تولستوی و مبل بنفش

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
تولستوی و مبل بنفش (nbookcity.com)

دانلود کتاب تولستوی و مبل بنفش

کتاب تولستوی و مبل بنفش کتابی در باب زندگی است با همه زیبایی ها و تلخی ها و ناکامی ها…

رساله‌ای در باب اخلاق، مهربانی، انتخاب کتاب، ارزشمندی خانواده، تجربه اندوه و… است. روایت نینا از روزهای کتاب‌ خوانی و یادآوری خاطرات، توجه به جزئیات، نتیجه‌ گیری‌ها و روایت هر روزه اش درباره برنامه کتاب خوانی‌اش روی مبل بنفش ما را به دنیای خوب کتابخانه او می برد.

با او به کودکی‌اش سفر می‌کنیم، از رنج پدرش در زمان جنگ باخبر می شویم و با تصویری دقیق از مرگ جانکاه خواهرش، آن‌ماری، دل ما هم به درد می آید. نینا سنکویچ با روایت جذاب و شیرینش ما را با خود در دنیای واقعی اش غرق می کند و می توانیم در همه لحظه هایی که او در زندگی اش شاد یا غمگین شده با او همذات پنداری کنیم.

خلاصه کتاب

کتاب تولستوی و مبل بنفش، اثری نوشته ی نینا سنکویچ است که اولین بار در سال 2014 انتشار یافت. سنکویچ پس از مرگ خواهرش، خود را در گردابی از اندوه یافت و به منظور مشغول نگه داشتن ذهنش، دائماً به انجام کارهای مختلف پرداخت. او اما در روز تولد چهل و شش سالگی اش تصمیم گرفت که از فرار دست بکشد و به دنیای کتاب ها پناه ببرد. او که مادر چهار کودک بود، هر روزش را به مدت یک سال به خواندن کتابی ارزشمند اختصاص داد.

این شرح حال روح بخش و روشنگرانه از نینا سنکویچ، داستانی واقعی و بسیار جذاب درباره ی فقدان، امید و درنهایت، رهایی از رنج ها است. نینا سنکویچ به عنوان نوعی درمان به کتاب خواندن روی می آورد و در طول سفر ذهنی هیجان انگیز خود، از قدرت بی نظیر کتاب ها در کمک به ما برای بازپسگیری زندگی مان پرده برمی دارد.

بخشی از متن رمان

سه دختر، متفاوت از هم، اما همگی عاشق کتاب. از زمانی که به تاتی‌تاتی‌کردن افتادیم، تاتی‌تاتی‌کنان به‌سمت کتاب‌ها رفتیم. فقط سه سال داشتم که همراه خواهرهایم، سه‌تایی به‌سمت کتابخانه  سیار می‌رفتیم. کتابخانه سیار چند خیابان دورتر از خانه ما در گوشه‌ای توقف می‌کرد. ری بردبری، در کتاب فارنهایت ۴۵۱، بوی کتاب‌ها را این‌طور توصیف می‌کند:

«مثل بوی جوز هندی یا یک‌جور ادویه خارجی.» از نظر من هم کتاب‌ها بوی ادویه می‌دهند، اما بوی یک ادویه بومی؛ آرامش‌بخش و آشنا. همان بوی کتابخانه سیار، ترکیبی از بوی صفحه‌های کهنه و بدن‌های گرم. ما در ردیف قفسه‌ها با فشار جلو می‌رفتیم و در پایین‌ترین ردیف‌ها به‌دنبال آنچه می‌خواستیم می‌گشتیم.

ردیف های بالاتر مخصوص کتاب‌های بزرگسالان بود. قفسه‌های ثابتِ وسط وَن مخصوص کتاب‌هایی بود که تازه منتشر شده بودند و جایی هم مخصوص برگرداندن کتاب‌هایی بود که موعد برگشتشان فرارسیده بود. در خانه از ما انتظار می‌رفت حواسمان به تاریخ برگشت کتاب‌ها و به‌موقع برگرداندن آنها باشد. من و آن‌ماری همیشه کتاب‌ها را دیر تحویل می‌دادیم، اما ناتاشا همیشه سروقت پَسشان می‌داد.

توضیحات پشت کتاب

در توضیحات پشت کتاب تولستوی و مبل بنفش آمده است: مردم کتاب هایی را که دوست دارند به اشتراک می‌گذارند. آنها می‌خواهند حس خوبی که موقع خواندن کتاب‌ها احساس کرده‌اند یا ایده‌هایی را که در صفحات کتاب‌ها یافته‌اند، با دوستان و خانواده سهیم شوند. خواننده کتاب با به اشتراک گذاشتن یک کتابِ محبوب سعی می‌کند همان شور، شادی، لذت و هیجانی را که خودش تجربه کرده است با دیگران سهیم شود. چرا؟

سهیم شدن عشق به کتاب‌ها و یک کتاب بخصوص با دیگران کار خوبی است. اما از طرفی هم، برای هر دو طرف تمرین دشواری است. درست است که اهداکننده کتاب روحش را برای نگاهی رایگان آشکار نمی‌کند، اما وقتی کتابی را با این اعتراف که یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌اش است هدیه می‌کند، انگار که روحش را عریان کرده است. ما همان چیزی هستیم که دوست داریم بخوانیم.

وقتی اعتراف می‌کنیم کتابی را دوست داریم، انگار داریم اعتراف می‌کنیم که آن کتاب جنبه‌هایی از وجودمان را به خوبی نشان می‌دهد، حتی اگر آن جنبه‌ها معلوم کند که ما هلاک خواندن رمان‌های عاشقانه‌ایم، یا دلمان لک زده برای داستان‌های ماجراجویانه، یا اینکه در خفا عاشق کتاب‌های جنایی هستیم. خواندن رمان تولستوی و مبل بنفش را به همه علاقمندان عزیز توصیه میکنیم.

نقد کتاب تولستوی و مبل بنفش

شما هم عاشق کتابید؟ یعنی با خواندن کتاب به دنیای پر رمز و راز آن پرواز می کنید و بهترین تفریح برای شما کتاب خواندن است؟ اگر جزو این دسته از آدمهایید، حتماً ازخواندن کتاب تولستوی و مبل بنفش لذت خواهید برد، زیرا راوی کتابهایش را با شما به اشتراک می‌گذارد و این حس خوب را با شما تقسیم می کند. نینا سنکویچ، نویسنده ی آمریکایی است. سنکویچ در اونستون در ایالت ایلینوی به دنیا آمد. او پس از سپری کردن دوران تحصیل به نویسندگی روی آورد و آثار معدودش به موفقیت های چشمگیری رسید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 4,146 بار

Nina%20Sankovitch%20 %D9%86%DB%8C%D9%86%D8%A7%20%D8%B3%D9%86%DA%A9%D9%88%DB%8C%DA%86

عنوان کتاب: تولستوی و مبل بنفش

سال کتاب خوانی جادویی من

جز برترین کتاب ها درباره کتاب ها

نویسنده: نینا سنکویچ

مترجم: لیلا کرد

تعداد صفحات کتاب: 307 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 29.08 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

شاهزاده و گدا،اثری تاریخی، هجوآمیز و تحسین شده، به زندگی دو پسر می پردازد که درست در یک روز، در لندن به دنیا می آیند: ادوارد، شاهزاده ی ولز و تام کنتی، که یک گدای خیابانی است. این دو پسر در مواجهه ای اتفاقی، درمی یابند که کاملا همسان هستند و از روی بازیگوشی، تصمیم می گیرند...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 3475
کتاب بهشت زیبای خدا حقیقت دارد، اثری نوشته ی ایبن الکساندر است که اولین بار در سال 2012 منتشر شد. هزاران نفر تا به حال تجربه ی نزدیک مرگ داشته اند، اما بعضی دانشمندان استدلال کرده اند که چنین تجاربی غیرامکان پذیر هستند.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1661

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *