کتاب تفکر

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
تفکر (nbookcity.com)

دانلود کتاب تفکر

در کتاب تفکر، مریلین بارنز مخاطب را در راه صحیح اندیشیدن به منظور حل مشکلات مختلف یاری می کند.

نویسنده این کتاب را به تمام کسانی که حداقل یک مشکل دارند، تقدیم کرده است. بعضی اوقات مردم از عبارات زیر استفاده می کنند: این مشکل حل شدنی نیست. نمی دانم چطور آن را حل کنم، از حل آن صرف نظر می کنم. با این حرف ها مشکل هرگز حل نمی شود.همیشه راه های دیگری برای نگریستن به مشکلات وجود دارد. این چیزی است که، موضوع این کتاب است یعنی، نگاهی به مشکلات و آموختن راه های جدید فکر کردن!

خلاصه کتاب

بارنز در کتاب تفکر با بیان مثال‌ ها، داستان‌ ها و تمرین‌ ها و نیز بهره‌ گیری از تصاویر مخاطب را یاری می کند. به عقیده او در دنیای خارج، مشکلات انسان‌ها معمولا مستقل نیستند و به نظر می رسد که به بسیاری از عوامل دیگر وابسته باشند. بسیاری از مواقع راه حل‌ های روشنی برای حل مشکلات وجود ندارند.  گاه ممکن است چندین پاسخ احتمالی برای آنان وجود داشته باشد، بنابراین استدلال منطقی درباره مسائل مطرح امری ضروری است؛ چرا که می توان به جست‌ و جوی منبع یا علت مشکل پرداخت و راه‌ حل صحیحی را در راستای حل آن به کار برد.

بخشی از متن کتاب

زیاد فکر کردن همیشه به کار نمی آید: اگر در راه رفتن به سینما، پول خود را گم کنید چه کار می کنید؟ یا وقتی که مشغول صرف غذا در منزل دوستتان هستید و متوجه یک چیز واقعأ عجیب یا بویی ناخوشایند در بشقابتان می شوید. یا تصور کنید متوجه می شوید بهترین دوست شما از فروشگاه عمویتان دزدی کرده است، یا اینکه سوار اتوبوس یا مترویی شده اید که شما را اشتباها به قسمتی از شهر که برایتان نا آشنا است برده است.

مقابله با مشکلات زندگی به همان اندازه که مجبور هستید دندان هایتان را مسواک بزنید، امری ضروری می باشد آنچه برای حل مشکلات لازم دارید را در اختیار دارید – یعنی مغزتان. و به همراه آن انبوهی از تجربیات گذشته. آنچه که مهم است فقط استفاده از مغزتان نیست، بلکه چگونگی استفاده از آن می باشد. گاهی اوقات چنین به نظر می رسد که تفکر زیاد، تنها راه حل مشکل است. اما این روش همیشه بکار نمی آید. اگر شما به روش صحیح فکر نکنید، به آسانی در مشکلات گرفتار خواهید شد. پس باید یاد بگیرید، بیش از یک روش برای فکر کردن وجود دارد.

نقد کتاب تفکر مریلین بارنز

کتابی بسیار عالی ست و حتما بخوانید و اجازه دهید که ذهنتان آزاد باشد و با مشکل روبرو شود و آن را حل کند. علاقه مندان به کتاب های انگیزشی و موفقیت، از خواندن کتاب تفکر، یا، چگونه می توانید مشکلی را که دو برابر قدتان است حل کنید، لذت می برند.

تعداد بازدید: 233 بار

Marilyn%20Barnes%20 %D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%86%20%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%B2

عنوان کتاب: کتاب تفکر

چگونه می توانید مشکلی را که دو برابر قدتان است حل کنید

نویسنده: مریلین بارنز

مترجم: شبناز شمس المعالی تبریزی

تعداد صفحات کتاب: 127 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 89
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 20 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *