انتقام معجزه آسا

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
انتقام معجزه آسا (nbookcity.com)

دانلود کتاب انتقام معجزه آسا

در کتاب انتقام معجزه آسا داستان شایعه‌ای که در یک روستا پیچیده شده روایت می‌شود. شایعه‌ای که در آن کشیش می‌گوید با اجازه و خواست خداوند جنازه‌ای در روستا جا به جا شده است. از طرف دیگر شخصی مامور شده تا مخفیانه به این موضوع رسیدگی کرده و حقیقت را برای مردم فاش کند. نویسنده در این داستان با زبان شیرین طنز، بسیاری از افراد و همچنین محیط پیرامون کلیسا را نقد می‌کند.

در پایان داستان کتاب به هیچ عنوان احساس خستگی و بطالت زمان نمی‌کنید و از لحاظ غنا، شاید این حس به شما دست دهد که یک رمان 300 صفحه‌ای را پشت سر گذاشتید در حالی که تنها یک داستان کوتاه را خوانده‌اید. لازم به ذکر است که تبحر شاو و علاقه اصلی وی در نگارش رمان‌های طولانی و نمایش‌نویسی بوده است و گاهی منتقدان وی را محکوم به اطاله کلام می‌کردند. جدا از هر سبک و سیاقی وی خودش را در نگارش داستان کوتاه نیز ثابت کرده است و مطالعه داستان‌های کوتاه جرج برنارد شاو بسیار با ارزش است. گفتنی است این اثر برای اولین بار در ایران ترجمه شده است.

چکیده کتاب

در این داستان کوتاه اجتماعی، پسری پس از طی کردن راهی طولانی به منزل عمویش «جان» می‌رسد. خدمتکار عمویش در را باز می‌کند و او متوجه می‌شود که عمویش به کلیسا رفته است. او برای گذراندن وقت، تصمیم می‌گیرد که خیابان‌های شهر را ببیند. شامش را در هتلی معروف می‌خورد و پس از آن در خیابان قدم می‌زند و آواز می‌خواند که به یک‌باره شش مرد نیمه‌عریان در مقابلش ظاهر می‌شوند و… . در سبک نوشتاری جرج برنارد شاو باید به این نکته اشاره کرد که وی هرگز عادت نداشت که از قبل طرحی برای داستان‌هایش بنویسد و با شروع داستان خودش هم نمی‌دانسته که چه اتفاقاتی برای قهرمانان داستان می‌افتد و به قواعد و سنت‌های کهن داستان‌نویسی نیز چندان پایبند نبوده و آزادی نگارش خاصی در داستان‌هایش دیده می‌شود.

بخشی از متن کتاب انتقام معجزه آسا

معجزه حقیقت داره عمو جان. برای اینکه بتونم جناب کشیش رو از تعقیب خودم منصرف کنم، دست به دیوونگی عیجب و غریبی زدم. به حرف‌هایی که برای قانع کردن غریبه‌های شکاک می‌زدن هم خوب گوش کردم. نقشه‌های توپخانه رو چک کردم و البته همسایه‌های اشراف زاده پروتستان رو هم زیر نظر گرفتم. یک روز کامل دور و بر رودخانه پرسه زدم و نصف شب هم رودخانه رو چک کردم. نظریه‌های بالا آمدن و نشست خاک و نظریه آتشفشان و جزر و مد رو که خبره‌های محلی گفته بودن رو هم بررسی کردم. فقط یک نفر این ماجرا رو مسخره می‌کنه و اون مرد پرتغال فروشه.

البته باز شدن گور رو تایید می‌کنه ولی می‌گه که قبر توسط یک گروه از مردا، نیمه شب به دستور پدر روحانی تام کنده شده و به جای دیگه‌ای برده شده. البته این مسئله هم خیلی قابل بحث نیست. مراسم تدفین بریمستون بیلی اولین مراسم تدفینی بود که تو چهار سال گذشته تو این گورستان برگزار شد و قبرش تنها قبر این گورستانه که رد حفاری جدید داره و اهالی اینجا هم بعد از غروب سمت قبرش نمی‌رن و اگر کسی هم بره رد پاش می‌مونه. گورستان یه کلیسای مخروبه در جنوبش داره. می‌تونید گروهی رو برای تایید این معجزه بفرستید که شکی درش نیست و البته این مسئله توسط جناب کشیش هم تایید شده. من هم منتظر عکس العمل دوستام از لندن هستم. انگار گزارشم حالت نامه تجاری به خودش گرفت. بگذریم عمو جان اگر برای خودتون دنبال معجزه‌ای مثل جوانی و سلامتی ابدی هستی، پیشنهاد می‌کنم بیای اینجا و کیت ویکلی رو ببینی همون دختری که فکر می‌کردی فقط یه دختربچه است.

نقد و بررسی کتاب

جرج برنارد شاو، زاده ی 26 جولای 1856 و درگذشته ی 2 نوامبر 1950، نمایشنامه نویس، منتقد و فعال سیاسی ایرلندی بود که در سال 1925، موفق به کسب جایزه ی نوبل ادبیات شد. شاو در دوبلین به دنیا آمد و در سال 1876 به لندن مهاجرت کرد. او در این شهر برای تبدیل شدن به نویسنده ای شناخته شده با مشکلات زیادی رو به رو بود و به شکل خودآموز به تحصیل علم می پرداخت. کتاب انتقام معجزه آسا داستان کوتاهی ست از این نویسنده بزرگ که خواندن آن را به همه طرفداران این نویسنده پیشنهاد می کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 471 بار

George%20Bernard%20Shaw%20 %D8%AC%D8%B1%D8%AC%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%B4%D8%A7%D9%88 2

عنوان کتاب: انتقام معجزه آسا

داستان طنز

نویسنده: جرج برنارد شاو

مترجم: بهارک برزین

تعداد صفحات کتاب: 58 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

شما با مطالعه کتاب مغز نوشته های یک جنین متوجه می‌شوید بشریت وقتی هنوز به دنیا نیامده است به چه چیزهایی فکر می‌کند و بدین ترتیب می‌توانید بفهمید افکار نامربوطی که بشریت پس از به دنیا آمدن در سرش پیدا می‌شود دقیقا از کجا آب می‌خورد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 691
دخترک سیاه در جستجوی خدا اثری از جرج برنارد شاو، داستان دختری در آفریقا است که به وسيله مبلغی مسيحی اروپايی مسیحی می شود. دختر که تازه به دین مسیح درآمده از مبلغۀ خود سوال می کند: «خدا کجاست؟» و مبلغه در جواب می گوید: «خدا خود می فرماید مرا بجوی تا بیابی»...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1372

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *