شما بنشیند که بعد از خواندن آن حس خواندن پنج رمان سنگین به شما دست می‌دهد. مفاهیم پیچیده، عمیق و در عین حال عجیبی که رومن گاری سعی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 273
رمان سقوط، بازتاب اندیشه است. آلبر کامو با این رمان کم حجم، همهٔ بینش خود را دربارهٔ انسان و زمانهٔ خویش ترسیم می‌کند. سقوط اگرچه ویژگیهای یک اثر هنری را داراست ولی یک کتاب اخلاقی...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 5296

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *