پینوکیو و چوب جادویی

پنوکیو و چوب جادویی (nbookcity.com)

دانلود کتاب پینوکیو و چوب جادویی

ماجراهای پینوکیو مجموعه داستان های ایتالیایی نوشته کارلو کلودی در قرن نوزدهم است. شخصیت اصلی داستان پینوکیو و چوب جادویی آدمکی چوبی به نام پینوکیو است که دماغ چوبی او مشخصهٔ بارز این شخصیت تخیلی است.

در سال ۱۸۸۱ پینوکیو در یک مجلهٔ کودکان ایتالیایی توسط کارلو لورنزینی چاپ شد. نام مستعار او کارلو کلودی که این نام را از روستای زادگاه مادرش وام گرفت. پینوکیو یک شخصیت داستانی و شخصیت اصلی ماجراهای پینوکیو از نویسندهٔ ایتالیایی، کارلو کلودی است. پینوکیو در واقع عروسکی چوبی است که آرزوی تبدیل شدن به پسری واقعی را دارد. همچنین او بسیار دروغ می گوید. داستان پینوکیو و چوب جادویی کتابی مصور کودکانه در 17 صفحه به یکی از ماجراهای پینوکیو می پردازد که دارای عکس های رنگی و مصور از این ماجرا می باشد.

خلاصه کتاب

پینوکیو آدمک چوبی قصه به فکر خوردن شکلات است اما پولی برای خرید شکلات ندارد در همان حال مرد سحرآمیزی به او چوبی جادویی می دهد که می تواند هر آنچه در زیرزمین پنهان شده را کشف کند، پینوکیو خوشحال از بدست آوردن چوب جادویی برای امتحان چوب آنقدر می رود تا به دشتی خارج از شهر برد می رسد و جایی که چوب دستی به او علامت می دهد را می کند و با جعبه ای پر از شکلات مواجه می شود.

بخشی از متن کتاب

پینوکیو فکر خوردن شکلات به سرش زده بود. دوان دوان به طرف مغازه شکلات فروش دوید. پینوکیو از پشت ویترین شکلات فروش به شکلات ها نگاه می کرد.

پینوکیو داخل مغازه شد شیرینی فروش با خنده گفت:

– از کدامشون می خوای؟

پینوکیو جواب داد:

– از قرمزها و آبی ها.

پینوکیو وقتی به اندازه کافی شکلات گرفت و خواست از مغازه بیرون بیاید که شکلات فروش پول شکلات ها را خواست. پینوکیو از تعجب شکلات ها را زمین ریخت، جیب هایش را گشت اما توی جیبش به غیر از چاقو و پیچ و مهره چیز دیگری نبود.

شکلات فروش خیلی عصبانی شد و به سر پینوکیو داد زد و گفت:

– بعد از این دیگه اینجا نیا.

پینوکیو از این حادثه خیلی غمگین بود. مرد سحرآمیزی نزدیکش آمد و گفت:

– چرا غمگینی پسرم.

پینوکیو آنچه را که به سرش آمده بود تعریف کرد. مرد سحرآمیز یک چوب جادویی به پینوکیو داد و گفت …

نقد کتاب پینوکیو و چوب جادویی

پینوکیو یک کتاب اخلاقی – تربیتی است اما نه از آن گونه کتاب های خشک اخلاقی که کودکان را خسته می کند، بلکه با زبان داستان به زیبایی به انسان دوستی، همدردی با مردم و صلح می پردازد و کینه، انتقام، ظلم و دروغ را از صفات ناپسند می داند. سفر پینوکیو سیری است معنوی همراه با مجازات و پاداش. در این سفر او وسوسه ها و مجازات آن ها را تجربه می کند. این داستان معانی، احساسات و نکات بسیاری را بیان می کند و همانند بهترین های ادبیات کودکان، هم داستانی فانتزی و سرگرم کننده برای کودکان است و هم اثری است دارای ژرف ساخت با نکاتی ظریف که تنها برای خوانندگان بزرگسال فرهیخته قابل دریافت است.

تعداد بازدید: 1,323 بار

و چوب جادویی nbookcity.com2

عنوان کتاب: پینوکیو و چوب جادویی

نویسنده: کارلو کلودی

مترجم: اولدوز

تعداد صفحات کتاب: 17 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.17 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

کامنت گذاری یکی از مواردی هست که تا حد زیادی به خوانایی کدها کمک میکند . تصور کنید بعد از یکسال قصد اعمال تغییرات و یا به روز رسانی نرم افزاری رو دارید . بدون شک کامنت ها کمک قابل توجهی می کنن .
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 348
روزی روزگاری در سرزمینی دور، شاه و ملکه ای بودند که یازده پسر و یک دختر داشتند. این خانواده زندگی خوش و راحتی داشتند. بچه ها در ناز و نعمت زندگی می کردند. اما ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1538

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *