چطور از خودم راضی باشم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چطور از خودم راضی باشم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چطور از خودم راضی باشم

آندریا اون در کتاب چطور از خودم راضی باشم؟ به شکلی قدرتمند و بسیار تاثیرگذار از واقعیت‌های زندگی بانوان سخن گفته است.

روی سخن نویسنده در این کتاب با زنان است. زنانی که به دلایل گوناگون در زندگی احساس شادمانی نمی کنند اما مصمم هستند شعله‌ای برای روشن کردن زندگی‌شان بیفروزند. او در این کتاب به زنان کمک می کند عادات مخربی را که باعث از بین بردن شادمانی و رضایتشان از خود می شود بشناسند، با ارزش‌هایشان دوباره آشنا شوند و با خود مهربان‌تر از قبل برخورد کنند.

خلاصه کتاب

آندریا اون در کتاب چطور از خودم راضی باشم؟ درباره ۱۴عادتی صحبت می کند که خوشحالی و رضایت را از شما می گیرد. خود را در آغوش بکشید و عشق حقیقی را به خودتان ارزانی دارید! نویسنده در این کتاب به شما می آموزد که چگونه به خودباوری برسید و با صلح درونی، آرامش را در زندگی‌تان جاری و ساری نمایید. نویسنده در مقدمه کتابش، صراحتا اعلام می دارد که رعایت تمامی عادت‌هایی که در فصلهای این کتاب گفته شده برای داشتن یک زندگی بهتر الزاما در آن واحد اجباری نیست بلکه در هر موقعیت نسبت به وضعیت خودتان می توانید از این عادات بهره بگیرید.

آندریا اون، مشاور زندگی بسیار محبوبی در سطح بین‌المللی است. او در کتابش از منتقد درون عوضی و عقدۀ خودکم‌بینی شروع می‌کند تا به زندان کمال‌طلبی می‌رسد. آندریا می خواهد نشان دهد پشت این ۱۴ عادت خاموش چیست. او معتقد است این عادت‌ها نمی‌گذارند زنان از زندگی لذت ببرند؛ برای همین نقشه‌ای پیش پایتان می‌گذارد تا راهتان را پیدا کنید و بتوانید بر این عادت‌ها چیره شوید. کتاب پیش رو نصیحت‌هایی صادقانه می کند. با به‌ کار‌گرفتن این پندها می توانید از شرّ خودتخریبی رها شوید و در چشم‌ بر‌ هم‌ زدنی احساس خوشحالی بیشتری کنید.

نویسنده می گوید: من اغلب از زنانی که با آنها کار می‌کنند می پرسم، سیستم پشتیبانی آنها شبیه چیست به طور خاص درباره دوستی هایی که بین آنها وجود دارد سوال می‌کنم .و بیشتر آنها گفتند در این زمینه‌ها با هم بحث می کنند؛ بسیاری از آنها تمایل دارند تنها باشند و خود را پنهان کنند ؛حتی اگر در دوستی ها و روابط زنانه شرکت داشته باشند. خانم‌ها، در هرکجای این جهان که هستید، اگر قلبتان شکسته و احساس ناراحتی و ترس می‌کنید، کتاب چطور از خودم راضی باشم برای شماست.

در پشت جلد کتاب می خوانیم:

خانم‌های عزیز، در هرکجای این جهان که هستید، اگر قلبتان شکسته و احساس ناراحتی و ترس می کنید، خوش آمدید. ما یک صندلی خالی برایتان نگه داشته‌ایم. شما دقیقاً مثل خودِ ما هستید. ما شما را همان‌ طور که هستید دوست داریم. هنوز هم می توانید اراده کنید که تغییر کنید و بهتر شوید. موضوعی هست که از آن کاملاً مطمئنم: وقتی زنی مصمم باشد زندگی‌اش را تغییر دهد، وقتی به خودش توجه کند و به چیزی فکر کند که بعد از تغییر به آن تبدیل می‌شود، آنگاه دیگر نمی‌توان او را متوقف کرد.

و دیگر اینکه، خوانندۀ عزیز کتاب چطور از خودم راضی باشم، این زن شما هستید. من به شما افتخار می کنم… هم به‌ این‌ خاطر که مصمم هستید خودتان را بهتر بشناسید و هم به‌ خاطر اینکه اگر شروع کنید به شناختِ بیشترِ خودتان، آنگاه از این راهکارهای جدید بهرۀ بیشتری می‌برید. این راهکارها موجب می‌شوند حس بهتری به خودتان داشته باشید و در‌نتیجه انسانی خواهید بود که تغییر کرده است.

بخشی از متن کتاب

به نظر می رسد این روزها خجالت واژه ای ست که خیلی باب شده، و البته خوب است؛ مردم بیشتر از گذشته درمورد چیزهایی که شادمانی آنها را خراب می کند حرف می زنند. اما من بارها از زبان زنان شنیده ام که خودشان فکر نمی کنند خجالت می کشند-حتی وقتی واقعاً خجالت می کشند. انگار نمی توانند چنین حسی را در خودشان پیدا کنند. درک می کنم. وقتی به کسی که خجالت زده است فکر می کنیم معمولاً تصویر شخصی در ذهنمان می آید که کارهای غیرقابل تصوری انجام داده و همه در جریان کاری که او کرده هستند؛ مثلاً خانمی که وقتی به پول کلیسا دستبرد می زده دستگیر شده و همه حاضران در کلیسا در جریان این موضوع هستند.

آقایی که با روانپزشک خود روابط نامشروع داشته و کل مردم شهر درمورد او پچ پچ می کنند؛ یا شاید کسِ دیگری آن شخص را خجالت زده می کند: مثلاً دانش آموزی که مادر الکلی او مست کرده و در همان حال به مدرسه می آید، یا مادری که فرزندش به خاطر دزدی از یک مغازه روانه زندان شده است. اما آنچه من فهمیده ام این است که خجالت نه تنها بیش از آنچه ما تصور می کنیم شایع است، بلکه « اغلب » در داستان های شخصی اتفاق می افتد. دوست ندارم به شمایی که فکر می کنید هیچ وقت خجالت نکشیده اید این راز را بگویم، اما خوب همه ما خجالت می کشیم.

اگر با خجالت مواجه نشویم و آن را انکار کنیم، اگر صادقانه آن را نشناسیم و این مرحله را پشت سر نگذاریم و اگر یاد نگیریم چگونه در این مسیر حرکت کنیم آن وقت خجالت بر ما غالب می شود. از احساسی فرار می کنیم که حتی نمی دانیم در ما ریشه دارد. برنه براون خجالت را این گونه توصیف می کند: « احساسی به شدت دردناک، یا تصور اینکه مقصریم و بنابراین مستحق عشق یا دلبستگی نیستیم- چیزی که تجربه کرده ایم، انجام داده ایم یا موفق به انجامش نشده ایم به ما این حس را می دهد که مستحق رابطه نیستیم. »

این تعریف، هم بسیار عالی ست و هم خیلی مفید، چون بسیاری از ما نمی دانیم چنین حسی درونِ ما می گوید « مستحق رابطه نیستیم ». بگذارید توضیح دهم این حس چطور به نظر می رسد، چطور در زندگی یک انسان بالغ نمود پیدا می کند و اصلاً چه ربطی دارد به عادت هایی که می خواهید درموردشان بخوانید. با یک مثال شروع می کنم. داستانی را تعریف می کنم که از دوران مدرسه راهنمایی خودم به یاد دارم. تجربه ای درمورد خجالت کشیدن در جمع…

نقد کتاب چطور از خودم راضی باشم

ما در یک جهان اجتماعی زندگی می کنیم. حتی علم طبیعی به ما می گوید ما به عنوان انسان برای ارتباط داشتن طراحی شده ایم. برخی از استدلال ها باعث شده که از این حقیقت دور شویم. اگر چه در بسیاری از راه‌ها، ما منزوی تر از همیشه هستیم. اگر می‌خواهید خوشحال باشید، باید بتوانید خشم خود را کنترل کنید، با خودتان صحبت کنید، خود را نقد کنید، گوشه‌ گیری را کنار بگذارید، بی تفاوتی را از خود دور کنید، مقایسه کردن خود با دیگران را کنار بگذارید، خود کم‌بینی نداشته باشید، به دنبال جلب رضایت مردم نباشید، خودتخریبی نکنید و خیلی عادات بد دیگر را ترک کنید تا زندگی شادتری همراه با رضایتمندی از خود داشته باشید.

در حقیقت تمامی بانوان مخاطبان اصلی این اثر هستند تا به شکوفایی و خودباوری برسند؛ اما اگر علاقمند مطالب توسعه فردی هستید کتاب چطور از خودم راضی باشم را به شما نیز توصیه می کنیم.

تعداد بازدید: 588 بار

Andrea%20Owen%20 %D8%A2%D9%86%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%20%D8%A7%D9%8F%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: چطور از خودم راضی باشم

چهارده عادتی که خوشحالی را از شما می گیرد

نویسنده: آندریا اون

مترجم: مینا محمودی

تعداد صفحات کتاب: 309 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 27 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نیمه تاریک وجود یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌ها در حوزه خودشناسی و خودسازی است که از انتشارش تاکنون از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌ها در تمام دنیا بوده و به 19 زبان جهان نیز ترجمه گردیده است. دانشگاه‌ها و مؤسسات...
بروزرسانی: 3 ماه قبل
تعداد بازدید: 8552
رمان شیاشا مانند هر افسانهٔ دیگری محصول تخیل است، اما او از فرم افسانه استفاده کرده است تا واقعیت اجتماعی دورهٔ تفتیش عقاید را از دیدگاهی تازه بررسی کند و به جای رونوشت‌ برداری از...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 190

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *