راهنمای کامنت گذاری در برنامه نویسی

آخرین ویرایش: 5 روز قبل
راهنمای کامنت گذاری در برنامه نویسی (nbookcity.com)

دانلود کتاب راهنمای کامنت گذاری در برنامه نویسی

کامپیوتر‌ ها آنچه را که به آن‌ها گفته می‌شود انجام می‌دهند. دستورالعمل‌ هایی که به کامپیوتر داده می‌شود،‌ همان برنامه‌ هایی هستند که توسط انسان نوشته می‌شود.

برنامه‌ نویسان کامپیوتر کد منبع را طوری می‌نویسند که توسط انسان قابل فهم باشد، اما همین کد منبع برای کامپیوتر غیر قابل فهم است. 

در بسیاری از موارد، این کد منبع به کد ماشین ترجمه می‌شود، در این حالت کد ماشین به صورتی قابل فهم برای کامپیوتر تبدیل می‌شود ولی درعین حال برای انسان غیرقابل فهم است.

فهرست کتاب

  • مقدمه
  • کامنت چیست؟
  • در چه مواردی نباید از کامنت استفاده کنیم؟
  • شکل صحیح کامنت ها

خلاصه کتاب

کامنت گذاری یکی از مواردی هست که تا حد زیادی به خوانایی کدها کمک میکند. تصور کنید بعد از یکسال قصد اعمال تغییرات و یا به روز رسانی نرم افزاری رو دارید. بدون شک کامنت ها کمک قابل توجهی می کنن. منتهی اصولی برای نوشتن یک کد خوب و تمیز وجود داره. همه می تونن کد بزنن ولی فقط یه برنامه نویس خوب می تونه کدهای تمیز و خوانا بنویسه …

کامنت ها توضیحاتی هستند که جهت درک بهتر کد میان کدها نوشته می شوند. اگرچه مورد استفاده کامنت به منظور افزایش خوانایی است اما در صورتی که به درستی استفاده نشوند خود می توانند باعث کاهش خوانایی و همچنین شلوغی و نامرتبی کد باشند. 

در واقع تنها زمانی باید از کامنت استفاده کرد که کد نوشته شده خود قادر به توضیح عملکرد خود نباشد. توجه داشته باشید ممکن است از نظر برنامه نویس کد مرتب و خوانا باشد ولی از نظر خواننده کد اینگونه نباشد…

کتاب راهنمای کامنت گذاری در برنامه نویسی را نویسنده آن با اطلاع از شرایط وبسایت به شهر کتاب اهدا نموده اند.

کتاب راهنمای کامنت گذاری در برنامه نویسی - نرگس ساعدی

عنوان کتاب: راهنمای کامنت گذاری در برنامه نویسی

نویسنده: نرگس ساعدی

تعداد صفحات کتاب: 10 صفحه

زیان کتاب: فارسی

حجم فایل: 280 کیلوبایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

اگر احساس سرما یا گرما می کنید هر ۳-۲ ساعت دمای بدن را ار طریق دهان اندازه گیری کنید . اگر نمی توانید دماسنج را در دهان خود نگه دارید ، آن را زیر بغل خود بگذارید.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 236
والن به اتکای تحقیقات و مطالعات خود در زمینه روانشناسی کودک و براساس يافته های روان شناسی حیوانی و انسان شناسی فرهنگی و آنتروپولوژی فرهنگی و به بحث و بررسی در این مسئله پرداخته و پاسخی علمی برای یک مسئله فلستی در کتاب از عمل تا اندیشه عرضه کرده است...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 802

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *