ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

قیمت اصلی 23.000 تومان بود.قیمت فعلی 19.000 تومان است.

نویسنده:  (پائولو کوئیلو)

مترجم: بهناز سلطانیه

تعداد صفحات کتاب: 157 صفحه

حجم فایل: 14.16 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد pdf

دانلود کتاب ورونیکا تصمیم میگیرد بمیرد pdf

کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد به قلم نویسنده نامدار؛ پائولو کوئلیو، سیری‌ است در جهان ناامیدی و افسردگی.

قهرمان داستان، نمونه‌ای است از بی‌شمار انسانهای واقعی که در زندگی خود به آستانه‌ی پوچی و ناامیدی رسیده‌اند. در این اثر، جهان را از دیدگاه فردی می‌بینید که چشمانش از دیدن نور و زیبایی ناتوان‌اند. تا اینکه وقوع حادثه‌ای، نگاه او به جهان را به مرور تغییر می‌دهد. در این کتاب همچنین، دنیا را از دید دیوانگانی خواهید دید که در آسایشگاهی کوچک بستری‌اند.

هر چه داستان جلوتر می‌رود، خود را از تعیین مرزهایی آشکار میان عقل و جنون ناتوان‌تر خواهید یافت. تا جایی که در نهایت، احتمالا به این پرسش دشوار خواهید رسید: به راستی دیوانگی چیست، و دیوانگان چه کسانی هستند؟ کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، مثل بیشتر آثار پائولو کوئلیو، دو ویژگی مهم را توأمان با هم دارد: 1. داستانی سرگرم‌ کننده و پرکشش، و 2. نگاهی عمیق و محتوایی سرشار.

به همین خاطر است که خواندن این اثر به مذاق خوانندگانی با سلیقه‌های گوناگون خوش خواهد آمد. ورونیکا دختر جوان 24 ساله‌ای است که ظاهراً دغدغه فکری چندانی در زندگی ندارد. با این حال او به هیچ‌ وجه نمی‌تواند خود را انسانی راضی و خوشحال بداند. چرا که اسیر غم و اندوهی مبهم، و دستخوشِ احساس تنهایی و سرگشتگی‌ است. ورونیکا مطمئن نیست که زندگی‌ ارزش زیستن داشته باشد.

او از کشف مهر و محبتِ راستین و بی‌شائبه ناتوان است، و زندگی را بی‌نهایت سخت و طاقت‌ فرسا می‌داند. همه‌ی اینها در نهایت وی را به سوی اندیشه‌ی خودکشی سوق داده؛ ورونیکا سرانجام تصمیمش را می‌گیرد. او به زندگی خود پایان خواهد داد. با این حال بخت با او یار است. مرگ فعلا قصد ملاقاتش را ندارد. ورونیکا پس از اقدام به خودکشی، چشمان خود را به جای جهانی دیگر، در آسایشگاهی روانی باز می‌کند.

این، آغاز سفر درونی اوست؛ سفری که نتیجه‌ی نهایی‌اش کشف ارزش و معنای زندگی‌ست. خودکشی ناکام ورونیکا، او را به عشق و زیبایی پیوند می‌دهد. اما این همه‌ی ماجرا نیست… خواننده از همان آغاز درگیر داستان کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، می‌شود. قصه با همین ریتم تند تا آخر مخاطب را با خود همراه می‌کند تا از سرنوشت شخصیت محوری داستان، یعنی کسی که تصمیم گرفته خودش را بکشد، سر درآورد.

نقد کتاب ورونیکا تصمیم میگیرد بمیرد pdf

کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، یکی از آثار سه‌گانه کوئلیو است. کتاب‌ هایی که او در آنها به زندگی یک هفته از انسان‌های معمولی پرداخته است. انسان‌هایی معمولی که هرکدامشان ناگهان با یک مفهموم کلیدی و بزرگ مانند عشق، مرگ و قدرت روبه‌رو می شوند.

کوئلیو در این سه‌گانه می‌خواهد بگوید چه درون انسان و چه در جوامع بزرگ، تغییرات به یک‌باره رخ می دهند درست زمانی که اصلا انتظارش را نداریمو زندگی مثل یک مبارزه است تا شهامت و قدرت و وجود انسان را بیازماید. زندگی به عقب برنمی‌گردد و یک هفته هم زمان زیادی است تا در برابر سرنوشتمان تصمیم درست بگیریم.

کوئلیو در کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، داستانی شگفت‌ انگیز از رویارویی با مرگ می‌گوید؛ تجربه‌ای حتمی و اجتناب‌ ناپذیر در زندگی هر موجود فانی. ورونیکا دختری است که هرچه می‌خواهد، دارد. تفریحات خوب و دلخواه، بیرون رفتن با دوستان، ملاقات با جوان‌های جذاب و خیلی چیزهای دیگر اما او آدم شادی نیست و در زندگی‌اش احساس خلاء می‌کند.

برای همین در یک روز از ماه نوامبر سال ۱۹۹۷ تصمیم می‌گیرد با خوردن قرص به زند‌گی‌اش پایان دهد؛ اما موفق نمی‌شود. دکتر در بیمارستان به او می‌گوید که مرگ تا چند روز دیگر قطعا به سراغش خواهد آمد. این موضوع یعنی آگاهی از مرگ و یک هفته سرگردانی میان مرگ و زندگی در نهایت ورونیکا را متحول و به زندگی مشتاق می‌کند. اگر داستان‌‌های لطیف انسانی با تم عرفانی و با موضوع تحول انسان را دوست دارید حتما از خواندن این داستان زیبا لذت خواهید برد.

نویسنده‌ی کتاب مشهور کیمیاگر، در دیگر رمان پرفروش خود، به سوالی اساسی پرداخته است: من اینجا چه کار دارم و چرا به زندگی ادامه می‌دهم؟ کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، تا حدودی بر پایهٔ تجربیات شخصی کوئلیو از بیمارستان‌های روانی مختلف است و حول محور دیوانگی می‌چرخد. داستان حاوی این پیام است: «دیوانگی جمعی، عقلانیت خوانده می‌شود.»

کتاب ورونیکا تصمیم میگیرد بمیرد pdf بیشتر درباره‌ی جنون است و نیاز به یافتن راهی متفاوت برای زندگی، برای کسانی که اغلب با پیش‌داوری‌های دیگران آزار می‌بینند، فقط به این دلیل که مثل دیگران فکر نمی‌کنند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1367 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *