خانه ی دوست کجاست

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
خانه ی دوست کجاست (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانه ی دوست کجاست

کتاب خانه ی دوست کجاست یکی از مشهورترین و مهم ترین آثار سینمایی ایران است.

این کتاب دربرگیرنده‌ وقایع نگاری، پشت صحنه، فیلمنامه و نظر منتقدان و تماشاگران اثر جاودانه‌ عباس کیارستمی است. کیومرث‌ پوراحمد کارگردان نام آشنای سینمای ایران داستانی مستند را روایت کرده است که به چگونگی انتخاب بازیگران، چالش های پیش‌آمده و دیگر اتفاق های داستان‌ گونه‌ این فیلم می پردازد. این فیلم ساخته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و روایت کودکی است که متوجه می شود دفتر دوستش پیشش جا مانده است راه می افتد تا کتاب را به دوستش برساند.

بخشی از متن کتاب

سکانس ۳ خارجی. داخلی خانه ی احمد احمدپور: خانه ی دو طبقه ای است با حیاط نسبتا بزرگ. حوض و تلمبهی آب وسط حیاط است. چند تکه رخت روی بندهای رخت آویخته شده است. در حاشیهی نرده های ایوان طبقه ی بالا یک ردیف گلدان دیده میشود. در طبقه ی پایین درهای سه اتاق دیده میشود. در ایوان یک تخت چوبی قرار دارد و روی تخت سماور خاموش و وسایل چای. در قسمت دیگری از ایوان ننویی به تیرهای ایوان بسته شده است. مادر احمد بچه ی کوچکی را کنار حوض میشوید. بچه گریه می کند. احمد كيف به دست وارد خانه می شود و کنار تخت چوبی می رود و می نشیند.

احمد: سلام. مادر: سلام. پیرزن (همسایهی طبقه ی بالا) یک پارچ پلاستیکی در دست دارد و به طرف تلمبه می آید که پارچ را آب کند. احمد: (به پیرزن) سلام. پیرزن: علیک. (به مادر بچه رو بپوشون سرما نخوره. مادر: الآن میپوشونم. مادر بچه به بغل کنار ننو می آید. کنار ننویک کمد کوتاه است و روی آن مقداری ظرف و وسایل خانه دیده می شود. مادر بچه را روی کمد می خواباند. مادر: احمد دوتا کهنه وردار بیار. احمد که تازه نشسته برمی خیزد و از روی بند دو تکه کهنه برمی دارد. مادر: زودتر! احمد کهنه ها را به مادر می دهد و باز می رود و روی تخت می نشیند و کیفش را باز می کند.

مادر: اینا خیسه. اینا رو ببر. کهنهی خشک توی صندوق توی اتاقه… زودتر بیار. احمد می آید کهنهها را از مادر می گیرد و آنها را لبه ی تخت می گذارد و وارد اتاق میشود و از توی صندوق دوتا کهنه برمیدارد. صدای مادر: زودتر! بالای صندوق یک طاقچه است و یک دریچه و آن سوی دریچه کوچه دیده میشود. چند بچه از جلوی دریچه می گذرند. یکی از بچه ها کنار دریچه می نشیند و با احمد حرف می زند. بچه: احمد، بیا بریم بازی. بچه ها دارن میرن بازی. احمد: من مشق دارم. بچه: بیا بریم. حالا بعدا مینویسی صدای مادر: احمد. احمد، کجایی؟ احمد: دارم میام. مادر: بچه سرما خورد. زودباش! احمد با عجله خودش را به مادر می رساند و کهنه ها را به او می دهد. احمد باز می خواهد سراغ درس و مشق برود.

نقد کتاب خانه ی دوست کجاست

کتاب خانه ی دوست کجاست که ۳۸۸ صفحه دارد بخش دیگری از صفحه‌های خود را به نقدهای برتر سال ۶۷ درباره‌ این اثر سینمایی اختصاص داده است. این نقدها که در روزنامه‌ها و مجله‌های متعددی به چاپ رسیده‌اند نظرها و آرای متفاوتی را ارائه کرده‌اند. در این میان می توان به آثار:

«در صمیمیت سیال فضا» نوشته احمد طالبی‌نژاد و «نوعی نگاه» نوشته‌ هوشنگ گلمکانی در شماره ۷۱ مجله فیلم، «سینمای سیاه» نوشته بهزاد رحیمیان منتشرشده در شماره ۴۵۶ سروش، «خانه دوست کجاست» نوشته اسدالله شعبانی در شماره ۱۱۹۹ زن روز، «اشتیاق عظیم کیارستمی برای معنی بخشیدن به زندگی» نوشته فریدون صدیقی منتشرشده در شماره ۱۳۴۷۶ کیهان و ده‌ها اثر دیگر اشاره کرد.

نوجوانان علاقه مند به فیلم سازی و تاریخ سینما از خواندن کتاب خانه ی دوست کجاست  لذت می برند.

تعداد بازدید: 479 بار

Kiumars%20Pourahmad%20 %DA%A9%DB%8C%D9%88%D9%85%D8%B1%D8%AB%20%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF

عنوان کتاب: خانه ی دوست کجاست

وقایع نگاری پشت صحنه، فیلمنامه، نظر منتقدان و تماشاگران فیلمنامه؛ عباس کیارستمی

نویسنده: کیومرث پوراحمد

تعداد صفحات کتاب: 389 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این رمان داستان خانواده‌ای است که خودشان فکر می‌کنند خانواده‌ای معمولی هستند. اما همه چیز در شبی که استلا دیر به خانه برمی‌گردد، تغییر می‌کند. یک شب استلای هجده ساله دیر به خانه برمی‌گردد و فردا به...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 302
سربازان در جبهه حروفچینی آموختند اما کاغذ نبود. کارخانهٔ کهنه‌ای یافتند و بر آن شدند تا در آن کاغذ بسازند در هنگامهٔ جنگ، در فاصلهٔ بمب‌هایی که فرو می‌ریخت، ترکیب عجیبی درست کردند. از پرچم دشمن...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *