خودم با دیگران

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
خودم با دیگران (nbookcity.com)

دانلود کتاب خودم با دیگران

کارلوس فوئنتس خالث کتاب خودم با دیگران، نویسنده مکزیکی و یکی از سرشناس‌ ترین و مشهورترین نویسندگان اسپانیایی زبان بود. مادرش برتا ماسیاس ریواس و پدرش رافائل فوئنتس بوئه‌ تیگر است.

پدر کارلوس از دیپلمات‌های مشهور مکزیک بود و به همین دلیل در کودکی در کشورهای مختلفی زندگی کرد. در سال ۱۹۳۶ خانواده اش در شهر واشینگتن دی سی ساکن شدند و این باعث شد که با زبان انگلیسی آشنا شود.دورهٔ دبیرستان را در سانتیاگو، شیلی و بوئنوس آیرس گذراند. نخستین مجموعه داستان‌های کوتاه فوئنتس در سال ۱۹۵۴ منتشر شد.

کارلوس فوئنتس که در دانشگاه‌های مطرحی چون پرینستون، هاروارد، پنسیلوانیا، کلمبیا، کمبریج، براون و جورج میسون سابقهٔ تدریس داشت. نویسندهٔ بلندآوازهٔ مکزیکی در مراسمی با حضور گابریل گارسیا مارکز و نادین گوردیمر – دو نویسندهٔ برندهٔ نوبل ادبیات – و فیلیپ کالدرون، رئیس‌جمهور مکزیک و رهبران پیشین شیلی و اسپانیا، هشتادمین سال‌روز تولدش را جشن گرفت. او در روز سه‌شنبه، ۱۵ مهٔ ۲۰۱۲ در ۸۳ سالگی درگذشت.

چکیده کتاب

خودم با دیگران از بهترین کتاب‌هایی است که به کمک آن می‌توان به بخشی از زندگی و علائق و افکار کارلوس فوئنتس بی‌برد. فوئنتس در دو فصل اول کتاب به صورت مفصل درباره زندگی خود نوشته است و اینکه او در سینما به دنیا آمد. بعد درباره زندگی کودکی و نوجوانی و جوانی خود نوشته که در کشورهای مختلف سپری شده و بعد دوباره گرایش او به سمت مشاغل سیاسی و دیبلماتیک و اینکه نوشتن را چگونه آغاز کرد. در مقاله دوم خاطراتش را درباره نوشتن رمان «آئورا» نوشته که تجربه‌های زیستی و سینما در خلق ایران رمان سهم زیادی داشته‌اند. یکی از مهم‌ترین مقاله‌های این کتاب «کِ دیگر» است که ستایش‌نامه و تجلیل‌نامه فوئنتس است از میلان کوندرا؛ نویسنده بزرگ چک. فوئنتس در این مقاله که آمیزه‌ای از خاطر و سفرنامه و گزارش نقد است به دیدار خود و کوندرا در شهر پراگ اشاره کرده است.

بخشی از متن کتاب

اراسموس سرشار از خشم، بار دیگر شتابان کتاب ستایش دیوانگی را ورق می زد، دستانش از تماس با چرم فرسوده جلد و حروف پررنگ آن می لرزید، حروفی کم و بیش برجسته، چنانکه گفتی برای خواندن لاتین دیگر ناچار بودی بر آن کلمات دست بسایی، همچون حروف برجسته ای که به کار آن مرد نابینا می خورد. ما در میان باغ بودیم. رد پای مرد نابینا را گرفته بودیم، بی هیچ تعمد و بی آنکه احساس کنیم، گفتگوکنان رفته بودیم. باغی بود با کوچه هایی شاخه شاخه. مارپیچی واقعی بود. در میان مارپیچ چه می توانی کرد؟ یا در جا بایست یا بکوش که از آن بیرون شوی. نمی دانستیم چه باید کرد.

سر صحبت را باز کردم: هي، آقای اراسموس، به این ترتیب درست است اگر نتیجه بگیرم سرزمین سه گانه ای که همین حالا ترکش کردیم – تلون، اوکبار، اوربیس ترتیوس – در مکان ممکن نیست اما در زمان و در زبان کاملا محتمل است؟ اراسموس، کلافه از گم کردن راه، روی پاشنه ها چرخید و پرسید: کدام سه سرزمین؟ نمی توانستم به یاد بیارم. فراموش کرده بودم. تلاشی کردم. پیش از آن… ما… او و من… آتشی در سرداب… زنی خمیده، با وقار… مرده، آیا مرده بود؟…. استخوانها، یک عکس… نه، البته، ما در باغی با کوچه های شاخه شاخه گم شده بودیم، و از اینجاست که داستان ما آغاز شد.

نقد و بررسی کتاب خودم با دیگران

کارلوس فوئنتس با توجه به شغل سیاسی اش رویدادهای تاریخ معاصر و جهان سیاست را دستمایه داستان‌های خود قرار می‌داد و با سبک نگارشی ای که ویژه خود او بود هم‌زمان با ظهور دیگر نویسندگان مطرح اسپانیایی زبان نظیر ماریونا آزوئلا، خوآن رولفو و لائورا اسکیبل به ادبیات معاصر مکزیک جانی تازه بخشید و نام خود را در کنار نویسندگان نامدار اسپانیایی زبان همچون گابریل گارسیا مارکز و ماریو بارگاس یوسا قرار داد.  فوئنتس در لایه‌لایه آثار خود به بازگویی تاریخ مکزیک در آمیزش با تم‌های عشق، مرگ و خاطره پرداخته‌است. گفته می‌شود که وی مکزیک را در آثار خود خلق کرده‌است. خودم با دیگران کتابی ست از این نویسنده بزرگ.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 810 بار

Carlos%20Fuentes%20 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%84%D9%88%D8%B3%20%D9%81%D9%88%D8%A6%D9%86%D8%AA%D8%B3 1

عنوان کتاب: خودم با دیگران

نویسنده: کارلوس فوئنتس

مترجم: عبدالله کوثری

تعداد صفحات کتاب: 351 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.8 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

خویشاوندان دور ، اثر کارلوس فوئنتس ، رمانی بی زمان، در رمز خیال و واقعیت و آمیزه‌ای نامتمایز از بیداری و رویا در میان زنده‌هایی مرده و مردگانی به زندگی بازگشته، است .دو دوست در یک بعد از ظهر آفتابی نوامبر در باشگاه اتومبیل رانی فرانسه ناهار می‌خورند ضمن صرف غذا...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 782
مرگ در آند ترکیب پیچیده و غریبی است از روایت‌ها، خرده‌پیرنگ‌ها، و شخصیت‌های به‌ یاد ماندنی، در قالب داستانی جذاب و خواندنی. زن سرخ‌پوستی به گروهبان لیتوما مراجعه می کند و می‌گوید شوهرش گم شده است: او سومین نفر از اهالی روستایی در کوه‌های آند است که مفقود می‌شود.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 420

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *