چراغ دل شوهرت را روشن کن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چراغ دل شوهرت را روشن کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن

اگر می خواهید شوهرتان را برای یک عمر نگه دارید کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن را بخوانید!

تعداد زیادی از داستان‌ هایی که این روزها درباره‌ی ازدواج و زندگی مشترک می شنویم، تلخ هستند. اگر از یک زوج بپرسید که تفاوت ارتباط‌شان قبل و بعد از ازدواج چه بوده است؟ احتمالا این جواب را از تعداد نه چندان کمی خواهید شنید که شور و هیجانی را که درابتدای رابطه‌شان حس می کرده‌اند، پس از مدتی کمرنگ شده و شاید حتی از بین رفته است. آیا شما هم جز این گروه هستید؟ آیا ارتباط شما با همسر‌تان به بن‌بست رسیده است؟ آیا شما هم حس می کنید راز دلبسته ماندن به همسرتان را نمی دانید؟

اگر پاسخ شما به این سوال‌ها مثبت است، بخت با شما یار بوده و دکتر الن کریدمن با کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن می تواند در هفت مرحله به شما بیاموزد چگونه زندگی‌ رویایی خود را بسازید و همسری که همیشه آروزیش را داشتید کنار خود ببینید.

خلاصه کتاب

الن کریدمن زمان نوشتن چراغ دل شوهرت را روشن کن برای انتقال بهتر اطلاعات، نه تنها از زندگی شخصی خود مثال‌هایی آورده که از نامه‌ها و خاطرات شاگردانش هم استفاده کرده است. او هنگام نوشتن کتاب با زوج هایی صحبت کرده که از ازدواجشان حداقل ده سال گذشته است وخلاصه‌ی تعداد زیادی از تجربیات آن زوج‌ها را در کتاب منتقل کرده است.

دکتر کریدمن در فصل اول: دانش حاصل از تجربه از خوانندگانش می خواهد که خودشان مسئولیت کامل سعادت و خوشبختی‌شان را بپذیرند و برای رسیدن به آن خودشان تلاش کنند. او در این فصل قول می‌دهد که اگر نکات و توصیه‌هایی که در فصل‌های بعدی به شما می‌کند را رعایت کنید، شاهد تغییری بزرگ در زندگی‌تان می‌شوید. او معتقد است برای این که تغییر در زندگی‌تان اتفاق بیافتد باید اول دید و نگرشتان به دنیا تغییر کند. حتی ممکن است برای این تغییر مجبور به گفتن حرف‌ها یا انجام کار‌هایی شوید که دوست ندارید، اما او تضمین می‌کند که این رفتار‌ها نتیجه می‌دهند.

در فصل دوم نویسنده درباره‌ی «پذیرش» صحبت می کند. او پذیرش را مهم‌ترین جنبه‌ی یک رابطه‌ی مهرآمیز می‌داند و از همه‌ی خوانندگان می‌خواهد که اولین قدمی که برمی‌دارند پذیرفتن تفاوت‌ها و قبول منحصر به فرد شریک عاطفی‌شان است. کریدمن در ادامه این فصل می‌گوید، تنها پذیرش این تفاوت کافی نیست، بلکه باید این را به همسرتان ابراز کنید، برای مثال باید به او بگویی که «تو را همین گونه که هستی دوست دارم.»

در فصل سوم کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن دکتر کردیمن معتقد است که باید از ظاهر همسرتان تعریف کنید. چون مردها کمتر از زنان مورد توجه ظاهری قرار می‌گیرند. پیشنهاد کریدمن این است که فهرستی از افراد مشهور تهیه کنید و به شوهرتان بگویید که او از مردان این فهرست خوش‌تیپ‌تر است.

در فصل چهارم تاکید کریدمن روی ارتباط است. او معتقد است برای برقراری یک ارتباط مفید باید اول شنونده خوبی باشید. چون اکثر آدم‌ها بدنبال پیشنهاد یا راه‌کار نیستند و فقط نیاز دارند کسی به حرف آن‌ها گوش کند و احساساتشان را درک کند. پس دکتر کردیمن می‌گوید «از صمیم قلب گوش کنید.» برای اینکه شنونده‌ی خوبی باشید باید اجازه دهید شوهرتان احساساتش را بیان کند، از دغدغه‌هایش بگوید و بعد از آن همسرتان را در آغوش بکشید و دستانش را لمس کنید و به او این آرامش خاطر را بدهید که کنارش هستید.

راهکارهای هیجان انگیزی که دکتر کریدمن در فصل پنجم به شما پیشنهاد می دهد حتما به کارتان خواهد آمد. او پیشنهاد می‌کند که برای همسرتان مجموعه‌ای از اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی در نظر بگیرید، مثلا او را به آتلیه عکاسی ببرید و از او عکس‌برداری کنید، یا اینکه باهم به سینما بروید و یادی از دوران جوانی کنید. او معتقد است اگر این کارها را انجام دهید روابط عاشقانه‌تان پررنگ تر می‌شود و روابط عاشقانه تا مدت‌ها زنده می‌ماند.

دکتر کریدمن فصل بعدی کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن را با تاکید دوباره بر این موضوع که خود شما مسئول شادی‌تان هستید؛ شروع می‌کند. همه‌ی ما زن‌هایی را می‌شناسیم که در خود را مادر یک فرزند یا همسر یک مرد می‌دانند خودشان را به عنوان یک فرد مستقل نمی‌شناسند. کریدمن در این فصل توضیح می‌دهد که هر زن باید تعریف دقیق و کاملی از خود داشته باشد و خودش رسیدن به سعادت و خوش‌بختی اش را بر عهده بگیرد: «تصور اینکه شوهرتان وظیفه خوش‌بخت کردن شما را دارد یک ایده پوچ و بی معنی است». توصیه دکتر کریدمن برای رسیدن به این نوع تفکر این است  که فهرستی تهیه کنید و کارها و موضوعات دلخواه‌تان را در آن بنویسید و کم کم همراه همسرتان به دنبال برآورده کردنشان باشید.

در آخرین فصل دکتر کریدمن می گوید که احساسات تنها در درون ما وجود دارند و برای اینکه همسرمان بتواند از احساسات عمیق درون وجودمان خبردار شود باید راهی برای بیانش پیدا کنیم. گفت‌و‌گو‌ی شفاف تاثیرگذارترین روش است. چون هر دو طرف احساسات یکدیگر را می‌شنوند و درک می کنند.

بخشی از متن کتاب

امروزه بیشتر زنان نمی دانند چگونه مردی را به داشتن ارتباطی دراز مدت متعهد نگه دارند. پس از خواندن این کتاب قابلیت و توانایی آن را خواهید یافت که مرد زندگی‌تان را، با همه احساس و مهرش، به گونه‌ای توصیف‌ناپذیر به خود دلبسته کنید. زنی خواهید شد که او در سراسر عمرش بدان نیاز داشته است. بعضی از شما آن قدر وقت ندارید که با خواندن کتاب هایی شامل دستور کارها و رهنمودها و فرضیه‌های دشوار و طولانی، بتوانید میان زندگی حرفه‌ای و شخصی خود توازن و تعادلی برقرار سازید.

آگاهی، پژوهش و توجیه های مسائل زندگی مهم است؛ اما اگر ندانید آنها را در زندگی خود چگونه به کار برید، پس به چه درد می خورند؟ آنچه بدان نیاز دارید راهکاری گام به گام درباره این موضوع است که به دقت چه کنید و چه بگویید تا با مردی که انتخابش کرده‌اید تا بقیۀ عمر در کنارش به سر برید، ارتباطی مهرآمیز و عاشقانه برقرار سازید. دلیل اصلی به رشتۀ تحریر درآروردن این کتاب همین امر است.

نقد کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن

کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن را نخوانید، مگر آنکه: زنی باشید که قصد دارد مردی را برای بقیه عمر مسحور و مجذوب خود سازد. زنی باشید که پایه‌های بنای زندگی‌اش سست و درحال فروریختن است، و شما قصد دارید آن را به‌ کلی دگرگون سازید. زنی باشید که در صدد ازدواج است و می‌خواهد زندگی شیرین و توام با سعادتی را با جفت خود داشته باشد. زنی باشید که ازدواج ناموفق‌تان مانع برقراری ارتباطی جدید با همسرتان است، آن هم بدین سبب که از شکست و خسران بیشتر هراس دارید. زنی باشید که از برقراری ارتباط عصبی است، زیرا پیش‌تر با کسی ارتباط برقرار نکرده است و از تاثیربخشی آن آگاهی ندارد.

در پایان خواندن کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن را به همه علاقه مندان عزیز توصیه می کنیم.

تعداد بازدید: 1,657 بار

Ellen%20Kreidman%20 %D8%A7%D9%84%D9%86%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%85%D9%86

عنوان کتاب: چراغ دل شوهرت را روشن کن

راز دلبسته کردن شوهر

نویسنده: الن کریدمن

مترجمان: عباس چینی و شیرین نوروزی

تعداد صفحات کتاب: 214 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 22.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 87
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 19 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *