کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا (nbookcity.com)

دانلود کتاب کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا

کتاب کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا برای نوجوانانی که علاقه به خواندن داستان‌های ماجراجویانه دارند، بسیار جذاب خواهد بود.

در فیلم هایی که درباره کلمب ساخته و به نمایش درآمده‌اند، تلاش شده او را فردی نشان دهند که با بومیان آمریکا رفتاری انسانی داشته و حرکات وحشیانه را تنها بخشی از همراهان او مرتکب شدند. اما هنگامی که به قول اروپایی‌ها کلمب آمریکا را کشف کرد! در آنجا سی میلیون سرخ‌ پوست زندگی می کردند، در حالی که اکنون به کمتر از 10 درصد آن رقم کاهش یافته است. کلمب شعار «یک بومی خوب، یک بومی مرده است» را مطرح کرد؛ او در واقع بومیان سرخ‌پوست را انسان تلقی نمی کرد. او بومیان را برده نامید و آن‌ها را موظف کرد تا به عنوان مالیات به دولت اسپانیا، طلا بدهند.

خلاصه کتاب

مری دادسون وید در این کتاب به معرفی کریستف کلمب و کشف او می‌پردازد. کریستف در سال 1451 در جنوای ایتالیا به دنیا آمد. او از سوی پادشاهی کاستیل مأموریت یافت تا از سمت غرب به سوی هندوستان راهی پیدا کند. در سال 1492 عرض اقیانوس اطلس را به کمک سه کشتی طی کرد اما به جای آسیا سر از آمریکا درآورد. او هرگز متوجه نشد که قاره‌ای را کشف کرده است. کلمب بعد از کشف این قاره نامه‌ای هشت صفحه‌ای برای ایزابل و فرناندو ملکه و پادشاه اسپانیا نگاشت و در آن توصیفاتی را از مردمان، گیاهان و جانواران سرزمینی که کشف کرده بود ارائه داد.

او در سال 1505 در والادولید اسپانیا درگذشت. کریستف کلمب بعد از مرگش 5 سفر انجام داد. در سال 1537 جسد او به سانتا دومینگو منتقل شد. بعد از 350 سال باقی‌ مانده‌های جسد او به اسپانیا بازگردانده شد اما 20 سال بعد کارگران در هنگام کار جعبه‌ای پر از استخوان انسان یافتند که بر وری آن اسم کلمب نوشته شده بود. برخی معتقدند این استخوان‌ها متعلق به برادر کوچک کلمب، دیه‌گو است که پس از او فرماندار مستعمره شده بود.

بخشی از متن کتاب

کریستف کلمب در زمان و جغرافیای بسیار خاصی زندگی می‌کرد. اگرچه او ایتالیایی بود، اما بیشتر عمرش را در پرتغال و اسپانیا به سر برد. در آن زمان، فردیناند و ایزابل توانسته بودند مسلمانان اندلس را شکست داده و اسپانیای مسیحی را پایه گذاری کنند. جو شدیدا مسیحی بر اسپانیا و پرتغال حاکم بود و اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها بر آن بودند که از طریق دریانوردی در تمام جبهه‌ها مسلمانان را شکست داده و به قدرت اول جهان تبدیل شوند.

همزمان با این اتفاقات، اروپایی‌ها علاقه شدیدی به دریانوردی پیدا کرده بودند. تا پیش از قرن ۱۴ و ۱۵ بسیاری از کشتی‌های اروپایی حاضر نبودند از محدوده دریای مدیترانه آن طرف‌تر بروند، اما حالا کشتی‌های اسپانیای و پرتغالی قصد داشتند از دماغه امیدنیک گذشته و به هند برسند.

در همین حال، گرایش شدیدی به تجارت با کشور‌های خارجی به وجود آمده بود. اروپایی‌های دریانورد مجبور بودند برای تجارت از کشور‌های مسلمان عبور کنند و به علت اختلافات شدیدی که مسلمانان و مسیحیان با هم داشتند این امر میسر نبود. در عین حال، وجود امپراتوری عثمانی و مخالفت شدید ترک‌ها با مسیحیان مشکلات بسیار زیادی را برای اروپایی‌ها به وجود آورده بود.

نقد کتاب کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا

کتاب کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا نوشته مری دادسون وید، از مجموعه کتاب های تصویری مخترعان و کاشفان، داستان به ثمر رسیدن یک رویای ماجراجویانه را به صورت کمیک استریپ روایت می کند.

تعداد بازدید: 274 بار

Christopher%20Columbus%20 %DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%81%20%DA%A9%D9%84%D9%85%D8%A8

عنوان کتاب: کریستف کلمب کاشف قاره آمریکا

نویسنده: مری دادسون وید

مترجم: محمد همت خواه

تعداد صفحات کتاب: 34 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نویسنده در داستان پیش رو به زیبایی یک دوره‌ی تاریخی را به تصویر کشیده است. او شخصیت «لیدی آن کلیوز» را به روایت از کسانی که او را دیده‌اند یا می‌شناختند، ترسیم کرده است. این نویسنده این داستان را در طی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 266
کتابی است برای زنان، که می‌تواند به شما کمک کند تا در امور مالی‌تان زنی موفق و مستقل باشید. اگر قصد داشته باشید زندگی خود را تغییر دهید و اشتباه رایج خود را در امور مالی کنار بگذارید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 312

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *