کتاب گیاهان جادویی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
گیاهان جادویی (nbookcity.com)

دانلود کتاب گیاهان جادویی

بکار گیری گیاهان به منظور درمان و انجام دادن برخی امور خارق عادت از عهد باستان متداول بوده است. اما امروزه تقاضا برای آنها بیش از هر زمان دیگر است. تجارت در فروشگاه های خوراک سالم پر رونق است و مدیر یکی از این فروشگاه های زنجیره ای خوراک سالم علاقه مندی فزاینده مردم به شیوه های درمانی طبیعی را دلیلی برای این مسئله عنوان می کند اما چگونه می توان واقعیت درست را از میان این جنجال ها تشخیص داد؟ آن جادوی واقعی نهفته در گیاهان و ادویه ها کدام است؟ گیاهان جادویی کدامند؟

خلاصه کتاب

کتاب گیاهان جادویی، همانگونه که از عنوان آن مشخص است راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر است. تصور مردم بر آن است که بحث درباره‌ی کاربرد گیاهان دارویی تنها در زمان بیماری و به منظور چاره‌‌جویی در درمان آن دارای اعتبار است و به وقت سلامتی و در زندگی روزانه جایگاهی برای آن نیست. در این کتاب، جولی متکاف کول، آشپز با تجربه و نوآفرین، به ما می‌آموزد که گستره‌ی کاربرد این هدیه‌های گرانبار طبیعت بسی بیشتر از آن چیزی است که ما تا امروز گمان می‌‌کردیم.

او به ما یاد می‌‌دهد که این سبزپوشان معطر چگونه می‌‌توانند به‌آسانی در خوراک‌ها و نوشیدنی‌های روزانه‌ی ما وارد شوند و جایگاه ویژه‌‌ای بیابند. جولی کول گنجینه دستورهای غذایی را که محصول نه سال فعالیت او به عنوان مالک «اقامتگاه خانگی پارسون» در گلن هاون واقع در ویسکانسین است، در اختیار خوانندگان خود قرار می‌‌دهد. در جایگاه متخصص تغذیه، او نظرهای کارشناسانه موثقی در این زمینه ارائه می‌دهد. کتاب گیاهان جادویی (راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر) دربرگیرنده دستورهای مغذی، کاربردی و قابل طبخ در منزل است.

بخشی از متن کتاب

در آشپزی ماجراجویانه که رژیم غذایی شما را با طعم ها و مواد مغذی سرشار می کند و به این جهت بر غنای زندگی شما می افزاید، با من همراه شوید. به عنوان متخصص تغذیه، دستورهای غذایی آزمون شده ای را که با هدف بالا بردن سطح سلامتی تهیه شده اند، به شما ارایه می دهیم، هریک از آنها با جدولی از آنالیز معتبر مواد غذایی همراه است. در جایگاه مالک اقامتگاه خانگی پارسون در جنوب غربی ویسکانسین، نیاز شما را به دستورهای غذایی کاربردی که لذت را دوباره به سفرهای شما برگرداند، می دانم، شما آماده اید؟ پس حرکت علف بادويه؟ اجازه بدهید تا از پایه و اساس آغاز کنیم.

علف ها برگهای نرم و گوشتی گیاهانی هستند که به طور تازه یا خشک شده و به منظور طعم بخشیدن به خوراکها استفاده می شوند. ادویه ها جوانه ها، میوههای دانه ها، ریشه ها با پوست گیاهان هستند و معمولا به صورت خشک شده و به طور کامل استفاده می شوند. برخی از گیاهان هر دوی آنها یعنی علف و ادویه را تولید می کنند. به طور مثال برگ های گیاه گشنیز علفی است که در آشپزی جنوب آسیا و مکزیک کاربرد فراوانی داشت. لیکن دانه های گشنیز به عنوان ادویه در کاری ها به کار می رفت. گیاهان و سلامتی: واقعیت و افسانه آیا میدانستید که روزگاری مردم از ریحان، یکی از مواد بکار رفته در پخت اسپاگتی و پیتزا، می ترسیدند؟

در قرن هفدهم، عموم بر این باور بودند که تنها بو کردن ريحان باعث می شود تا عقرب ها در مغز لانه کنند! گل گاوزبان، گیاهی که امروزه کاربرد عام دارد، زمانی به عنوان گیاه شادکامی شناخته می شد که توانایی بالا بردن روحیه افراد و از بین بردن دلتنگی را داشت، گل گاوزبان سابقا در سالادها مصرف می شد زیرا بر این باور بودند که شادی و سرخوشی را القا می کند. اثرهایی که به این گیاهان نسبت داده می شد، امروز اعتقادات عوامانه محض تلقی می شوند. اگرچه که افزودن گیاهان یا ادویه ها به رژیم غذایی تان هرگز بیماری هایی نظیر سرطان با ایدز را درمان نمی کند با شرایط ارثی مانند طاسی را تغییر نمی دهد، بسیاری از گیاهان در حال حاضر کاربردهای دارویی نیز دارند.

در پایان امیدواریم از خواندن آموزش های کتاب گیاهان جادویی لذت ببرید.

تعداد بازدید: 1,142 بار

%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86%20%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: گیاهان جادویی

راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر

نویسنده: جولی متکاف کول

مترجم: الهه پویان فر

تعداد صفحات کتاب: 244 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 27.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب حاضر قبلا با عناوین ژولیوس سزار و تراژدی قیصر نیز ترجمه شده است. هر نمایشنامهٔ شکسپیر اثری بی‌همتاست، و این، بخشی از بزرگیِ او به شمار می‌آید. او بی‌آرام و خستگی ناپذیر و در پی...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 382
روی سخن نویسنده در این کتاب با زنان است. زنانی که به دلایل گوناگون در زندگی احساس شادمانی نمی کنند اما مصمم هستند شعله‌ای برای روشن کردن زندگی‌شان بیفروزند. او در این کتاب به زنان کمک می کند عادات مخربی را...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 588

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *