خانم ها چگونه پول درآورید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
خانم ها چگونه پول درآورید (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانم ها چگونه پول درآورید

کتاب خانم ها چگونه پول درآورید اثری ست خواندنی که بدون تعارف و با بیانی شفاف، به زنان کمک می کند تا به استقلال مالی برسند.

این کتاب فقط درباره‌ى برنامه ریزى مالى صحبت نمی‌کند، بلکه به تدبیر مالى هم مى‌پردازد. کتاب حاضر به زنان یاد می‌دهد تا در راه اندوختن ثروت مورد نیاز براى داشتن یک زندگى مرفه، کماکان به الگوهاى قدیمى و تفکرات سنتى پایبند نباشند. این به آن خاطر نیست که ما زن‌ها در مقایسه با مردان، درآمد بسیار کمى داریم، بلکه به این دلیل است که نباید در گوشه‌اى از محل کار خود بنشینیم و به این درآمد کم قانع باشیم. این‌ها، علت نیستند، بلکه نشانه‌اند.

عنوان اصلی این کتاب زن های مهربان پولدار نمی شوند است. اکثر زنان یا حتی مردان فکر می‌کنند که اگر یک زن خوب و مهربان باشد، کفایت می‌کند؛ زنی که تنها به فکر فرزندان و امور خانه‌داری است و اصلا شرایط زندگی خودش اهمیتی ندارد! به چه دلیل؟ ما زنان تا کی باید با این تصورات و عقاید اشتباه زندگی کنیم؟ بهتر است از یک جایی به بعد مصمم‌تر از قبل به فکر پیشرفت و استقلال مالی خودمان باشیم و اشتباهات گذشته‌‌مان را جبران کنیم.

خلاصه کتاب

اکثر زنان به فکر این هستند که تمام درآمدشان را برای زندگی و فرزندان خود مصرف نمایند و هرگز به بالا رفتن درآمد و جایگاه اجتماعی‌شان نمی‌اندیشند. کتاب خانم ها چگونه پول درآورید؟ به بانوان عزیز می‌آموزد که الگوهای قدیمی را کنار بگذارید و یاد بگیرید تا یک زندگی مرفه و مستقل برای خود بسازید. یک دختر، از لحظه‌ى تولد تا هیجده سالگى به والدینى خوب، از هیجده تا سى و پنج سالگى به توجهات مناسب، از سى و پنج تا پنجاه و پنج سالگى به یک شخصیت خوب و از پنجاه و پنج سالگى به بعد به پول نقد نیاز دارد.

بیشتر بانوان و دختران تصور می‌کنند که وظیفه‌ی آن‌ها در این دنیا، بچه‌داری، خانه‌داری و رسیدگی به امور خانواده است و نمی‌توانند در کسب و کاری فعالیت داشته باشند و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی کنند، چه تفکرات اشتباهی! تاکنون کتاب‌های زیادی در رابطه با کمک به زنان برای رسیدن به اهداف مالی‌شان نوشته شده است، اما چرا بیشتر خانم‌ها نسبت به آقایان، زیرخط فقر زندگى مى‌کنند؟ چرا زنان بین چهل و پنج تا پنجاه و چهار سال، بیست و هشت درصد کمتر از مردان هم سال خود درآمد دارند؟ چرا زنان به دنبال دستیابى به سهمى عادلانه از ثروت موجود در جهان نیستند؟ از همه مهم‌تر اینکه چرا زنان، توصیه‌هاى عالى موجود در همه‌ى آن کتاب‌ها را به کار نمى‌گیرند؟

در حقیقت می‌توان گفت کتاب حاضر دریچه‌ای نو برای زنان است تا به آن‌ها بیاموزند استقلال مالی و ثروتمند شدن به معنای واقعی به چه شکل است. بسیاری از زنان و یا حتی مردان فکر می‌کنند که مهربانی و خوب بودن برای یک زن کافی است. زنی که تنها به رفاه و امنیت کانون گرم خانواده فکر کند زن ایده آلی است؛ اما باید گفت که این تصور و اعتقادی اشتباه است که در بسیاری از جوامع جا افتاده و باعث شده تا زنان از نظر مالی عقب بیفتند.

لوئيس پی فرانكل در کتاب خانم ها چگونه پول درآورید؟ به خواننده توضیح می دهد که هیچ‌ گاه برای جبران دیر نیست. زنان می‌توانند با یک برنامه درست و با شناخت اشتباهات رایج خود درباره‌ی مسائل مالی به قدرت استقلال مالی برسند. کافی است زنان بخواهند که دست به کار شوند و پشتوانه‌ای محکم برای آینده‌ی خود فراهم کنند.

بخشی از متن کتاب

تشکیل زندگی مشترک هیچ ایرادی ندارد. ایرادی هم ندارد که در شرایط مالی دشوار، به همسر خود کمک کنید. هر یک از ما ممکن است در چنین شرایطی قرار بگیریم. اما اگر چنین شرایطی ماه ها طول بکشد یا بارها و بارها تکرار شود باید برای بهبود این وضعیت مخرب، فکری کنید. به همین دلیل باید پیش از شروع زندگی مشترک، در مورد مقدار پولی که باید خرج یا پس انداز شود، صحبت کرد. اگر «دختر خوبی» باشید، شاید فکر کنید اگر درباره ی چنین مسائلی سخن بگویید ممکن است وقیح به نظر آیید.

اما بدانید فردی که شما را دوست دارد و خیر و صلاح شما را می خواهد، نباید به خاطر چنین مسئله ی مهمی از شما رنجیده خاطر شود. به من اعتماد کنید. اگر به دلیل چنین خواسته ای رابطه ی شما شکل نگرفت، خدا را شکر کنید، زیرا توانسته اید از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری کنید.

به جز زنان میانسال یا زنانی که طلاق گرفته اند، خانم های دیگری هم بوده اند که به اشتباه به یک مرد، همکار یا اعضای خانواده اعتماد کرده اند و عنان دارایی خود را به این افراد به ظاهر خیرخواه یا «همه چیزدان» سپرده اند. همه ی آنها افسوس می خورند که چرا پیش از هر اقدامی، تحقیقات لازم را در مورد این افراد انجام نداده اند. خود من هم یکبار چنین اشتباهی را مرتکب شدم و به یک کارگزار بورس اعتماد کردم که برای یکی از دوستانم، سودآوری کرده بود. دوست من نظر مساعدی درباره ی این مرد نداشت، اما من ۱۰۰۰۰ دلار به او دادم تا برایم سرمایه گذاری کند، سپس ناگهان آن را فراموش کردم.

نه ماه بعد که بالاخره زمان بهره برداری از آن سرمایه گذاری رسید، متوجه شدم ۳۰۰۰ دلار هم متضرر شده ام. در طول زمانی که با او کار می کردم، از وی خواستم مقداری از سهام جدید کمپانی آمازون را خریداری کند. اما او عقیده داشت این کار، خطر بسیار بزرگی است. او نه تنها سهام آن کمپانی را (که روز به روز بر ارزش آن افزوده می شد) خریداری نکرد، بلکه سهام های متفرقه ای خرید که باعث ضرر من شد. او نیز مانند دیگر دلالان بورس، سهام های کوچک را به منظور دریافت حق الزحمه ی بیشتر، برای مشتریان می خرید و آنها را به سرعت می فروخت.

نقد کتاب خانم ها چگونه پول درآورید

کتاب خانم ها چگونه پول درآورید؟ کتابی است برای زنان، که می‌تواند به شما کمک کند تا در امور مالی‌تان زنی موفق و مستقل باشید. اگر قصد داشته باشید زندگی خود را تغییر دهید و اشتباه رایج خود را در امور مالی کنار بگذارید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.

نویسنده در ابتدای کتاب توضیح می‌دهد: «هنگامی که زنی برای خودش، درآمد یا ارثیه‌ای دارد اغلب با این انتظارات غلط مواجه می‌شود که در نهایت باید یک مادر، همسر وظیفه‌شناس یا سرپرست والدین پیرش باشد. از کارشناسان زیادی هم خواسته‌ام تا پیشنهاد‌هایی ارائه کنند در مورد اینکه چگونه زنان می‌توانند از لحاظ مالی قدرتمند شوند و با به کار بردن توصیه‌هایی زندگی مرفهی داشته باشند. این توصیه‌ها را با تحقیقات، مشاهدات، تجربیات و ممارست‌های خود درهم‌آمیخته‌ام و خانم‌های مهربان پولدار نمی‌شوند را به ابزاری عملی مبدل کرده ام که بتوانید از آن برای ساختن پایه‌های اساسی آینده‌ی مالی خود بهره بگیرد.»

کتاب خانم ها چگونه پول درآورید؟ برای تمام بانوانی مناسب است که می‌خواهند درست و به اندازه خرج کنند، اصول اولیه‌ی پول درآوردن را یاد بگیرند و اشتباهات گذشته‌‌شان را جبران نمایند تا تبدیل به زنی مستقل شوند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 309 بار

Lois%20P%20Frankel%20 %D9%84%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%B3%20%D9%BE%DB%8C%20%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%DA%A9%D9%84

عنوان کتاب: خانم ها چگونه پول درآورید

زن های مهربان پولدار نمی شوند

جز کتاب هایی که همه ی زنان باید بخوانند

نویسنده: لوئیس پی فرانکل

مترجم: بنفشه آشناقاسمی

تعداد صفحات کتاب: 183 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.25 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در حقیقت تمامی افرادی که خواهان افزایش اعتماد به نفس و موفقیت‌های فردی هستند، مخاطبین اصلی این کتاب به شمار می‌آیند؛ زیرا سرچشمه تمام توفیقات اجتماعی و فردی، داشتن عزت نفس است. اگر شما به خودتان عشق...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1097
اگر احساس می کنید فردی بد و فاقد ارزش هستید، بیشتر چالش‌های زندگی می تواند جلوه‌ای از مشکلاتی جدی به خود بگیرد. خواه در پی انتخاب همسر باشید و خواه یافتن شغل یا پیدا کردن دوستان تازه، دیدی که نسبت به...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1200

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *