جک و لوبیای سحرآمیز

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
جک و لوبیای سحرآمیز (nbookcity.com)

دانلود کتاب جک و لوبیای سحرآمیز

کتاب «جک و لوبیای سحرآمیز» به قلم «کورالین بردشاو» داستانی مصور با بیانی ساده و دلنشین است که برای کودکان به رشته ی تحریر درآمده است.

داستان مشهور و قدیمی جک و لوبیای سحرآمیز، یک کتاب تصویرسازی شده ی کوچک اما خاطره انگیز و دلپذیر است، چه برای بزرگترها و چه برای کوچکترها. این کتاب زیبا یک داستان انگلیسی است که قدیمی ترین نسخه چاپ شده آن توسط بنیامین تبارت به سال ۱۸۰۷ چاپ شده است و سپس در سال ۱۸۹۰ توسط جوزف جکوبز بازنویسی شده است اما تصور می شود که اصل داستان بسیار قدیمی تر باشد.

خلاصه کتاب

جک نوجوانی است که با مادرش زندگی می کند و از دار دنیا فقط یک گاو شیرده دارند. وقتی شیر گاو خشک می شود، مادرش از او می خواهد که گاو را به بازار برده و بفروشد. جک در راه بازار گاو را به پیرمردی در ازای چند دانه لوبیای سحرآمیز می فروشد. مادر جک که از موضوع عصبانی شده لوبیاها را به بیرون پرت می کند. صبح فردا جک از ساقه لوبیاهایی که رشد کرده و سر به فلک کشیده اند بالا رفته و وارد قصر غول می شود. او از خانه غول کیسه ای از سکه های طلا، مرغ تخم طلا و چنگی طلایی دزدیده و پا به فرار می گذارد. غول که از قضا خبردار شده به تعقیب او می‌پردازد ولی جک با تبری ساقه لوبیا را قطع کرده و غول کشته می شود.

بخشی از متن کتاب

همسر غول گفت: «این صدای پای شوهرم است!»  و به سرعت جک را به داخل یک صندوق هل داد و در را روی او بست. غول خیلی گرسنه و کج خلق بود، و فریاد زد: «من بوی گوشت تازه میشنوم!» زنش گفت: «اوه نه، چنین بویی نمی آید.»  و شامش را مقابل او قرار داد. به محض اینکه او غذایش را تمام کرد، زنش را صدا زد تا مرغش را برایش بیاورد. جک در صندوق را کنار زد، تا ببیند غول چه کاری انجام می دهد. مرغی با ظاهر عالی روی میز بود، و هر بار غول می گفت: «تخم بگذار!» مرغ یک تخم از طلای خالص می گذاشت.

بزودی غول به خواب رفت؛ سپس جک به آرامی از صندوق بیرون خزید، مرغ را گرفت، از خانه بیرون دوید، از ساقه لوبیا به پایین سُر خورد و طولی نکشید که به خانه رسید. مادرش مشتاقانه منتظر بازگشت او بود، و وقتی مرغ را به او نشان داد خیلی خوشحال شد. برای مدتی آنها به آسانی زندگی کردند؛ اما جک فکر کرد که منظور پَری این بوده که او باید کار بیشتری انجام می داد، پس او یک بار دیگر به بالای ساقه لوبیا حرکت کرد …

تعداد بازدید: 2,093 بار

و لوبیای سحرآمیز nbookcity.com1

نام کتاب : جک و لوبیای سحرآمیز

نویسنده: کورالین بردشاو

بازنویسی: شاگا هیراتا

مترجم: سبا بابایی

تعداد صفحات کتاب: 25 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.92 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

آندرسن به حق لقب پدر ادبیات کودک را دارد، بزرگترین جایزه ادبیات کودکان به نام اوست. و آثارش تا کنون به بیش از صدو پنجاه زبان ترجمه و بارها و بارها به شکل های گونه گون تجدید چاپ شده است .
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1247
کتاب درخت بلوط و بوته گل سرخ حاوی اشعاری دوزبانه در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان است. درخت بلوط و بوته گل سرخ سرشار از زیبایی است و تفاوتی ندارد شما پیر هستید یا جوان یا کودک شما با این کتاب به دنیای یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های دنیای فانتزی می‌روید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 286

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *