آشپزی گیاهی (وگان)

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
آشپزی گیاهی وگان (nbookcity.com)

دانلود کتاب آشپزی گیاهی (وگان)

کتاب آشپزی گیاهی وگان مجموعه‌ای از دستورهای آشپزی گیاهی (وگان) است که از سایت‌ها، وبلاگ‌ها، انجمن‌های گفتگو و غیره‌ی ایرانی جمع‌آوری شده است. در پایان هر دستور غذایی سعی شده است منبع اصلی آن ذکر شود. به دلیل پراکندگی مطالب و گاهی نامشخص بودن منابع اصلی، ممکن است بعضی از منابع اشتباه ذکر شده باشند.

دسته بندی انواع گیاهخواران:

گیاهخواران وجترین : هیچ نوع گوشتی مصرف نمی کنند ولی پختنی می خورند و برخی از آنها شیر و لبنیات و برخی دیگر تخم مرغ و برخی عسل مصرف می کنند.

گیاهخواران وگان : هیچ نوع گوشت ، لبنیات ، تخم مرغ ، عسل و پوشاک با منشا حیوانی استفاده نمی کنند ولی غذای گیاهی پخته می خورند.

خام گیاهخواران وگان : خوراک پخته و غذاهای آبپز مصرف نمی کنند . همچنین هیچ نوع گوشت ، لبنیات ، تخم مرغ ، عسل و پوشاک با منشا حیوانی استفاده نمی کنند.

خام گیاهخواران عسلی : مانند خام گیاهخواران وگان هستند ولی عسل مصرف می کنند.

بخشی از متن (لوبیا پلو بدون گوشت)

مواد لازم

  1. 3 پیمانه برنج
  2. 1 پیمانه لوبیا سبز ریز خرد شده
  3. 1 پیمانه سیب زمینی مکعبی خرد شده
  4. 1 پیمانه گوجه خرد شده
  5. 1 عدد پیاز متوسط
  6. 2 قاشق غذاخوری رب گوجه
  7. روغن نمک زردچوبه فلفل به مقدار لازم

می دونم ماشالله شما همه استادین اما برای کسانی که تازه شروع به آشپزی کردن توضیح میدم ، اول باید برنج رو خیس کنید و سیب زمینی ها رو ریز خرد کنید و لوبیاها رو هم خرد کنید بعد پیاز رو خرد کرده و کمی تفت بدین گوجه های خرد شده رو روش بریزید اجازه بدین تا آب گوجه ها بره و کمی بپزن بعد زردچوبه فلفل و رب اضافه کرده و کمی تفت بدین تا رنگ رب باز بشه حدود ۲ الی ۳ لیوان آب اضافه كنید شعله گاز رو زیاد کنید بعد از اینکه جوش اومد زیرشو کم کنید می تونید لوبیاها رو جدا بپزید میتونید در این مرحله داخل قابلمه بریزید تا بپزه چون زمان پختشون کوتاهه بعد از اینکه دیدید لوبیاها نرم شدن و آب مایع درون قابلمه غلیظ و کم آب شده سیب زمینی رو توی قابلمه بریزید.

نیاز به اینکه برای پختش زمان جدا بهش بدین نداره همراه با اون میتونید برنج رو اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر هم با برنج بقیه مواد رو بجوشونید بعد در قابلمه رو بزارید و یا دمکنی بزارید و اجازه بدین برنج با حرارت کم به مدت 20 تا 25 دقیقه دم بکشه اگر دیدید برنجتون کمی سفت هست روی اون کمی آب بپاشید و ی کم دیگه بزارید بمونه تا دم بکشه بعد از زمان موردنظر برنج شما آماده شده در کنار سبزیجات ترشی و یا ماست میل کنید نوش جان.

تعداد بازدید: 3,525 بار

%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%DB%8C %DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C %D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: آشپزی گیاهی (وگان)

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: 293 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.72 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

گاهی اوقات تعهداتی را نسبت به دیگران قبول می کنیم که در آن زمان به خصوص، کاملا آمادگی انجام آن تعهدات را داریم، اما بعدها از قبول آن تعهدات پشیمان می شویم، یا به نظرمان دشوار می آیند. در این گونه مواقع، به جای تن در دادن به کار...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 449
تم اصلی این نمایشنامه را می توانیم "اختلافات دائمی" بدانیم. فردگرایی یا تقسیم بندی یا مرزبندی برای احراز هویت های هم فردی و هم اجتماعی پایه و اساس اختلافات می شود. مجموعه ی فرم و محتوا، (روایت تک پرده ای، حماقت آشکار آدم ها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 708

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *