آشپزی با قارچ

آخرین ویرایش: 4 روز قبل
آشپزی با قارچ (nbookcity.com)

دانلود کتاب آشپزی با قارچ

کتاب آشپزی با قارچ نوشته اکرم ذاکری طرز تهیه و پخت چند غذای ساده و خوشمزه با قارچ را در اختیار شما قرار می دهد.

قارچ سرشار از ماده معدنی کلسیم و ویتامین دی می باشد که برای رفع خستگی ، تقویت استخوان ها، کاهش فشارخون بالا و کاهش خطر سکته مغزی بسیار مفید می باشد.

تنوع و راحتی در طبخ خوراک قارچ بسیار زیاد است. دستور پخت غذاهایی چون سوپ خامه ای قارچ، سوپ طلایی قارچ، سوپ قارچ و مرغ، سوپ قارچ و میگو و … را می توانید در این کتاب فرا بگیرید.

بخشی از متن کتاب آشپزی با قارچ

در کتاب آشپزی با قارچ می‌خوانیم: قارچ‌ها موجوداتی هستند که از ادوار قدیم با انسان بوده اند. سوابق فسیلی آنها به دوران پرکامبرین و دونین برمی گردد. تاریخ مصرف قارچهای خوراکی به عنوان غذا و دارو به زمانی بسیار دور برمی گردد و حتی انسانهای نخستین از خواص ویژه قارچها اطلاع داشتند.

آزتک ها از قارچها بعنوان مواد توهم زا در فالگیری استفاده می کردند و قارچ را گوشت خدا (Gods flesh) می نامیدند. در کتب پزشکی هند باستان سامهیتا قارچ ها را به سه دسته خوراکی، سمی و دارویی تقسیم کرده اند.

یک نوع قارچ کوچک به نام پسیلوسیپ مورد استفاده سرخپوستان آمریکا بوده که برای بینایی استفاده می شده. پرورش قارچهای خوراکی حدودا به 20 قرن پیش در ژاپن و چین برمی گردد. کاشت قارچ در گلخانه اولین بار در سوئد در سال 1754 میلادی ابداع شد.

تشخیص قارچ‌های سمی و خوراکی

چگونگی تشخیص قارچ خوراکی از سمی بسیار مشکل بوده، دیگر راههای قدیمی مانند سیاه شدن قاشق های نقره ای توسط قارچ‌های سمی و یا داشتن بوی بد و ترکیبات و ترشحات ناخوشایند توسط آنها ملاک تشخیص نمی باشد.

قارچ آمانیتاموسکاریا با کلاهک قرمز و لکه های سفید و خوشرنگ حتی تا ساعت ها پس از تغذیه تولید ناراحتی نکرده، ولی بعد از چند ساعت باعث ناراحتی های شدید روده ای و در نهایت مرگ می شود.

این قارچها به نام فرشته مرگ یا فرشته های فاسد کننده لقب یافته اند و اثر این قارچ و نیز قارچهایی نظیر ایلودنس لاکتاریوس، لرئوس، هلولا آندودی مشابه اثر نیش مار زنگی اعلام شده و تا به حال قربانیان زیادی نیز داده است.

کتاب آشپزی با قارچ

عنوان کتاب: آشپزی با قارچ

نویسنده: اکرم ذاکری

تعداد صفحات کتاب: 62 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.77 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتابی پیش رو، شرح و توضیح و بیان، گزیده ایست از مجموعه چهارجلدی امثال و حکم علامه دهخدا، گنجینه ای پربار و ارزشمند در فرهنگ و ادب فارسی با مقامی بس ارجمند. یکی از مظاهر فرهنگ و تمدن و ادبیات هر کشور...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1501
گوزن زرد، دور و اطراف را نگاه می کرد و مواطب بود که گزندی به بچه هایش نرسد. اما نمی دانست که شکارچی تفنگش را به سوی او نشانه رفته است. شکارچی لبخندی زد. نور خورشید به دندان طلایی او خورد.
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 1103

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *