برو دیده بانی بگمار

آخرین ویرایش: 10 ماه قبل
برو دیده بانی بگمار (nbookcity.com)

دانلود کتاب برو دیده بانی بگمار

کتاب برو دیده بانی بگمار داستانی است از زبان یک دختر جوان با همان شخصیت های کشتن مرغ مقلد که ماجراهای بیست سال بعد را روایت می‌کند. جین لوییز شخصیت اصلی داستان به شهر زادگاهش میکم در آلاباما باز می‌ گردد تا با خانواده‌اش دیدار کند.

بخش‌های اول کتاب به بازگشت وی و ماجراهای روز شهر می‌ پردازد. او غیر از تجدید دیدار با خانواده‌اش، هنری کلینتون، دوست دوران کودکی خود را هم ملاقات می‌کند. مابقی کتاب حول ماجراهای بین جین لوییز و سایر شخصیت‌ها به ویژه پدرش، عمو و عمه‌اش، و هنری می‌ چرخد، و در لابه‌لای این جریانات، خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی‌اش را مرور می‌کند. کشتن مرغ مقلد مضمونی ضدنژادپرستانه داشت. جین لوییز دوران نوجوانی‌اش را به خاطر می‌آورد که چطور پدرش از یک سیاهپوست در برابر یک اتهام بی‌اساس دفاع کرد و او را نجات داد، و بدین ترتیب برای او به نماد مبارزه با نژادپرستی تبدیل شد.

اما اکنون بعد از بیست سال پس از مشاهده‌ی رفتارهای پدر و اطرافیانش ، دچار سرخوردگی می‌ شود و تصوری که از پدرش در ذهن خود ساخته بود فرو می‌ ریزد. او با واقعیت‌های تلخی مواجه می‌ شود که عمق نژاد پرستی و تعصب در جامعه برایش آشکار می‌ کند. خواندن کتاب برو دیده بانی بگمار را به همه کسانی که کتاب کشتن مرغ مقلد را خوانده اند پیشنهاد می کنیم.

خلاصه کتاب

رمان برو دیده بانی بگمار که در اواسط دهه ی 1950 به رشته ی تحریر درآمد، رمانی است که هارپر لی قبل از انتشار کشتن مرغ مقلد به ناشرین آثارش تحویل داد. نسخه ی اصلی داستان که گمان می رفت گم شده و از بین رفته است، در اواخر سال 2014 پیدا شد. کاراکترهای زیادی از کتاب کشتن مرغ مقلد در رمان برو دیده بانی بگمار حضور دارند. جان لوییس فینچ که برای دیدن پدرش در حال بازگشت به خانه است، با مسائل شخصی و سیاسی زیادی از جمله مردی به نام آتیکوس، جامعه و شهری کوچک در آلاباما دست و پنجه نرم می کند.

این اثر با تشریح چگونگی انطباق کاراکترهای کشتن مرغ مقلد با اتفاقات پرآشوب دهه ی 1950 آمریکا، روزنه ای تازه و نو به اثر کلاسیک و شناخته شده ی هارپر لی گشوده است. رمان برو دیده بانی بگمار تکان دهنده، سرگرم کننده و هیجان انگیز، به نوبه ی خود اثری باشکوه و بزرگ در نظر گرفته می شود.

بخشی از متن کتاب

نمی‌ دونی چطور دل یه زن رو ببَری، عزیزم؟» در خیالش به موهای کوتاهی دست کشید، اخم کرد، و گفت: «زن‌ها دوست دارن مردشون رئیس‌مأب و درعین‌حال بی‌اعتنا باشه؛ البته اگه بتونی همچین ترفندی رو اجرا کنی. کاری کنی احساس درماندگی بهشون دست بده، به‌ خصوص وقتی که می‌دونی ظرفیتشون برای دست‌و‌پنجه نرم کردن با مشکلات خیلی بالاست. هیچ‌وقت جلوشون به خودت شک نکن، و به‌هیچ‌وجه بهشون نگو درکشون نمی‌کنی.»

هنری گفت: «باریکلا، عزیزم. ولی با این پیشنهاد آخرت زیاد موافق نیستم. فکر می‌کردم زن‌ها دوست دارن عجیب‌وغریب و مرموز در نظر گرفته بشن.» «نه، فقط دوست دارن عجیب‌وغریب و مرموز نشون بدن. ولی وقتی از سد همه‌ی زرق‌وبرق‌هاشون بگذری، تمام زن‌های دنیا یه مرد قوی می‌خوان که کاملاً بشناسدشون، مردی که نه‌تنها معشوقشون باشه بلکه براشون مثل یه خدا باشه. احمقانه است، نه؟»

نقد کتاب برو دیده بانی بگمار

در کتاب برو دیده بانی بگمار ، اسکات در پی حقیقت است؛ حقیقتی که ذهنش را درگیر کرده، این است ‌که آیا پدرش همان مرد شریف و بزرگواری‌ است که در کودکی از او سراغ داشته؟ کسی‌که مخالف نژادپرستی بوده و به آدم‌ها فارغ از رنگ‌شان نگاه می‌کرده؟ یا نه، آدم دیگری‌ست؟! ندای درون اسکات، راحتش نمی‌گذارد، اما با وجود همه‌ قضاوت‌ها و خوددرگیری‌ها و تردیدها، او به یک چیز ایمان پیدا می‌کند: این‌که دیده‌بانِ هر کسی، وجدانِ اوست.

تعداد بازدید: 507 بار

Harper%20Lee%20 %D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%BE%D8%B1%20%D9%84%DB%8C 1

عنوان کتاب: برو دیدبانی بگمار

(ادامه کتاب کشتن مرغ مقلد)

(برو دیده بانی بگمار ، دیدبانی بگمار)

برنده جایزه ی بهترین کتاب داستانی گودریدز سال 2015

جزو پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

جزو برترین کتاب های امیدبخش

نویسنده: هارپر لی

مترجم: سمانه توسلی

تعداد صفحات کتاب: 244 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.45 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

فایل کتاب با ترجمه ای دیگر جایگزین شد.

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمان ربه کا با درآمیختن عشق، معما و خشونت، به داستانی جذاب و پرکشش تبدیل شده است؛ نوشته‌ای خوش‌خوان و پر از تعلیق که خواننده را با خود تا پایان کتاب همراه می‌کند. کتاب حاضر، رمانی است كه انسان را در هر فصل دچار شگفتی بیشتری می‌كند تا جاییكه متوجه...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 2454
کتاب دختری با کت آبی، با نثری زیبا و داستانی چندوجهی؛ یک داستان معمایی - تاریخیِ هوشمندانه و انسانی است و برای طرفداران کتاب دختری که رهایش کردی نوشته شده است. نویسنده کتاب...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 206

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *