علاءالدین و چراغ جادو

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
علاء الدین و چراغ جادو (nbookcity.com)

دانلود کتاب علاءالدین و چراغ جادو

علاءالدین نام یکی از شخصیت های داستانی هزار و یک شب است، شخصیت او در فیلم، سریال و انیمیشن های بسیاری دیده شده است. کتاب علاءالدین و چراغ جادو نوشته کارلوس ای کورنجو یکی از داستان های مجموعه 44 جلدی قصه های معروف جهان، درباره ی پسر جوانی به نام علاءالدین است که با مادرش زندگی می کند. ادبیات کودک شامل قصه، شعر، نمایش، افسانه و داستان است.

ادبیات کودک عبارت است از تلاش هنرمندانه در قالب کلام برای هدایت کودک به سوی رشد با زبان و شیوه ای مناسب و درخور فهم کودک. متخصصان روانشناسی، قصه گفتن را برای تکامل مغز نوزادان و کودکان ضروری می دانند و معتقد هستند که با قصه گویی علاوه بر شناساندن صدای والدین، صحبت کردن برای کودک، راحت تر می شود و باعث می شود که کودک کلمات را صحیح و کامل ادا کند.

خلاصه کتاب

علاءالدین و چراغ جادو روایتی است از پسری با نام «علاءالدین» که با جادوگری آشنا می شود که به دروغ، خود را عموی او معرفی می کند. جادوگر نیز از علاءالدین می خواهد تا به درون چاهی رفته و برای او چراغ جادویی را بیاورد.

علاءالدین پس از به دست آوردن چراغ جادو، از دادن آن به جادوگر امتناع می کند و چراغ را با خود به خانه می برد. وقتی علاءالدین بر چراغ دست می کشد، ناگهان غولی از این چراغ ظاهر شده و خطاب به او می گوید که تمام آرزوهای او را برآورده خواهد کرد.

بدین ترتیب هرگاه علاءالدین و مادرش، آرزویی داشتند به چراغ جادو دست می زنند و هر آنچه را که نیاز داشتند را از او طلب می کردند. در نهایت علاءالدین با استفاده از غول چراغ جادو مشهور و ثروتمند می شود و با دختر پادشاه ازدواج می کند، وزیر پادشاه از روی حسادت، به راز علاءالدین پی می برد و تصمیم می گیرد با هر حیله ای خائنانه که شده چراغ را به دست  آورد.

اما علاءالدین به دنبال حوادث زیادی، بار دیگر چراغ جادو را به دست می آورد و وزیر به سزای اعمال خود می رسد و امروزه ما از علاءالدین به عنوان یک شخصیت داستانی که با ماجراجویی های زیاد، آرزوهای خود را از غول چراغ جادو می خواهد، یاد می کنیم.

بخشی از متن کتاب

علاءالدین از این صدا بسیار وحشت کرد؛ جادوگر پیر به او گفت: نترس. اگر این سنگ را برداری داخل غاری می شوی که آنقدر گنج در آن نهفته است که تو را برای همیشه از مال دنیا بی نیازت می کند. علاءالدین با شنیدن این حرف بسیار خوشحال شد.

بعد جادوگر پیر گفت: تو باید اول اسم پدر و پدربزرگت را بگویی و این تخته سنگ را برداری و بعد داخل غار شوی، پس از گذشتن از راهرو به باغ زیبایی می رسی و پس از گذر از باغ  قصر با شکوهی را می بینی؛ باید داخل قصر شوی و چراغی داخل قصر هست که باید برداری و نفتش را بریزی و فَتیله اش را در بیاوری و آن را با خودت بیاوری بیرون. این انگشتری را هم بگذار داخل انگشت وسطی ات که اگر گرفتاری برایت پیش آمد روی آن دستی بکش که مشکلت حل می شود.

علاءالدین تمامی گفته های جادوگر پیر را مو به مو به خاطر سپرد بعد تخته سنگ را برداشت و داخل غار رفت و از راهرو گذشت و پس از گذر از باغ به قصری رسید و چراغ را طبق سفارش جادوگر پیر گرفت و موقع برگشت مقداری از میوه های باغ که همه دُر و مروارید بودند، چید و در جیبش گذاشت و به دهنه غار رسید.

وقتی علاءالدین به دهنه غار رسید و خواست بیرون بیاید؛ جادوگر پیر گفت: علاءالدین چراغ را به من بده و بعد بیرون بیا. ولی علاءالدین گفت: اول دستم را بگیر تا بیرون بیایم، بعد چراغ را به تو می دهم. با شنیدن این گفته های علاءالدین؛ جادوگر پیر عصبانی شد و وِردی خواند که دوباره دهنه غار مثل اول به هم چسبید و علاءالدین زیر زمین زندانی شد و جادوگر پیر که از علاءالدین ناامید شده بود به سرزمینش در آفریقا برگشت …

تعداد بازدید: 2,841 بار

الدین و چراغ جادو nbookcity.com1

نام کتاب : علاءالدین و چراغ جادو

نویسنده: کارلوس ای کورنجو

مترجم: حوا میرمحمدیان

تعداد صفحات کتاب: 35 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 15.54 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این داستان، ماجرای چند رخداد است که زندگی دو دلداده را حسابی به هم می‌ریزد. کتاب سال سیل، غیر از عشق و حوادث عجیب، پیویسته یادآور خاطره یک سیل وحشتناک در چند سال پیش نیز است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 228
کتاب حاضر مجموعه نثرهای ادبی - دینی سید مهدی شجاعی با زبانی گرم و گیرا است. عنوان فصلها به این ترتیب است: «به نام نامی توحید»، «رکوع نرگس ها»، «شکوای سبز»، «علی فراتر از نیاز همه ی قرن ها»، «فاطمه (س) راز آفرینش زن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 271

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *