ملاله و مداد جادویی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ملاله و مداد جادویی (nbookcity.com)

دانلود کتاب ملاله و مداد جادویی

کتاب ملاله و مداد جادویی یک کتاب عالی است که به کودکان کمک می‌کند تا ذهن و فکرشان را با خیالات پرواز دهند و همچنین نسبت به تمام آنچه که در پیرامون خود مشاهده می‌کنند، حساس باشند. این کتاب می‌تواند به کودکان احساس مسئولیت را بیاموزد و آنان را با زندگی ملاله یوسف زی، این دختر شجاع، آشنا کند. این داستان واقعی دختری است که آرزوی دنیای بهتری دارد!

کتاب ملاله و مداد جادویی داستانی زیبا اثر نویسنده پاکستانی، ملاله یوسف زی، فعال حقوق زنان، به ویژه تحصیل دختران است که در سال ۲۰۱۲ مورد اصابت گلوله طالبان قرار گرفت. این داستان زیبا و نمادین از تلاش او برای بهتر ساختن دنیا صحبت می‌کند و کودکان به دنیای جادویی خیالات می‎برد.

خلاصه کتاب

ملاله یوسف ‌زی، دختری اهل پاکستان است که مورد حمله‌ طالبان قرار گرفت. او در خانواده‌ای روشنفکر رشد کرد و پدرش از جمله کسانی بود که برای حق تحصیل زنان و دختران تلاش فراوانی کرد. او همچنین چندین مدرسه در پاکستان ساخته بود و تعدادی از کودکان بی‌بضاعت را به طور رایگان در مدرسه‌اش آموزش می‌داد. یک روز در اتوبوس مدرسه، طالبان به سر ملاله شلیک کردند و هدف آن‌ها یک چیز بود. خاموش کردن صدای ملاله. همان صدایی که برای به دست آوردن حق طبیعی تحصیل دختران بلند شده بود.

در داستان کتاب ملاله و مداد جادویی ، ملاله وقتی کوچک بود آرزو داشت یک مداد جادویی داشته باشد. اگر مداد جادویی داشت با آن همه را خوشحال می‌کرد،زمان را نگه می‌داشت تا هرروز صبح بتواند یک ساعت بیشتر بخوابد، بوی بد کپه‌ی زباله‌‌ی نزدیک خانه‌شان را پاک می‌کرد و خیلی کارهای دیگر. اما هرچه بزرگ‌تر شد فهمید چیزهای مهم‌تری برای آرزو کردن وجود دارد. فهمید دنیا باید جای بهتری باشد؛ دنیایی پر از صلح و آرامش و برابری. ملاله هیچ‌وقت مدادجادویی پیدا نکرد،‌ اما فهمید خودش می‌تواند تلاش کند تا رویاهایش به واقعیت تبدیل شوند.

نقد کتاب ملاله و مداد جادویی

کتاب ملاله و مداد جادویی داستان زندگی ملاله و تلاش‌ها و مبارزه‌های او برای داشتن زندگی بهتر است، برای حق تحصیل برای دختران. ملاله داستان‌اش را با تعریف قصهٔ یک فیلم آغاز می‌کند. در این فیلم پسری مدادی جادویی دارد و با آن به دیگران کمک می‌کند و قهرمان همه است. ملاله هم دوست دارد مدادی جادویی داشته باشد تا بتواند مشکلات‌اش را حل کند. او ابتدا به مسئله‌های شخصی خود فکر می‌کند اما کم کم با دیدن کودکان کار و مردانی که نمی‌گذارند دختران درس بخوانند به این فکر می‌افتد که بیش‌تر درس بخواند و بنویسد و صدای‌اش را به گوش همه برساند.

حتی همین مردان مانع ملاله می‌شوند اما او ادامه می‌دهد. حالا همهٔ دنیا ملاله را می‌شناسند و به حرف‌های او گوش می‌دهند. ملاله مدادجادویی‌اش را به دست آورده. او به این باور رسیده است که یک کودک، یک معلم، یک کتاب و یک خودکار می‌توانند دنیا را تغییر دهند.

تعداد بازدید: 241 بار

Malala%20Yousafzai%20 %D9%85%D9%84%D8%A7%D9%84%D9%87%20%DB%8C%D9%88%D8%B3%D9%81%20%D8%B2%DB%8C

عنوان کتاب: ملاله و مداد جادویی

نویسنده: ملاله یوسف زی 

مترجم: شبنم حیدری پور 

تعداد صفحات کتاب: 40 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمان همسران خوب اثر لوئیزا می الکوت رمان نویس آمریکایی است که دنباله زنان کوچک دیگر اثر اوست.این رمان داستان زندگی چهار خواهر است که هریک وظایف اجتماعی و خانوادگی خود را در غیاب پدر و مادر که درگیر جنگ های داخلی آمریکا هستند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 4764
اسکات در پی حقیقت است؛ حقیقتی که ذهنش را درگیر کرده، این است ‌که آیا پدرش همان مرد شریف و بزرگواری‌ است که در کودکی از او سراغ داشته؟ کسی‌که مخالف نژادپرستی بوده و به آدم‌ها فارغ از رنگ‌شان نگاه می‌کرده؟
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 507

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *