خانه های اجاره ای

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
خانه های اجاره ای (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانه های اجاره ای

کتاب خانه های اجاره ای نمایشنامه ای ست از جرج برنارد شاو خالق آثار معروفی همچون: دخترک سیاه در جستجوی خدا ، انتقام معجزه آسا و …  وی برخلاف شکست‌هایش به عنوان یک رمان‌نویس در دهه  ۱۸۸۰ میلادی توانست خودش را در همین دوران پیدا کند.

او تبدیل به یک جامعه‌گرا، سخنوری افسونگر، مجادله‌ گر و نمایشنامه‌نویسی موفق شد. برنارد شاو پشتیبانی از انجمن فابیان تازه‌ تأسیس را بر عهده گرفت؛ این انجمن در واقع یک گروه اجتماعی مربوط به طبقه متوسط بود و هدف آن تغییر جامعه انگلیس، نه از طریق انقلاب، بلکه از طریق نفوذ در میان اندیشمندان و سیاست‌مداران کشور بود.

خلاصه کتاب

اسم اصلی کتاب خانه های اجاره ای ، «خانه‌‏های مرد زن مرده (بیوه‌‏مرد)» است. این کتاب در ردیف نمایشنامه‌‏هایی است که مؤلف آنها را بازی‏ های ناشاد یا نامطبوع خوانده است و در وجه تسمیه بازی‏های نامطبوع می‌نویسد: علت به خوبی آشکار است. بدون‏‌شک کلیه نمایشنامه‌‏هایی که صمیمانه با انسانیت سروکار دارند می‌‏باید این احساس خودفریبی عظیم را، که رمان وظیفه دارد از آن چاپلوسی کند، جریحه‏‌دار سازند. ولی در اینجا ما نه تنها با جنبه‏‌های تراژدی و کمدی اشخاص و سرنوشت‏ها روبه‏‌رو هستیم بلکه با آن دلهره‌‏های اجتماعی سروکار داریم که از این واقعیت سرچشمه می‌‏گیرند:

که یک فرد معمولی و بومی انگلیسی، هر چقدر از لحاظ اخلاقِ خصوصی شریف و خوش‏‌طینت هم باشد، در حالی که بی‌دریغ برای استقرار حکومت عدل و انصاف فریاد می‌زند، اگر ببیند که ممکن است ده شاهی بر یک تومان مالیاتی که نیمی با فشار و نیمی با فریب از او می‌گیرند اضافه می‌شود، در برابر پست‏‌ترین حق‌‏کشی‌ها سکوت می‌کند و چشم خود را فرو می‌بندد. در کتاب خانه‏‌های اجاره‏‌ای من نشان داده‏‌ام که چگونه حرمت طبقه میانه‏‌حال و سخاوت پسران جوان خانواده بر فقر و مسکنت ساکنین کثیف‌‏ترین و مخروبه‏‌ترین محله‌‏های شهر استوار است و از آنجا تغذیه می‌شود، همان‏طور که مگس بر کثافت می‌نشیند و فربه می‌گردد: مطمئنا این تم مطبوعی نیست.

معرفی نویسنده

جرج برنارد شاو زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۸۵۶ – درگذشتهٔ ۲ نوامبر ۱۹۵۰ که به اصرار خود با نام برنارد شاو شناخته می‌شود، نمایش‌نامه‌نویس، منتقد ادبی، اهل جدل، فعّال سیاسی و مبلّغ سوسیالیست ایرلندی‌تبار، و همچنین گیاهخوار بود. وی تبدیل به برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویس دوران خود شده و در سال ۱۹۲۵ برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شد. از او به‌عنوان توانمندترین نمایشنامه‌ نویس بریتانیایی پس از شکسپیر و نافذترین رساله‌نویس پس از جاناتان سوییفت، هجونویس ایرلندی، یاد می‌کنند.

خواندن کتاب خانه های اجاره ای را به تمام طرفداران نمایشنامه پیشنهاد می کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 556 بار

George%20Bernard%20Shaw%20 %D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%B4%D8%A7%D9%88 3

عنوان کتاب: نمایشنامه خانه های اجاره ای

نویسنده: جورج برنارد شاو

مترجم: فرزاد پایا

تعداد صفحات کتاب: 135 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 6 ساعت قبل
تعداد بازدید: 35121
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *