هشت قتل حرفه ای

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
هشت قتل حرفه ای (nbookcity.com)

دانلود کتاب هشت قتل حرفه ای

کتاب هشت قتل حرفه ای اثری ست که بیشتر خوانندگان را تا لحظات پایانی غافلگیر می کند!

تریلر هیجان‌ انگیز و معروف دیگری از پیتر سوانسن، نویسنده کتاب پرفروش «قتل مهربانی» است. تریلری که با خود انتظارات و مظنونینی جدید معرفی می کند. خواننده دائم در حال حدس زدن است. داستانی سرگرم‌ کننده که با نگاهی روانشناسانه شخصیت‌های داستان را تحلیل می کند. اثری بسیار هوشمندانه و جذاب برای دوست‌داران آثار جنایی کلاسیک.

خلاصه کتاب

کتاب هشت قتل حرفه ای داستان مردی است که صاحب یک کتاب فروشی است و تخصصش در تحلیل و معرفی داستان‌های جنایی است. او یک کتابفروشی دارد و زندگی‌ ساده‌اش را می گذراند، یک روز برفی تلفن مغازه زنگ می خورد. زنی پشت تلفن می گوید مامور مالوی از اف‌ بی‌ آی است و می خواهد با او صحبت کند. مرد می پذیرد و با او قرار می گذارد. زن کمی بعد به کتابفروشی می آید و به او می گوید می خواهد درباره چند قتل با او مشورت کند. مامور مالوی توضیح می دهد چندین پرونده قتل به او واگذارشده که حس می کند می تواند از تخصص کتاب‌ فروش کمک بگیرد.

مالوی توضیح می دهد پرونده اول مربوط به سه قتل است که مقتولین فقط یک اشتراک با همدیگر داشتند و آن نام‌هایشان است،‌ پرونده دوم مربوط به صحنه‌ سازی یک قتل کنار ریل قطار است، قتل سوم مرگی است که به ظاهر یک سکته ساده است و این پرونده‌ها همچنان ادامه دارد. مامور اف‌ بی‌ آی برای کتاب فروش توضیح می دهد چیزی که در این پرونده‌ها وجود دارد این است که گویا همه تقلیدی از کتاب‌های مشهور جنایی هستند، اما نه هرکتابی، کتاب‌هایی که او سال‌ها قبل در وبلاگش با نام هشت قتل حرفه ای معرفی کرده است. مامور الوی از او می خواهد به عنوان کارشناس کتاب‌های جنایی به او کمک کند.

تا از بین پرونده‌های حل نشده قتل‌های دیگر را هم پیدا کند و بتوانند به یک الگو برسند تا قاتل یا قاتلین پیدا شوند. از طرف مالوی همچنان به خود کتاب‌فروش هم مشکوک است و از او می خواهد بگوید تاریخ انجام قتل‌ها کجا بوده و او دلایلی می‌آورد که نشان می‌دهد در شهر نبوده، اما سوال‌ها و شکل قتل‌ها نشان می‌دهد قاتل کتاب‌فروش را می‌ششناسد و یا از دور او را زیرنظر دارد و این شروع ماجرایی است که بسیار گسترده‌تر از تصور راوی است. نثر کتاب هشت قتل حرفه ای سریع و پرچالش است و خواننده را منتظر نگه نمی‌دارد، او سریع وارد دنیای قتل‌ها و جنایت‌ها می‌شود و همراه با شخصیت‌ها سعی می‌کند معماها را حل کند، ترجمه کتاب روان است و خواننده را با خود همراه می کند.

بخشی از متن کتاب

تنها دلیلی که این قتل برای من مهم شد این بود که به نظرم شبیه کتاب تاریخ سرّی بود. در کتاب دونا تارت، دانشجوهای یک‌ دانشکده‌ تصمیم گرفتند از دستِ دوست خود بانی کورکوران خلاص شوند چون نگران بودند او قتلی را که چند وقت پیش دانشجوهای گروه کلاسیک مرتکب شدند و در جنگل باعث مرگ یک کشاورز شده بودند به پلیس لو بدهد. در آن‌زمان بانی همراه آن‌ها نبود و برای خوشگذرانی با دوست‌های پولدار خود به ایتالیا رفته بود. آن‌ها می‌ترسیدند روزی بانی در عالم مستی ماجرا را پیش کسی تعریف کند. به همین دلیل نقشه قتلش را کشیدند. هنری وینتر که سرگروه باهوش این گروه دانشجویی بود نقشه قتل را موبه‌مو بررسی کرد.

آن‌ها فهمیدند بانی قرار است عصر روز یکشنبه برای پیاده‌روی از آن مسیر عبور کند برای همین در مسیر کمین کرده و در فرصت مناسب او را از لبه به پایین دره پرت کردند. امیدوار بودند با توجه به اینکه بانی گاهی از این مسیر برای پیاده‌روی استفاده می‌کرد تصادفی بودن مسیر برای پلیس به‌قدر کافی گمراه‌کننده باشد و انگیزه قتل را پنهان نگه دارد. آیا قتل گونزالِز در پیاده‌روی صبحگاهی می‌تواند ربطی به این کتاب داشته باشد؟ البته علت مرگ با کتاب فرق داشت. در اینجا از اسلحه و شلیک گلوله استفاده شده اما هدف پشت ماجرا که قربانی در حال انجام روالی پیش‌بینی‌شده بوده بی‌شباهت با مرگ در کتاب نبود.

لپ‌تاپ را برداشتم و به آگهی ترحیم او نگاهی انداختم. او در یک دانشکده محلی استادیار بوده و زبان اسپانیایی تدریس می‌کرده است. درست است مانند قربانی در کتاب، رشته او زبان لاتین یا یونانی نیست اما به‌هرحال زبان تدریس می‌کرده است. این خودش یک احتمال است؛ تصمیم گرفتم فردا صبح این موضوع را با مأمور مالوی در میان بگذارم.بقیه جرایم را خواندم. بیشتر به دنبال غرق کردن درست شبیه کتاب غرق شده جان دی. مک‌دونالد بودم. البته اگر قاتل توانسته کسی را به همین سبْک غرق کند و مرگش را تصادفی جلوه بدهد دیگر قتلی حل‌نشده باقی نمی‌ماند. فهرستی از اُوردوزهای تصادفی نیز وجود نداشت…

نقد کتاب هشت قتل حرفه ای

رمان هشت قتل حرفه ای، کتابی مسحور کننده که پیچش های داستانی فراوانی را یکی پس از دیگری در برابر شما قرار می دهد. پیتر سوانسون به‌ خوبی موفق شده است مظنونینی را در مقابل شما قرار داده و حسابی سردرگمتان کند. محال است بتوانید هویت قاتل را تا آخرین صفحات کتاب حدس بزنید.

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 757 بار

Peter%20Swanson%20 %D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B1%20%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%86

عنوان کتاب: هشت قتل حرفه ای

(کتابفروش)

هشت قتل بی عیب و نقص

نویسنده: پیتر سوانسن

مترجم: فرانک سالاری

تعداد صفحات کتاب: 207 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 106
مگان دیواین در کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست به موضوع فرهنگ سوگ و فقدان و برخوردهای مردم در جامعه آمریکا با این مسئله پرداخته است. این کتاب نگرش جدیدی برای مواجهه با سوگ معرفی می‌کند...
بروزرسانی: 19 ساعت قبل
تعداد بازدید: 28581

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *