غلبه بر پشت گوش اندازی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
غلبه بر پشت گوش اندازی (nbookcity.com)

دانلود کتاب غلبه بر پشت گوش اندازی

در کتاب غلبه بر پشت گوش اندازی شما با روش‌های شناسایی و مبارزه با باورهای ناسالمی که زیربنای پشت‌گوش‌اندازی هستند، آشنا می‌شوید و راه‌های کنترل و مهار آن را می‌آموزید

گاهی اوقات تعهداتی را نسبت به دیگران قبول می کنیم که در آن زمان به خصوص، کاملا آمادگی انجام آن تعهدات را داریم، اما بعدها از قبول آن تعهدات پشیمان می شویم، یا به نظرمان دشوار می آیند. در این گونه مواقع، به جای تن در دادن به کاری که به عهده گرفته ایم، با این امید که آن فرد قولی را به او داده ایم فراموش کرده باشد، از انجام آن کار طفره می رویم… ویندی درایدن معتقد است برای پشت گوش نیانداخت کارها هیچ روش خاصی وجود ندارد مگر اینکه به توصیه‌های او در این کتاب گوش کنید. او راهکارهایی مفید برای مقابله با انواع طفره‌روی از انجام کار به شما یشنهاد می کند که خودش تجربه کرده و نتیجه گرفته است.

خلاصه کتاب

بعضی از افراد به اندازه‌ای کارهایشان را پشت‌گوش می اندازند که در بخش‌هایی از زندگی دچار مشکلات جدی می‌شوند. یکی از دلایل عمدة پشت‌گوش اندازی اکثر آدم‌ها، این است که حاضر نیستند برای دستیابی به حس لذت و رضایتی که پس از انجام یک تکلیف به انسان دست می‌دهد، صبر کنند و از این رو کارهایی را که به نفعشان است به تعویق می‌اندازند و در مقابل به کارهایی می پردازند که لذت آنی‌تری به همراه دارند. این‌گونه افراد اغلب هزار و یک «دلیل خوب» برای این کار دارند. اما در بیش‌تر موارد، چیزی که این افراد به آن اشاره می‌کنند، به هیچ‌وجه «دلایل خوب» نیستند، بلکه باید آنها را بهانه یا دلیل‌تراشی نامید.

نگارنده در کتاب غلبه بر پشت گوش اندازی، بر اساس تجارب خویش به تبیین روش‌های شناسایی و مبارزه با باورهای ناسالمی که زیربنای پشت‌گوش‌اندازی هستند می پردازد و راه‌های کنترل و مهار آنها را بیان می کند. پاره‌ای از مطالب کتاب عبارت‌اند از: دلیل واقعی پشت‌ گوش‌اندازی، درک زمینه‌های کلی روان‌شناسی آن سوی پشت‌گوش‌اندازی افراد، مقابله با پشت‌ گوش‌اندازی مبتنی بر «ترس از شکست‌ها» و مقابله با پشت‌ گوش‌اندازی مبتنی بر «نگرانی».

بخشی از متن کتاب

روش هایی که در این بخش توصیه می شود، مکمل روش هایی هستند که در قسمت اول کتاب به شما آموختم. اگر درگیر پشت گوش اندازی «آن طور که باید» مزمن هستید، به احتمال زیاد کارها را به این دلیل عقب می اندازید که می ترسید نتوانید آنها را «آن طور که باید انجام دهید. افرادی که دچار این نوع پشت گوش اندازی هستند، خود را کمال گرا به حساب می آورند و در عین حال که قادر به درک مخاطرات پشت گوش اندازی هستند، در مورد دست برداشتن از افکار کمال گرایانه خود با تردید و احساسات مختلفی دست به گریبانند زیرا به غلط تصور می کنند که معنای این کار این است که باید به تنزل از سطح ایده آل و به چیزی کمتر از «بهترین» رضایت بدهند.

چگونه می توانید تشخیص بدهید که دچار پشت گوش اندازی «آن طور که باید» هستید؟ در صورتی که گاهی، یا اکثر اوقات ویژگی های زیر را از خود بروز می دهید، دچار این مشکل هستید. ..
  1. فقط سیاه و سفید فکر می کنید. برای مثال، «کاری که می کنم یا عالی و بی نقص است، با افتضاح».
  2. تا وقتی که همه شرایط «آن طور که باید» نباشند، کاری را شروع نمی کنید.
  3. در حد افراط اهل رقابت هستید و اعتقاد دارید که باید بالاتر از همه باشید و تکلیفی را که پیش رو دارید شروع نمی کنید مگر اینکه از «بهترین» بودن خود اطمینان داشته باشید.
  4. اعتقاد دارید که برای انجام هر کاری یک راه درست و یک راه غلط وجود دارد و در صورتی که مطمئن نباشید کار مورد نظر را از راه درست انجام خواهید داد، از انجامش صرف نظر می کنید، حتی اگر انجام آن به نفعتان باشد.
  5. اعتقاد دارید که برتری و کمال (چیزی که به اصرار می خواهید به آن برسید) باید بدون زحمت زیاد به دست بیاید و اگر لازم باشد برای انجام کاری بیش از حد تلاش کنید، نتیجه می گیرید که در آن کار تبحر ندارید.
  6. اعتقاد دارید که ارزش فردی شما را عملکردها و قابلیت هایتان تعیین می کنند.
  7. فکر می کنید باید کار مورد بحث را به یک ضرب و با همان تلاش اول انجام بدهید و اگر فکر کنید انجام آن با این کیفیت برایتان مقدور نیست، اصلا به سراغش نمی روید.
  8. وقتی کاری را شروع کردید، چون اصرار دارید آن را به بهترین نحو انجام دهید، بیش از حد لزوم وقت صرف می کنید.

نقد کتاب غلبه بر پشت گوش اندازی

موضوع مورد بحث کتاب غلبه بر پشت گوش اندازی بسیار موضوع مهم درخور توجه و جالبی است و نویسنده خیلی خوب توانسته از پس تجزیه و تحلیل مشکل و معرفی و کمک به تشخیصش بر بیاید. اما در ارائه راهکار و راه حل خیلی خوب عمل نکرده، بیشتر از اینکه بتوانید به حل مشکلتان بپردازید حین خوندن کتاب مشغول فکر کردن به این جملات هستید«دقیقا، خودشه، همینطوره من چنین طرز فکر و مشکلی دارم…» اما وقتی پای درمان و مرتفع کردن مشکل میان می آیدد چیز زیادی از کتاب دستگیرتان نمی شود!

به صورت کلی بعضا نکات کاربردی و مفیدی نیز دارد اما عمده ی توجه روی شرح مشکل هست تا حل اون…

سایر کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 450 بار

Windy%20Dryden%20 %D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%86

عنوان کتاب: غلبه بر پشت گوش اندازی

مجموعه غلبه بر مشکلات

نویسنده: دکتر ویندی درایدن

مترجم: شهره نور صالحی

تعداد صفحات کتاب: 106 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

درست است که موضوعات مطرح‌ شده در کتاب پیش رو مربوط به زمان گذشته است و شاید به ظاهر با گذر زمان اهمیت خود را از دست داده، اما دغدغه‌های مطروح در آن همچنان به قوت خود باقیست و شاید ریشه خیلی از مشکلات امروز را بتوان...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1876
بعد از نجات معجزه آسای کسیدی از دریاچه او قادر به دیدن دنیای مردگان و ارتباط با اشباح می شود. در همین اوضاع پدر و مادر شخصیت اصلی داستان کلاغ سرخ، یعنی کسیدی تصمیم می گیرند برای ساختن...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 281

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *