آدم خواران

26.000 تومان29.000 تومان

براساس رویدادی شرم‌آور در تاریخ فرانسه

دهکده آدمخواران

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب آدمخواران pdf

دانلود کتاب آدم خواران pdf

داستان کتاب آدم خواران خیلی سریع اتفاق می‌افتد و عملاً چیزی برای فاش شدن وجود ندارد. اتفاقات در زمان جنگ فرانسه و پروس می گذرد.

داستانی که یک اتفاق وحشتناک و مهیب را روایت می‌کند، اما چیزی که هضم این اتفاق را حتی غیرممکن می‌کند، واقعی بودن آن است! لازم به ذکر است که نویسنده کتاب، ژان تولی، علاوه بر مطالعه مدارک تاریخی، در خود دهکده نیز واقعه را از زبان نسل‌های بعد شنیده و تصویر ناب و تکان‌ دهنده آن واقعه را به تصویر کشیده است. داستانی پرکشش و تکان دهنده‌ است که براساس رویدادی شرم‌آور اما واقعی در تاریخ فرانسه نوشته شده.

ژان تولی در این رمان نشان می‌دهد که چطور مردم عادی می‌توانند به یک جمع غیرمنطقی و خونخوار تبدیل شوند. داستان کتاب آدم خواران از جایی شروع می‌شود که پسر یک خرده مالک به نام «آلن دو مونِی» که از قضا خود و خانواده‌اش در منطقه به دلیل خدمات‌شان به روستائیان محبوبیت دارند، برای گشت و گذار و خریدن یک گوساله برای خانواده فقیری عازم روستا می‌شود. روستایی که از بخت بد حادثه دچار قحطی نیز می‌باشد. مردم این روستا حدوداً ۴۵ نفر و اغلب آن‌ها نیز به کار کشاورزی مشغول بودند.

از ویژگی این مردم می‌توان به بی‌سوادی، ناآگاهی، فقر و گرسنگی، بی‌خبر بودن از اطلاعات درست و غیره اشاره کرد که در زمان جنگ همه این موارد بسیار بیشتر به چشم می‌آید. پس از ورود آلن به اینجاست که در این دهکده، خیلی سریع، بحثی شکل می‌گیرد و در اثر یک سوءتفاهم او متهم به دفاع از حکومت پروس می‌شود. و کتاب آدم خواران شرح ماجرای قتل هولناک همین نجیب‌زاده‌ است. نکته جالب و مهم اینجاست که آلن با وجود اینکه یک پایش می‌لنگد و از خدمت معاف شده اما تصمیم دارد که به جبهه برود و برای میهنش بجنگد.

در واقع سراسر کتاب تصویر یک شکنجه دسته‌ جمعی است که البته پایان سیاهی نیز دارد. در این رمان کوتاه روستاییان فقیر و متعصبی را می‌بینیم که به جنون رسیده‌اند و ناگهان چهره وحشتناکی از خود بروز می‌دهند. شکنجه‌هایی که در این کتاب آمده بدون تردید مایه حیرت همه خوانندگان خواهد شد. اما چیزی که مطرح است بسیار مهم‌تر است: آیا همیشه حق با اکثریت است؟

در کتاب آدم خواران شما علاوه بر قدم گذاشتن در دل تاریخی مخوف، با تصویری تکان دهنده از واقعه‌ای هولناک روبه‌رو می‌شوید. جامعه‌ای که قحطی و شکست، خشن و بی‌رحم‌شان کرده و فقر و تنگدستی باعث شده تا ارزش‌های انسانی را کنار بگذارند؛ اکثریتی که حقیقت را نمی‌دانند و به دنبال آن هم نیستند.

نقد کتاب آدم خواران pdf

در نیمهٔ دوم قرن نوزدهم، فرانسه همچون پادشاهش، ناپلئون سوم، بیمار و بی‌رمق و ناچار جنگ‌گریز بود، اما همسایهٔ شرقی‌اش پروس، به رهبریِ بیسمارک، مست از پیروزی و اتحاد، سودای گسترش و یکپارچگیِ سرزمین‌های فتح‌شده را در سر داشت. سرانجام فاجعه رخ داد و دو کشور رودرروی هم قرار گرفتند و نبردِ نابرابر به سرنگونیِ پادشاهی در فرانسه و برآمدن آلمانِ متحد انجامید. داستان کتاب آدم خواران براساس واقعه‌ای هولناک نوشته شده که در ۱۸۷۰، در سال‌های همان جنگ، در دهکده‌ای در جنوب‌غربی فرانسه رخ داده.

اگر جمعیتی از مردم مرتکب یک جنایت بشوند حکم چیست؟ اگر صدها نفر در روستایی در فرانسه، که بیش‌ترشان هم همدیگر را نمی‌شناختند، جوانی را بگیرند و به طرز فجیعی به قتل برسانند، طوری که هر کس که این ماجرا را می‌شنود از وحشت به خود بلرزد، واقعا در این مورد حکم چیست؟ چه قضاوتی باید در کار باشد؟

کتاب آدم خواران هرچند بسیار تلخ و تکان‌دهنده است و ما خواندن آن را به افراد حساس پیشنهاد نمی‌کنیم اما نکات بسیار مهمی نیز در دل خود دارد. به عقیده ما این کتاب را بخوانید:

  • تا ببینید چقدر انسان‌ها می‌توانند به وقت ناامیدی، خشم، تنفر، کینه و گرسنگی، درنده‌خو و حتی وحشی باشند!
  • این کتاب را بخوانید تا ببینید آیا قدرت روبه‌رو شدن با یکی از شرم‌آورترین و هولناک‌ترین قسمت‌های تاریخ را دارید!
  • و این کتاب را بخوانید تا ببینید حماقت چطور می‌تواند از این موجود ساده روستایی به معنای واقعی کلمه یک هیولا بسازد و به راحتی از آدم به آدم‌خوار تبدیل شود!

اگر به خواندن رمان‌های تاریخی و ترسناک علاقه دارید، کتاب آدم خواران برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1189 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آدم خواران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *