راه روشن است

راه روشن است (nbookcity.com)

دانلود کتاب راه روشن است

اوپرا وینفری در کتاب راه روشن است آنچه را که برای آن ساخته شده است انجام می دهد، و به ما یادآوری کند که عظمت نیز می تواند از آن ما باشد.

کتابی انگیزشی در حوزه روانشناسی موفقیت است. اوپرا در این کتاب به وجود یک من درونی و گاه ناشناس اما مهم در وجود هر انسانی اشاره دارد که پیوسته نقش وجدان را بازی می‌کند و ما را به سمت راه راست و موفقیت هدایت می‌کند. اگر ما به آن توصیه توجه کنیم، به گفتهٔ نویسنده، راه راست را پیدا می‌کنیم و اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم ممکن است راه را اشتباه برویم.

نویسنده سؤالاتی مانند زندگی چیست؟ هدف از زندگی چیست؟ چرا ما زندگی می‌کنیم؟ مأموریت و وظیفهٔ ما در زندگی چیست؟ چگونه باید باشیم؟ شخصیت چیست؟ اگر شکست خوردیم چه باید کرد؟ اگر ضعیف بودیم؟ و بسیاری سؤالات از این دست را طرح می‌کند و می‌کوشد پاسخی عملی و تجربه‌ شده برای آنها ارائه دهد.

خلاصه کتاب

هر کس هدفی دارد. و طبق گفته اوپرا وینفری: کار واقعی شما در زندگی این است که در اسرع وقت بفهمید که هدف شما چیست، و قرار بود که چه کسی باشید، و به درک خود به بهترین نحو احترام بگذارید. سفر از همینجا شروع می شود. اوپرا در کتاب راه روشن است، راهنمایی هایی را برای داشتن عمیق ترین دید ممکن نسبت به خود، با شما به اشتراک می گذارد، و چارچوبی را برای داشتن یک زندگی موفق و پر اهمیت ارائه می دهد.

ده فصل این کتاب به منظور کمک برای شناسایی نقاط عطف مهم در مسیر کشف شخصی ساختار دهی شده اند، و به تشریح آنچه برای رسیدن به رضایت شخصی نیاز داریم پرداخته، و نشان می دهند که انحراف های مقطعی از مسیر کشف شده در زندگی چه درس هایی به ما می دهد. اپرا با به اشتراک گذاشتن درس های کلیدی و داستان های شخصی که به تعیین مسیر زندگی او کمک کرده است، هر فصل را شروع می کند.

وی سپس هدف دانشمندان زمینه های وسیعی را مطرح کرده و به خوانندگان در مورد چگونگی اجرای هدف خود در جهان الهام می بخشد. چهره های مشهور مانند اچارت تول، برن براون، لین مانوئل میراندا، الیزابت گیلبرت، جی-ز و الن دگنرز بزرگترین دروس را از سفرهای خود به سمت زندگی پر از هدف دارند.

هر انسانی با هدفی پا به دنیا می‌گذارد. مهم نیست چه‌کسی هستید، چه می‌کنید و تا کجا پیش خواهید رفت. شما به خواست خدا به دنیا آمده‌اید. پس با اراده و نیرویی کاراتر از توان و نیروی خودتان پا در مسیر زندگی گذاشته‌اید. درک این موضوع بسیار فراتر از آن است که بدانیم برای تأمین هزینهٔ زندگی خود چه می‌کنیم. هر کدام از ما در مجموعهٔ بشریت نقشی ضروری داریم که باید ایفا کنیم. پس تنها کاری که باید بکنیم این است که راه را پیدا کنیم، نقش خود را بیابیم و به دنبال مأموریتی که به ما محول‌شده برویم. همه دوست‌ داران کتاب‌های انگیزشی و موفقیت از خواندن کتاب راه روشن است، لذت خواهند برد.

بخشی از متن کتاب

برنه براون در دانشگاه هوستون استاد و پژوهشگر است. دو دهه است که در حوزه شهامت، آسیب پذیری، شرم و شناخت تحقیق می کند. چهار کتاب پرفروش نوشته است. آخرین بحثی که دنبال می کند «قدرت آسیب پذیری» است. اوپرا: شما می گوید هر خانه ای باید قانون و دستورالعمل اجرایی خود را داشته باشد. انگار برای خانواده خودتان چنین دستورالعملی نوشته اید؟ برنه: بله. اوپرا: دوست دارم موضوع را برای مردم بگویید تا آنها هم اگر دلشان خواست چنین دستورالعملی بنویسند. میشه دستورالعمل خانوادگی خودتان را برای ما بخوانید؟

برنه: قبل از هر چیز می خواهم بدانید که انسان، هم دوست داشتنی است و هم قابل دوست داشتن. این را از درون کلمات و اعمال من خواهید فهمید. درس عشق یعنی چگونه با شما و چگونه با خودم رفتار می کنم. می خواهم شما از نقطه ای با ارزش با دنیا تعامل داشته باشید. یاد بگیرید که سزاوار عشق، تعلق و شادمانی هستید و هرگاه با خودخواهی ها و کمبودهای من رو به رو می شوید، سزاواری های خودتان را پیدا کنید. ما در خانواده شهامت را تمرین می کنیم. خودمان را به هم نشان می دهیم. اجازه می دهیم دیده شویم. به نقاط ضعف و آسیب پذیری هایمان احترام می گذاریم.

قصه های تلاش و مبارزه و توانایی هامان را برای هم تعریف می کنیم. در خانه ما همیشه جا برای هر دوی ما، زن و شوهر، خواهد بود. ما به هم مهربانی یاد خواهیم داد. ابتدا با خودمان مهربان خواهیم بود، بعد با همسرمان مهربان خواهیم بود و در نهایت با بقیه و از این راه مهربانی را به همدیگر یاد خواهیم داد و از همدیگر قدردانی خواهیم کرد. می خواهم شما شادمانی را بشناسید. پس با هم یاد می گیریم چطور آسیب پذیر باشیم. با هم خواهیم ترسید، با هم با ترس روبه رو خواهیم شد و با هم غصه خواهیم خورد. من می خواهم درد و غصه را از تو دور کنم.

به جای آنکه تو را بنشانم و سعی کنم به تو یاد بدهم چطور غصه را از خودت دور کنی، با هم خواهیم خندید، با هم آه خواهیم کشید، با هم خواهیم رقصید و با هم آفرینش خواهیم کرد. ما همیشه اجازه خواهیم داشت با هم باشیم، مهم نیست چه پیش آید. تو همیشه به اینجا تعلق خواهی داشت. از وقتی سفرمان را آغاز کردیم بزرگترین هدیه ای که می توانم به تو بدهم این است که با تمام وجود و قلبم تو را دوست داشته باشم و با تو زندگی کنم. من به تو درس نخواهم داد، هیچ چیز را به تو نشان نخواهم داد. بلکه به تو اجازه خواهم داد مرا ببینی. همیشه هدیه دیدن تو را مقدس می دارم.

نقد کتاب راه روشن است

اپرا وینفری از مشهورترین و مطرح‌ترین ژورنالیست‌ها و مجریان‌ تلویزیونی آمریکا و جهان است. او از خواننده می‌خواهد که یک‌بار برای همیشه مسیر درست زندگی‌اش را انتخاب کرده و با اشتیاق و عزمی راسخ به دنبال تحقق اهدافش باشد. کسانی که کتاب راه روشن است را خوانده‌اند، بر این باور هستند که مطالعه این کتاب پاسخ بسیاری از سؤالات آن‌ها را داده است و عده‌ای در نظرات‌شان عنوان کرده‌اند که مدت‌هاست به دنبال چنین کتابی بوده‌اند.

این کتاب حاصل مصاحبه‌هایی است که اپرا در طول دوران کاری خود با افراد موفق و مشهور دنیا انجام داده و به همین دلیل، مطالعه این کتاب، واقعا ارزشمند خواهد بود. کتاب پیش رو چکیده‌ای از بهترین و کاربردی‌ترین نکات برای شناخت بهتر خودتان و اهدافتان است. با مطالعه این اثر متوجه مفهوم واقعی موفقیت خواهید شد و پس از آن مسیر درست برای‌تان آشکار خواهد شد.

کتاب راه روشن است از کتاب‌های پرفروش سال ۲۰۱۹ بوده که در زمینه موفقیت نوشته شده است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 595 بار

Oprah%20Winfrey%20 %D8%A7%D9%BE%D8%B1%D8%A7%20%D9%88%DB%8C%D9%86%D9%81%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: راه روشن است

(روشن کردن مسیر زندگی ، راه نمایان شد ، مسیر زندگی تان را پیدا کنید)

چگونه هدف و مسیر زندگی خود را پیدا کنیم

جز کتاب هایی که همه ی زنان باید بخوانند

جزو کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

نویسنده: اپرا وینفری

مترجم: علی اکبر عبدالرشیدی

تعداد صفحات کتاب: 199 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.33 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

یکی از نخست‌ وزیران رژیم پهلوی شیفته‌ی ادبیات بود و خواننده پر و پا قرص شاعران بزرگ فرانسوی به شمار می‌رفت ، اینکه هویدا علاقه‌ی خاصی به جمع‌های روشنفکری داشت : صادق هدایت ، صادق چوبک و ابراهیم گلستان از دوستان نزدیکش بودند
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4375
تصور کنید اگر بتوانید با دو میلیون نفر در مورد توانمندی هایشان مصاحبه کنید چه چیزی ممکن است یاد بگیرید. تصور کنید با بهترین معلم‌های دنیا گفت وگو کنید و از آنها بپرسید چطور می‌توانند بچه‌ها...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 682

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *