راه وصل

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
راه وصل (nbookcity.com)

دانلود کتاب راه وصل

مطالب کتاب راه وصل چکیده ای از عمیق ترین و علمی ترین راه هایی می باشد که در راه رسیدن به مقصود نهایی به کار برده می شود.

آئین های آسمانی نیز مانند قانون کارما، عامل ثواب و عقاب یا رستگاری و تباهی انسان را فقط نتیجه اعمال خود شخص می دانند. بدون آنکه احدی در کیفیت سرنوشت یا سرانجام دیگری دخالت و یا کمترین تاثیری داشته باشد.

سعادت و شقاوت هر کس نتیجه اخلاق و اعمال خود اوست و راه وصل به نیک بختی و بدبختی از وجود خود انسان است. باید بدانیم که آفرینش ما بیهوده نیست و همه اعمال ما دارای پیامد و نتیجه ای است که خواه پاداش خداوند را شامل می شود و خواه سزاوار کیفر و مجازات است یعنی ما نتیجه تمامی اعمال خود را خواهیم دید.

خلاصه کتاب

کتاب راه وصل به ما گوشزد می کند که خواست ما باید در مسیر اراده الهی باشد. هر کار خوبی که انجام بدهیم در روح و جان ما اثر می گذارد. با کار نیک متوجه حضور خدا می شویم و با او انس می گیریم و از کارهای نیک خود لذت می بریم. عقیده درست و اخلاق نیک و رفتار پسندیده به روح و جان ما تکامل می بخشد و ما را شادمان و امیدوار می سازد. افعال بد و ناپسند ما را آلوده و تاریک می کند. در این موقع از یاد خدا غافل می شویم و افسرده می گردیم و همین باعث سقوط روح می شود و از تکامل باز می مانیم.

بخشی از متن کتاب

عقیده های درست باعث بهشت و نعمت های بهشتی و عقیده باطل باعث خلق جهنمی سخت می شود. اگر به خدا اعتقاد داشته باشیم نقش خدا را در همه جا و همه چیز حاکم می دانیم. ما همان جایی هستیم که هستیم، همانی را باور داریم، که باور داریم، ما نمی توانیم وکالتا از جانب کس دیگری خداپرست شویم و یا برای دیگران ایمان و اعتقاد به ارمغان بیاوریم و یا آنها را به اجبار به اعتقادات خود هدایت کنیم.

همچنین نباید برای تغییر و یا تاثیر مذهبی بر روی دیگران به دعا متوسل شویم، چون با این کار می خواهیم یکی از قوانین آگاهی معنوی را نقض کنیم. سوء استفاده از هرگونه روش اسراری، جنایتی همچون دزدی و کشتن در این جهان مادی محسوب می شود. دعایی که یک انسان ظالم یا هر صاحب مقامی انجام دهد، شاید مستجاب شود اما همواره استفاده کننده ملزوم به پرداخت نوعی جریمه خواهد شد. چون تحت تاثیر قرار دادن دیگری بدون کسب اجازه او به هر منظوری که انجام گیرد، نقض قانون آگاهی معنوی است.

دعا کردن به منظور تغییر دادن وجدان شخصی که بر حسب انتظار ما رفتار نمی کند، بیشتر از هر روش اسراری دیگر مضر و زیان آور است و صرفا ناشی از خود ستایی و بزرگداشت عقیده دعا کننده است. متأسفانه در بین ما انسانها این یک عادت معمولی شده که جهت تغییر وجدان شخصی که از ما پیروی نمی کند کوشش کنیم تا او نتواند به علیت ما با هر نوع تشکیلاتی که داریم صدمه ای وارد کند و این به خصوص در تشکیلات مذهبی مصداق دارد.

نقد کتاب راه وصل

مهدی اقبالی مهدی آبادی یکی از نویسنده های خوب کشورمان است که در حوزه های سیاسی، تاریخی و مذهبی مطالبی را گردآوری می کند و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می دهد. کتاب راه وصل یکی از جدیدترین آثار اوست که در حوزه خداشناسی و آثار دعا و … مطالب قابل تامل و نابی را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

کتاب های پیشنهادی

کتاب راه وصل

عنوان کتاب: راه وصل

نویسنده: مهدی اقبالی مهدی آبادی

تعداد صفحات کتاب: 96 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.25 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

قارچ سرشار از ماده معدنی کلسیم و ویتامین دی می باشد که برای رفع خستگی ، تقویت استخوان ها، کاهش فشارخون بالا و کاهش خطر سکته مغزی بسیار مفید می باشد.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 801
این کتاب بر اساس مسائل نظری و روش‌شناختی، در ادامه به بررسی موانع فعلی، چه از لحاظ مفهومی و چه از لحاظ فنی، یکپارچه‌سازی و راه‌حل‌های احتمالی آن‌ها می‌پردازد. بحث‌های گسترده‌ای به...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 823

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *