عشق

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
کتاب عشق چارلز بوکوفسکی (nbookcity.com)

دانلود کتاب عشق چارلز بوکوفسکی

دوست داران ادبیات پست مدرن غرب به ویژه شعر پست مدرن امریکا از کتاب عشق چارلز بوکوفسکی لذت می برند.

اشعار بوکوفسکی جزء به سرقت رفته ترین کتاب های کتاب فروشی های آمریکا هستند؛ نکته ای که گواهی بر نبوغ و محبوبیت بالای اوست. شعرهای این کتاب مضامین عاشقانه دارند. بوکوفسکی همیشه خودش را بیشتر شاعر می‌دانست تا نویسنده و به واسطه‌ی شعرهایش بود که شناخته شد.

خلاصه کتاب

از چارلز بوکوفسکی نویسنده بزرگ در مورد عشق و دیدگاه او نسبت به عشق پرسیدند. او پاسخ داد: «عشق شبیه مه اول صبح است. یک مه‌ رازآلود و جذاب. اما لحظاتی بعد خورشید طلوع می کند و آن مه زیبا از بین می رود. از آن چیزی نمی‌ماند جز یک رویا. عشق فقط یک مه کوتاه رویایی است که با اولین پرتو روشنایی حقیقت از بین می رود!» کتاب عشق دومین اثر از سه‌ گانه‌ی «گربه، عشق، نوشتن» چارلز بوکوفسکی، شاعر و داستان نویس تاثیرگذار آمریکایی است.

بخشی از متن کتاب

دریا پرتلاطم است / و ناخدا، آشپز یا خدمه‌ای هم در کار نیست. / تکه چوبی هم روی آب شناور نیست / تا به آن چنگ بزنیم / و باد غربی بادبان را / مثل ناخن چیده‌شده جدا می کند.

و ما مثل گاوباز بیچاره‌ای / که بین شاخ‌های گاومیش گیر کرده / این سو و آن سو پرت می شویم./ و همیشه در گوشه‌ای شخصی هست / که تمام این اتفاقات به یک ورش هم نیست.

گربه به من خیره شده / و در آشپزخانه، بین ظرف‌های کثیف و بشقاب‌های گل‌دار وول می‌خورد./ بیشتر از این نمی‌توانم تحمل کنم! و گربه را از آشپزخانه بیرون می کنم.

نقد کتاب عشق

شعر بوکوفسکی نمونه‌ی اعلای شعر پست مدرن آمریکایی است. او با وارد کردن مضامینی خاص در شعرهایش، توانسته فاصله‌ی زیادی میان خود و شاعران هم‌ عصرش ایجاد کند و لقب ملک‌ الشعرای قشر فرودست آمریکا را به دست آورد. شعرهایی با عناوین بی ربط را نیز می‌توان جزو سبک نوشتاری او دانست. علی همتیان با حفظ سبک و نوشتار بوکوفسکی کوشیده است، همه‌ی شعرها را به نحوی بازگردانی کند که مخاطب بتواند بیشترین ارتباط را با آنها برقرار کند.

اگر از طرفداران قلم شاعر و نویسنده توانا، چارلز بوکوفسکی هستید کتاب عشق برای شماست.

تعداد بازدید: 842 بار

Charles%20Bukowski%20 %DA%86%D8%A7%D8%B1%D9%84%D8%B2%20%D8%A8%D9%88%DA%A9%D9%88%D9%81%D8%B3%DA%A9%DB%8C 1

عنوان کتاب: عشق

شاعر: چارلز بوکوفسکی

مترجم: علی همتیان

تعداد صفحات کتاب: 139 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

یالوم در این کتاب به شکلی داستان گونه به اسرار، مشکلات، تلخی ها و شیرینی های جلسات درمانی خود می پردازد. او با روایت هنرمندانه ی مشکلات مراجعانش، نه تنها فرصتی منحصر به فرد و ارزشمند برای آشنایی با خواسته ها و انگیزه های...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1883
داستان کتاب خانواده تیبو شرح زندگی دو خانواده کاملا متفاوت است که زندگی آن‌ها از طریق پسرهای خانواده به هم گره خورده است. از این دو خانواده یکی پیرو مذهب کاتولیک و دیگری پیرو مذهب پروتستان است. تمرکز کتاب نیز بر دو شخصیت از خانواده تیبو به نام‌های آنتوان و ژاک است. این رمان شرح ارتباط...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 3167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *