همخونه

قیمت اصلی 25.000 تومان بود.قیمت فعلی 16.000 تومان است.

معروف ترین رمان نویسنده

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: 453 صفحه

حجم فایل: 44.49 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب همخونه pdf

دانلود کتاب همخونه pdf

کتاب همخونه یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی است که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. نویسنده تلاش کرده است تا نمونه‌ای از ازدواج اجباری و توافقی را به تصویر بکشد.

رمان همخونه اثری است از مریم ریاحی، که به نوعی معروف ترین رمان نوشته شده به قلم این نویسنده تا به این لحظه به حساب می آید. داستان روایت دختری است به نام یلدا که هم صورت و هم سیرت زیبایی دارد، دختری ساده دل و خوش قلب که با از دست دادن پدر و مادرش، همراه یکی دوستان صمیمی پدر خود به نام حاج رضا زندگی می کند. اکثر فرزندان حاج رضا مهاجرت کرده و در خارج از کشور به زندگی مشغول هستند و تنها فرزند او در ایران، شهاب، پسر کوچکترش می باشد.

یلدا با زندگی در کنار حاج رضا، اعتقاداتش قوی تر از پیش می شود و این امر باعث شده که او به عاشق شدن و مسائلی از این دست فکر نکند. اما فکر نکردن به عشق، زمانی که استاد ادبیات موردعلاقه اش سر کلاس از آن سخن می گوید و عشق را عامل و دلیل حرکت می داند، کمی دشوار می نماید. یلدای رمان همخونه، تمام ویژگی های مثبت یک انسان را در خود دارد اما از عشق تهی است! او هرگز عاشق نشده و به جای آن، سرش را با درس و کتاب و حلقه ی دوستان خود پر کرده است.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود و با به صرافت افتادن شهاب برای مهاجرت، زندگی برای حاج رضا تلخ و پر از آشوب می شود. پس حاج رضا تنها راهی که پیش روی خود می بیند، این است که یلدا و شهاب را کنار هم قرار دهد تا شاید مهرشان به دل هم بیفتد و شهاب منصرف شود. اما آیا شهاب مغرور و بداخلاق به این راحتی ها راضی خواهد شد؟

نقد کتاب همخونه pdf

حاج رضا به یلدا پیشنهاد می‌دهد با شرایط خاصی و برای مدت شش ماه با شهاب ازدواج کند و در مقابل ثروت پدر به صورت نصف نصف بین آنها تقسیم شود. در واقع این ازدواج کاملاً قراردادی است و قرار است یلدا و شهاب تنها به‌ عنوان همخونه در کنار هم مدتی را با یکدیگر در یک خانه زندگی کنند. هرچند حاج رضا فکر می‌کند که این دو برای ازدواج با یکدیگر مناسب هستند ولی هدف او از این پیشنهاد تنها منصرف کردن پسرش از مهاجرت است. در ادامه داستان کتاب همخونه یلدا به خواست پدرخوانده مجبور می‌شود با شهاب ازدواج کند پسری که تا کنون او را ندیده است و این تازه شروع ماجراست و در ادامه‌ی داستان حوادث بسیاری در انتظار اوست.

نویسنده تلاش کرده است تا نمونه‌ای از ازدواج اجباری و توافقی را به تصویر بکشد. البته برخی منتقدین انتقاداتی هم به کتاب همخونه وارد کرده‌اند که در جای خود قابل تأمل است و باید در ذهن داشته باشیم که نویسندگان باتوجه به تخیل و تجربیات خود داستانی را روایت می‌کنند که برشی از نوعی زندگی است و شاید بخشی از جامعه آن را تجربه کرده باشند و با آن همزاد پنداری کنند.

این رمان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی است که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. کتاب همخونه به علاقه‌مندان رمان‌های فارسی و ژانر عاشقانه پیشنهاد می‌شود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1186 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “همخونه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *