هیچ ایده ای نداریم

هیچ ایده ای ندارم (nbookcity.com)

دانلود کتاب هیچ ایده ای نداریم

کتاب هیچ ایده ای نداریم ترکیب هیجان انگیز و جذاب کیهان شناسی آمیخته با طنز است.

این کتاب سراغ چیزهایی که می دانیم نمی رود، سراغ ندانستن های ما می رود. هرگاه دانشمندان نیاز به توصیف چیز عجیب جدیدی که کشف یا تصور کرده اند داشته باشند، یا کلمه جدیدی ایجاد می کنند یا از کلمات موجود که دارای معنی مشابهی هستند استفاده می کنند یا کلماتی با معانی کاملا متفاوت را به کار می گیرند. در این اثر بزرگ‌ترین معماهای بی پاسخ تاریخ بشریت را می خوانید و اینکه چطور این سوالات هنوز بی جواب مانده‌اند.

خلاصه کتاب

کتاب هیچ ایده ای نداریم که توسط جورج چم و دنیل وایتسن نوشته شده است جزو یکی از پرفروشترین آثار نیویورک تایمز و آمازون می باشد. این کتاب به آنچه درباره جهان هستی نمی دانیم می پردازد؛ به همه سؤال های مهمی که فکر می کنیم پاسخشان را می دانیم، اما این گونه نیست. اغلب در اخبار راجع به کشفیات بزرگی می شنویم که به برخی از عمیق ترین سؤالاتمان در باره جهان هستی پاسخ می دهد، اما چه تعداد از انسان ها پیش از اینکه جواب چنین سؤالاتی را بیابند، سؤال را شنیده و درباره آن فکر کرده اند؟

چه تعداد سؤال بزرگ دیگر همچنان بی پاسخ مانده اند؟ هدف نگارش کتابی که در دست دارید چیزی جز پرداختن به این سؤالات نیست. در پایان کتاب هیچ ایده ای نداریم پی خواهید برد این تفکر که ما سرنخی در باب آنچه در جهان هستی می گذرد داریم، خیال باطلی بیش نیست. البته نکته مثبت این کتاب این است که با خواندن آن، سرنخی از اینکه چرا هیچ سرنخی نداریم به دست خواهید آورد.

بخشی از متن کتاب

وقتی پی می برید که معنی بعد در علم، جهانی «موازی» که در آن همه چیز از جنس شکلات بوده و قرض هایتان را با مارشمالو می پردازید نیست، ممکن است از دست دانشمند مزاحمی که این کلمه را دزدیده و با معنی دیگر به کار گرفته است، عصبانی شوید! البته باید بدانید که در این مورد، نویسندگان داستان های علمی-تخیلی مقصر هستند. ریاضی دانان و دانشمندان قرن هاست که از این کلمه با دقت بسیار بالایی استفاده کرده اند. در علوم طبیعی و ریاضت، کلمه «بعد» به معنی یک جهت ممکن برای حرکت است. اگر یک خط راست بکشید، حرکت در طول آن خط، حرکت یک بعدی است.

در دنیایی با یک بعد، همه چیز روی یک تار بی نهایت نازک اتفاق می افتد. از آنجایی که در جهان تک بعدی فقط یک جهت برای حرکت وجود دارد، دانشمندان تک بعدی نمی توانند جای یکدیگر را در صف فروشگاه بگیرند! درواقع آن ها شبیه مهره های گردنبند یا مارشمالوهای روی سیخ هستند که همواره همسایه های مهربان و زیبای ثابتی دارند.

حال خط دیگری عمود بر خط اول رسم کنید. خط دوم را با زاویه قائمه رسم می کنیم تا حرکت در طول آن کاملا مستقل از حرکت در طول خط اول باشد. اگر زاویه کمتر از نود درجه می بود، حرکت در طول خط دوم باعث ایجاد حرکت در طول خط اول نیز می شد. این دو خط، صفحه ای را تشکیل می دهند که شما را قادر به حرکت در دو بعد می سازد. بنابراین حرکت در طول خط، تک بعدی بوده و حرکت در یک صفحه تعریف شده توسط دو خط، دو بعدی است.

نقد کتاب هیچ ایده ای نداریم

هدف کتاب هیچ ایده ای نداریم افسرده کردن شما نیست بلکه هدفش این است که شما را با زوایای کشف نشده جهان هستی آشنا کند. این کتاب همچنین پاسخ افراد مختلف به سوال‌های حل نشده تاریخ را بررسی می کند و شگفتی حیرت انگیز این معماها را به شما نشان می دهد تا با تصویری تازه از کیهان رو به‌ رو شوید. با خواندن این کتاب شما یاد می گیرید جهان را به ‌شکلی دیگر ببینید و هیجان و شور تازه‌ای را تجربه کنید. این کتاب جذاب را به تمام علاقه‌مندان به هستی شناسی پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 539 بار

Jorge%20Cham%20 %D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AC%20%DA%86%D9%85

عنوان کتاب: هیچ ایده ای نداریم

راهنمایی برای دنیای ناشناخته

نویسنده: جورج چم و دنیل وایتسن

مترجم: اشکان روشن

تعداد صفحات کتاب: 442 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

سربازان در جبهه حروفچینی آموختند اما کاغذ نبود. کارخانهٔ کهنه‌ای یافتند و بر آن شدند تا در آن کاغذ بسازند در هنگامهٔ جنگ، در فاصلهٔ بمب‌هایی که فرو می‌ریخت، ترکیب عجیبی درست کردند. از پرچم دشمن...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 97
کسی که سال‌های سال اهالی روستای حصارخان همدان او را به «حسین غلام»، جوان شر و نااهل روستا می‌شناختند که شب و روزش با دعوا و کفتربازی می‌گذشت؛ اما حضور او در جبهه و آشنایی‌اش...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 319

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *