کتاب رستاخیز

قیمت اصلی 58.000 تومان بود.قیمت فعلی 52.000 تومان است.

جزو کتاب های برگزیده در ادبیات روسیه

نویسنده: لئو تولستوی

مترجم: پرویز شهدی

تعداد صفحات کتاب: 1102 صفحه

حجم فایل: 91.68 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب رستاخیز pdf

دانلود کتاب رستاخیز لئو تولستوی pdf

پس از خواندن بخش اول کتاب رستاخیز لئو تولستوی، پی خواهید برد که موضوع اصلی، افکارِ قهرمانِ داستان است و نه رخدادهای آن.

این کتاب چالش بزرگی است. به هیچ وجه قهرمانی اسطوره‌ای در کار نیست و داستان پر است از لغزش‌ها و سردرگمی ها. خیلی اصولی و واقعیت محور است و می گوید که انسان با هر تصمیم آرام آرام تغییر میکند: چه در جهت خیر و چه در شر.

در کل به همه ی دلباختگان ادبیات می گوییم که ساعات خوشی را در انتظار خواهید داشت؛ ساعاتی تامل برانگیز و در جستجوی انسانیت. پیشنهاد میکنیم با فراغ بال و آسودگی‌خاطر در گوشه ای بنشینید و شروع به درس گرفتن از کتاب رستاخیز لئو تولستوی کنید.

این کتاب هم مثل بقیه آثار تولستوی، تم اجتماعی دارد و شاهکار است. شخصیت اصلی داستان با یک اتفاق و فلش بک به گذشته متحول می شود و بعد از آن به فکر اصلاح و کمک های اجتماعی به مردم می‌افتد.

نویسنده کتاب رستاخیز، در خلال داستان جذابی که پیش می‌برد، عقاید فلسفی و اجتماعی خودش را در مورد اصلاحات سیاسی و اجتماعی آن زمان روسیه تزاری بیان می‌کند که البته در زندگی واقعی خودش هم تولستوی مطابق همین نظرات زندگی کرد و قسمت اعظم زمین‌ها و ثروتش را به موژیکها که همان دهقان های روسیه بودند بخشید.

بخشی از داستان

یکى از فکرهاى باطلى که از همه شناخته‌تر است و کم‌وبیش در همه کس یافت مى‌شود، این است که همه گمان مى‌کنند هر فردى داراى خصلت‌هایى مشخص و قطعى است: آدم‌هایى خوبند و آدم‌هایى بد، تیزهوش یا خنگ و احمق، پرشور و شوق یا بى‌تفاوت و بى‌احساس و از این قبیل. آدم‌ها این‌گونه ساخته نشده‌اند.

مى‌توانیم این را درباره‌ى یک نفر بگوییم که خود را خوب یا بد نشان مى‌دهد، بیش‌تر وقت‌ها باهوش است یا خنگ، پرشور و شوق یا بى‌تفاوت و بى‌احساس و یا برعکس، اما درست نیست بگوییم یک نفر خوش‌نیت یا هوشمند است و دیگرى بدجنس یا خنگ. بااین‌همه به این صورت درباره‌شان قضاوت مى‌کنیم. این کار غلط است.

خلاصه رمان

ماجرای کتاب رستاخیز لئو تولستوی، درباره پسری جوان با نام دمیتری نخلیودوف است: پسری آرام، مهربان، سرزنده، پاک و بی‌آلایش. او مدتی مهمان خانه بزرگ و اشرافی عمه هایش می‌شود و در همین دوران به دختر خدمتکاری با نام کاتیوشا دل می‌بندد. آن دو گاهی به دور از چشم عمه‌ها با یکدیگر صحبت می‌کردند و اوقات خوشی را داشتند. اما بالاخره وقت رفتن دمیتری فرا رسیده بود. او در حالی که به کاتیوشا قول دیدار دوباره‌شان را داد، با او خداحافظی کرد.

سه سال گذشت و حالا نخلیودوف افسر شده است. او پس از این دوران دیگر هیچ شباهتی به پسری که بوده، ندارد و حالا بسیار مغرور و هوسباز شده است. او به اصرار عمه‌ها دوباره سری به آنها می‌زند و تصمیم می‌گیرد که یک شب در کنارشان بماند. اما به محض دیدن کاتیوشا می‌پذیرد که بیشتر در آنجا اقامت کند. او به یاد خاطرات دونفره‌شان می‌افتد و تصور می‌کند عاشق دخترک شده است اما این حس برایش تا زمانی دوام داشت که دامن کاتیوشا را لکه‌دار کرد.

دمیتری با دادن دلگرمی هایی واهی به دختر، از او جدا شده و می‌رود. نخلیودوف اما سالها بعد که به عنوان یکی از اعضای هیئت منصفه به دادگاهی رفته است، کاتیوشا را در جایگاه متهمان می‌بیند که به جرم قتل دستگیر شده است. شخصیت اصلی کتاب رستاخیز، دمیتری نخلیودوف؛ پس از شنیدن داستان زندگی کاتیوشا که حالا ماسلاوا صدایش می‌زنند به ناگهان راجع به تصوراتی که نسبت به خودش داشته است به تردید می‌افتد.

او که تا آن زمان با غروری بسیار و خرسندی تمام خودش را انسانی شرافتمند و درستکار می‌دانست، به ناگاه خود را بابت بلاهایی که بر سر کاتیوشا آمده است مقصر می‌داند و از آن لحظه به بعد درد وجدان رهایش نمی‌کند و دست به تغییر خود و بهبود اوضاع می‌زند. تولستوی زمانی دست به نوشتن کتاب رستاخیز زد که در اوج شهرت و توانایی نویسندگی خود بود. بنابراین کتاب حاضر یکی از بهترین و پخته‌ترین آثار او به حساب می‌آید.

آیا این کتاب برای من مناسب است؟

هدف تان از خواندن کتاب چیست؟ سرگرمی، یادگیری، تفکر… اگر به دنبال سرگرمی هستید این کتاب را توصیه نمی کنیم. اما اگر به دنبال بررسی شخصیت انسانی خود هستید، و اینکه در زمانی که منافع شما در خطر می افتد چه راهی را انتخاب میکنید، توصیه می کنیم کتاب رستاخیز لئو تولستوی pdf را به دقت بخوانید و خود را بجای قهرمان داستان ببینید.

این کتاب سومین رمان بزرگ لئو تولستوی است که در سال 1899 منتشر شد. تولستوی در این اثر سترگ با ارائه‌ی تصویر سیاه و هولناک از نابرابری و فساد سیاسی دوران تزار، جامعه‌ی روسیه را به نقد کشیده و آنرا به بازگشت به آموزه‌های مسیحیت دعوت می‌کند. منتقدین، آثار تولستوی را جاده صاف‌کن انقلاب 1905 و متعاقب آن، انقلاب بزرگ اکتبر می‌دانند.

نقد کتاب رستاخیز لئو تولستوی pdf

دیمیتری نخلیودف، جوانی از طبقه اشراف، عاشق ماسلوا، ندیمه عمه‌های خود می‌شود و رابطه‌ای که بین آنها شکل می‌گیرد، در آینده‌ای نزدیک برای زن جوان مصیبت می‌آفریند. ماسلوا پس از لکه‌دار شدن دامنش به خودفروشی روی می‌آورد و در نهایت به ناحق متهم به قتل می‌شود. قتلی که او را در دادگاه، دوباره مقابل دیمیتری قرار می‌دهد. اما این بار دیمیتری یکی از اعضای هیات منصفه است که باید درباره محاکمه زن تصمیم بگیرد.

این مواجهه زن با دیمیتری، درواقع روبه‌رو شدن دیمیتری با وجدان دیر بیدار شده خودش است که زندگی‌اش را از پایه و اساس زیر و رو می‌کند. در کتاب رستاخیز، لئو تولستوی از نویسنده‌ای چیره‌ دست به متفکری انسان دوست تبدیل شده و بی‌پرده به بازنمایی ظلم و ستم و بهره‌کشی طبقه مرفه جامعه‌اش از ضعیفان پرداخته است.

تولستوی این رمان را بر اساس داستانی واقعی نوشته که یکی از دوستانش برای او تعریف کرده است و جالب این‌جا است که شخصیت دیمیتری به شخصیت خود تولستوی و آنچه براو گذشته نزدیک است.

حکومت استبدادی تزارها، زندگی رنج‌آور کشاورزان، محکومان به زندان، تبعیدی‌ها و اعمال شاقه‌ای که آنها مجبور به انجامش بودند، همیشه تولستوی را آزار می‌داد و او در رمان رستاخیز بلاخره علیه همه این بی‌عدالتی ها قیام کرد.

این اثر را با دقت بخوانید تا هرچه بیشتر به زوایای پنهان ماجراهای ساده‌اش پی ببرید. تولستوی در این اثر مانند پست مدرنیست های امروزی، همه مقدمات و ملزومات را به خواننده می‌دهد و او را تنها می‌گذارد تا نتیجه گیری کند.

کتاب رستاخیز لئو تولستوی pdf اثری است که اگر اهمیتش بیشتر از جنگ و صلح و آناکارنینا نباشد، دستِ کمی هم از آنها ندارد، منتها در زمینه‌ای کاملا متفاوت با آن دو.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1406 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب رستاخیز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *