تولستوی و مبل بنفش

قیمت اصلی 42.000 تومان بود.قیمت فعلی 34.000 تومان است.

سال کتاب خوانی جادویی من

نویسنده: نینا سنکویچ

مترجم: لیلا کرد

تعداد صفحات کتاب: 307 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf

دانلود کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf

کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf، نگاهی زیبا دارد به اینکه چگونه آگاهی می تواند روی روان تأثیر بگذارد. 

مرگ یک فرد عزیز در زندگی می‌تواند کل زندگی آدم را مختل کند. باید راهش را پیدا کنیم که چگونه و تا کی و چقدر عزاداری کنیم، چگونه به زندگی ادامه بدهیم، چه خاطراتی را مرور کنیم و در نهایت به زندگی ادامه بدهیم. نینا سنکویچ، نویسنده کتاب تصمیم می‌گیرد برای نظم دادن و برگرداندن زندگی اش به روال قبل از فوت خواهرش، هر روز یک کتاب بخواند و کتاب‌ها را نقد کند…

خلاصه کتاب

از دست دادن و اندوه ناشی از آن یکی از بدترین درد‌های بشری است. کسی نیست که پس از ترک گفتن دوست و همراهش قسمتی از وجود خود را از دست ندهد. حتی گاهی معنای تمام زندگی یک نفر به دلیل از دست دادن فرد مهم زندگی‌اش عوض می‌شود و رفته رفته افسرده و ناتوان خواهد شد. این که چگونه در فراغ یک فرد زندگی کنیم و خود را تسکین دهیم نیاز به بینش و قدرت زیادی دارد و نمی‌توان به یک‌باره این زخم را التیام بخشید.

نینا سنکویچ نویسنده‌ی کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf بر این عقیده است که با این‌گونه احساسات نباید جنگید، همچنین نباید از آن فرار کرد. باید آن را حلاجی کرده و درون آسیب دیده را با آن مواجه نمود. این کتاب او را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان آمریکایی کرده و نقطه عطف زندگی کاری او است. با این حال این کتاب ارزشی والاتر از موفقیت‌های کاری برای نینا سنکوویچ دارد.

او تصمیم گرفت برای رو به رو شدن با چالش‌های درونی خود راه حلی پیدا کند و مسیری طلایی در پیش گرفت که نه‌ تنها باعث شد بتواند با مسائل درونی خود رو به رو شود بلکه به افراد زیادی در این زمینه کمک کرد. غم بزرگی که باعث شد نویسنده دست به خلق چنین اثری بزند، مرگ خواهر نینا به نام آن ماری بود. او خواهر خود را بسیار دوست داشت و وابستگی عمیقی بین آن دو بود. مرگ خواهر، تاثیر بسیار بدی بر روح نینا سنکوویچ گذاشت.

او این غم را به سختی با خود حمل می‌کرد و تبدیل به مسئله‌ای عذاب آور  شده بود. کنار آمدن با این سوگ برای او سخت بود؛ اما در نهایت تصمیم گرفت که راهی برای پذیرفتن این سوگ بیابد. نینا سنکوویچ نثر بسیار روان و پخته‌ای دارد. او با کلمات بازی نکرده و به سادگی هرچه تمام‌تر کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf را روایت می‌کند.

نقطه‌ی قوت نوشتار او صداقت خاصی است که باعث شده خواننده به امید تسلی یافتن دچار تلقین و اشتباه نشود. او از دادن شعار دوری جسته و هرگز تلاش نکرده است تا بگوید که با گذر زمان مشکلات خود به خود حل می‌شوند. نویسنده با نثر خود این تصور را به وجود می‌آورد که کلید‌های حل مسائل همواره در دستان ما قرار دارد و آن را درجای دیگری نمی‌توان جست. قلم این نویسنده‌ی توانا قابل ستایش است و خالی از هرگونه سخن بیهوده و هجو است.

نقد کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf

بخش اول کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf، به سختى قابل تحمل است، نه از آن رو که بد نوشته شده و یا ثقیل و سنگین است؛ تنها به آن جهت که حامل تجربیاتِ سختى است که ذهن همه‌ى ما از پذیرش شان گریزان است. غمِ از دست دادن عزیزى مى‌تواند زندگى را به کاممان چنان تلخ کند که تصور آینده‌ى بى او برایمان ناممکن باشد.

خاطراتِ نینا از روزهاى آخرِ زندگى خواهرش، آن مارى، گره خورده است به بوى بیمارستان و درد و رنج و بیمارى. از همین روست که چند صفحه‌ى اول براى کسى که چنین تجربه‌اى را از سرگذرانده، ممکن است بیش از حد دردناک باشد. عبارات معناشناسانه‌اى که نویسنده در لابه‌لاى تجربیاتش بیان مى‌کند، ذهنِ خواننده را هشیار نگه می‌دارد تا بداند قرار است خوراکى اگزیستانسیال را نوش جان کند.

اما طولى نمی‌کشد که نویسنده کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf، پادزهر را مى‌یابد. گرچه نمى‌تواند خواهرش و روزهاى خوش با هم بودنشان را بازگرداند، اما تلاش مى‌کند با کمک عشقِ جادوییش به کتاب‌ها، تسکینى براى قلبِ رنجیده‌اش بیابد. سرانجام عزمش را جزم می‌کند تا خود را از منجلابِ یاس و ناامیدى بیرون بکشد: «از روزى که آن مارى از دنیا رفت من مسابقه‌اى را شروع کردم؛ مسابقه‌ى فرار از مرگ.»

او حالا به دنبال این است که نه تنها به جاى خودش، بلکه به جاى خواهرش هم زندگى کند. علاقه‌ى مشترک نینا و خواهرِ از دست رفته‌اش او را بر آن میدارد تا عهدى با خود ببندد و آن این است که به مدتِ یکسال، هر روز کتاب بخواند و پس از آن نقدى بر کتاب بنویسد و آن را در وب سایتی منتشر کند. تصورِ این کار ممکن است براى هر کسى سخت باشد اما نینا بر آن است تا به عهدش وفا کند.

در ادامه نینا هر آنچه را که از کتاب‌ هاى مختلف آموخته در اختیارِ خواننده مى‌گذارد، یک ضمادِ قوى، یک مُسکن بى‌نقص که فرد را آرام آرام در طى مراحل پذیرش همراهى مى‌کند و سعى مى‌کند به او بفهماند زندگى ادامه دارد، و تنها گنجینه‌ى ارزشمندِ به جا مانده، خاطراتِ روزهاى سپرى شده است. و این خواننده‌ى کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf است که همگام با نویسنده راه را مى‌پیماید و از پیمایش آن راه توشه‌اى براى التیامِ زخم‌هاى زندگى بر میگیرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: همان‌ طور که قدم می‌زدم، آسمان بر فراز کوه‌های دوردست روشن می‌شد. خورشید در مقابلم طلوع کرد. نور خورشید بر فراز سبزه‌های سفید از یخ پخش شد. من روی سنگ‌ ریزه‌هایی که مثل یخ زیر کفش‌هایم می‌شکستند قدم زدم. ملخ‌های پاییزی از گرمایی که خورشید ایجاد می‌کرد جلوی پایم بیرون می‌پریدند و راهنمای راهم بودند. همان‌طور که قدم می‌زدم، حواسم به چیزهای اطرافم بودم:

سبزه‌های وسیع و یکدستی که زیر نور خورشید می‌درخشیدند؛ بوته‌های کنارةٌ مسیر که با رنگ قرمزی برق می‌زدند؛ درخت‌هاء سرد و سیاه در برابر آسمان و کوه‌های ارغوانی دوردست زیر مه رقیقی از صورتی و گل‌بهی روشن. هوای تازه روی گونه‌هایم سوزن‌سوزن می‌شد و من هو را با نفس‌های عمیق وارد ریه‌هایم می‌کردم. احساس می‌کردم با انرژی زلالی که از بیداری زمین بر می‌خواست و حالا در رگ‌هایم جاری بود، می‌توانم تا دوردست‌ها بر فراز کوه‌ها پرواز کنم…

خواندن کتاب تولستوی و مبل بنفش pdf را به هر آن کس که داغى بر سینه دارد و هر آن کس که پیوندى با کتاب‌ها بسته، توصیه مى‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1437 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تولستوی و مبل بنفش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *