فلسفه سیاسی آیزایا برلین

آخرین ویرایش: 7 روز قبل
فلسفه سیاسی آیزایا برلین (nbookcity.com)

دانلود کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین

کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین یکی از آثار برجسته نویسنده معروف؛ فیلسوف سیاسی انگلیسی جان گری است. 

این کتاب سیاسی توسط خشایار دیهیمی در 230 صفحه ترجمه شده است و به صورت رایگان از شهر کتاب  در اختیار علاقمندان به سیاست قرار گرفته است. 

ادعای اصلی کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین این است که یک اندیشه واحد با نیروی بیان کن عظیم، روح بخش همه آثار برلین است. این اندیشه، یعنی پلورالیسم ارزشی، می گویند ارزشهای غائی بشری عینی اما مختلف هستند و این اختلاف فرو ناکاستی است.

پیامد این اندیشه برای فلسفه سیاسی این است که تصور جامعه کاملی که در آن همه آرمانها و خیرهای اصیل به دست آید نه تنها اوتوپیایی، بلکه ذاتا ناساز و متناقض است، به گفته نویسنده کتاب:

لیبرالیسم برلین لیبرالیسمی رواقی و تراژیک است که کشمکش و تضاد را میان ارزشهای ذاتا رقیب اجتناب ناپذیر، و خسران را جبران ناپذیر می داند.اندیشه سیاسی برلین چون در امیدها یا توهمات لیبرالیسمهای زمانه ما و لیبرالیسمهای گذشته در مورد امکان سازگاری آزادیها و برابریهای بنیادین شریک نیست، در واقع حیات مجددی به سنت فکری لیبرال می دهد.

معرفی نیکلاس گری

نیکلاس گری یک فیلسوف سیاسی انگلیسی با علاقه به فلسفه تحلیلی و تاریخ ایده ها است.  وی در سال 2008 به عنوان استاد دانشکده اندیشه اروپا در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن بازنشسته شد. گری چندین کتاب تأثیرگذار را نوشت، از جمله:

Dawse Dawse: Delusions of Global Capitalism که استدلال می کند که جهانی شدن بازار آزاد یک پروژه روشنگری ناپایدار است که هم اکنون در حال تجزیه است. گری اراده، و از این رو اخلاق را یک توهم می داند و بشریت را به عنوان گونه ای بی پروا به تصویر می کشد.

جان نیکلاس گری در ۱۷ آوریل ۱۹۴۸ و در خانواده ای کارگر در شهر Shields متولد شد. وی فیلسوف سیاسی انگلیسی متبحر در فلسفه تحلیلی و تاریخ عقاید است.او قبلا و پیش از بازنشستگی، استاد دانشکده اندیشه ی اروپایی در مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن بود.

گری به طور منظم برای نشریاتی چون: گاردین،ضمیمه ادبی تایمز و دولتمرد جدید، مطلب می نویسد. او چندین کتاب تاثیر گذار در سیاست و فلسفه نوشته است، از جمله کتاب “صبح کاذب: هذیان های سرمایه‌داری جهانی (، که استدلالهایی درباره جهانی شدن بازار آزاد مطرح میکند.

کتاب دیگر او “سگ پوشالی: افکاری درباره انسان و دیگر حیوانات”، که در آن اومانیسم فلسفی را به باد انتقاد میگیرد. و کتاب دیگرش به نام “جِرم سیاه: دین آخرالزمانی و مرگ آرمانشهر” که نقد تفکر تخیلی در جهان مدرن است.

دیگر کتابهای او

  • میل به آزادی
  • مفهوم آزادی در فلسفه سیاسی
  • هایک در آزادی
  • لیبرالیسم
  • آخر بازی
  • بدعت ها
جان نیکلاس گری نویسنده کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین

عنوان کتاب: فلسفه سیاسی آیزایا برلین

نویسنده: جان نیکلاس گری

مترجم: خشایار دیهیمی

تعداد صفحات کتاب: 230 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.3 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

«تیرون» یک بچه دایناسور شرور است. او همکلاسی اش را که جثّه کوچکتری دارد مدام آزار میدهد. اما این شخصیت او ریشه در خانواده و دلایلی دیگر دارد. از طرف دیگر همکلاسی اش که «بولاند» نام دارد در یک وضعیت سخت درمیابد که ضعیف نیست
بروزرسانی: 5 روز قبل
تعداد بازدید: 500
یکی دیگر از کتاب های آشپزی؛ یعنی کتاب آشپزی گیاهی سارا نوشته ی نیکلا گرایمر و به ترجمه اعظم احمدی را برای علاقمندان قرار داده ایم. این کتاب حاوی صدها نوع دستور پخت غذا و انواع کیک و دسر می باشد که برای نمونه دو تا از دستور...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1000

2 پاسخ

  1. مطالعه‌ی کتاب شعور اجتماعی و فرهنگی و هنری رادر سطح بالایی به کمال می‌رساند.

    1. درود بر شما. متاسفانه در ایران بخاطر مطالعه ی پایین فقر فرهنگی بیداد میکنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *