ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد (nbookcity.com)

دانلود کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

آگاه شدن از مرگ ما را به زندگی دلگرم تر میکند، این پیام کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، است:

ورونیکا گفت: “به‌ همین‌ خاطر گریه می‌کردم. وقتی قرصا رو خوردم، قصد داشتم کسی رو بکشم که ازش بدم می‌اومد، نمی‌دونستم که توی وجودم ورونیکاهای دیگه‌ای هم زندگی می‌کنن؛ ورونیکاهایی که می‌تونستم عاشقشون باشم.”

رمان ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد بیشتر درباره‌ی جنون است و نیاز به یافتن راهی متفاوت برای زندگی، برای کسانی که اغلب با پیش‌ داوری‌ های دیگران آزار می‌بینند، فقط به این دلیل که مثل دیگران فکر نمی‌کنند. خواننده کتاب، از همان آغاز درگیر داستان ساخته ذهن پائولو کوئلیو می‌شود.

قصه با ریتم تند تا آخر مخاطب را با خود همراه می‌کند تا از سرنوشت شخصیت محوری داستان، یعنی  دختری ۲۴ ساله، اهل اسلوونی، کسی که تصمیم گرفته خودش را بکشد، سر درآورد. اگر داستان‌‌ های لطیف انسانی با تم عرفانی و با موضوع تحول انسان را دوست دارید حتما از خواندن این داستان زیبا لذت خواهید برد.

خلاصه کتاب

در رمان ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، ورونیکا دختر جوانی‌ که‌ به‌ دنبال‌ مرگ‌ رفته، زندگی‌ را می یابد. او نزدیک‌ یک‌ هفته‌ بین‌ زندگی‌ و مرگ‌ سرگردان‌ است ، ولی‌ آگاهی‌اش‌ از مرگ‌ باعث‌ می‌شود شدیدتر زندگی‌ کند و کارهایی‌ را انجام‌ دهد که‌ پیش‌ از آن‌ هرگز نکرده‌ بود. ورونیکا به‌ آن‌ چه‌ ندارد می‌اندیشد و زندگی‌ خود را دوباره‌ ارزیابی‌ می‌کند. بنظر می رسد که ورونیکا هرچه می خواهد دارد.

شب ها برای تفریح بیرون می رود، با مردهای جذاب ملاقات می کند، اما شاد نیست. در زندگی اش چیزی کم است. برای همین است که صبح روز ۱۱ نوامبر سال ۱۹۹۷، تصمیم می گیرد بمیرد. با قرص دست به خودکشی می زند و هرچند خودکشی اش موفق نیست، دکتر به او می گوید که تا چند روز دیگر می میرد.

این داستان، ورونیکا را در این روزهای حساس تعقیب می کند، چرا که ورونیکا در کمال تعجب پی می برد که جذب بیمارستانی شده که در آن بستری است. در این شرایط کشف چیزهایی را کشف می کند که پیشتر هرگز به خودش اجازه نداده بود:

نفرت، ترس، کنجکاوی، عشق… تجربه اش او را به تدریج به درک این حقیقت وادار می کند که هر ثانیه از زندگی اش، گزینشی میان مرگ و زندگی است. خواندن کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد به همه طرفداران پائولو کوئلیو توصیه می شود.

بخشی از متن کتاب

آن لحظه شوخ طبعی تقریبا باعث شد نیازش به مردن را مورد تجدید نظر قرار دهد. ولی حالا دیگر قرص ها را خورده بود؛ برای بازگشت خیلی دیر بود. در هر صورت او پیش از این ها هم چنین لحظاتی را گذرانده بود. به علاوه، او به این جهت خودش را نمی کشت که زنی غمگین و تندمزاج و همیشه افسرده بود. او بعد از ظهرهای بسیاری را با شادمانی در خیابان های لیوبلیانا قدم زده بود.

و یا از پنجره اتاقش در صومعه بیرون را تماشا کرده و به ریزش برف در میدان کوچک مقابل آن و مجسمه شاعر نگریسته بود. یک بار با احساسی که به مدت یک ماه بر او چیره شده بود، خودش را در حال قدم زدن بر روی هوا احساس می کرد، چون فردی بیگانه در همان میدان به او شاخه ای گل هدیه کرده بود. او خودش را کاملاً طبیعی می دانست. دو دلیل خیلی ساده برای مردن داشت.

و مطمئن بود که اگر یادداشتی حاوی توضیح آن دلایل از خودش باقی می گذاشت، بسیاری از مردم به او حق می دادند. دلیل اول: زندگی او بسیار یکنواخت بود و وقتی جوانی اش تمام می شد، سرازیری آغاز می گردید و پیری علائمی محو نشدنی بر جا می گذاشت: بیماری هجوم می آورد و دوستان ترکش می کردند. او با زنده ماندن چیزی به دست نمی آورد؛ در حقیقت تنها رنج هایش افزایش می یافت. دلیل دوم فیلسوفانه تر بود…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد یکی از بهترین و تاثیر گذارترین کتاب ها است. شاید برای همه ما پیش آمده باشد که در بعضی مواقع به اصطلاح به بن بست رسیده باشیم و فکر کنیم آخر راه است و قرار است زندگی تا ابد همیطور بد باشد، در صورتی که زندگی همیشه یک معجزه بوده و هست. معجزه ای که ممکن است هر لحظه از دستش بدهیم.

آن چیزی که ما را ناراحت می کند و به بن بست می رساند زندگی نیست بلکه شکل فکر کردن ما به زندگی و شرایطی است که داریم. پس راه حل هم همین است: قدر این معجزه را بدانیم و سعی کنیم آن را همانطوری که هست (مثل یک هدیه ارزشمند و غیر قابل پیش بینی که فقط مدت کوتاهی به ما تعلق دارد) قبول کنیم و تا جایی که می توانم از این هدیه لذت ببریم و شاد باشیم.

نقد کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

کل داستان کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، در طول یک هفته اتفاق می‌افتد‌؛ هفته‌ای پر از رویدادهای مختلفی که برای شخصیت داستان رخ می‌دهند و به‌ مرور باعث تغییر دیدگاه و تحول او می‌شوند. این کتاب یکی از آثار سه‌گانه‌ی پائولو کوئلیو است؛ سه کتابی که در آن‌ها به یک هفته زندگی انسان‌ های معمولی پرداخته می‌شود که هرکدام به‌ یک‌باره خود را پیشِ‌ روی مرگ‌، قدرت یا عشق می‌یابند.

پائولو کوئلیو در این سه‌گانه معتقد است‌: چه در درون انسان و چه در میان جوامع، تغییرات بزرگ در دوره‌ های زمانی بسیار کوتاه رخ می‌دهند‌، درست زمانی‌ که اصلاً انتظارش را هم ندارند و زندگی انسان‌ها را به مبارزه‌ای فرا می‌خواند تا شهامت و قدرت اراده‌ شان را برای این تحولات بیازماید‌.

و از آن لحظه به‌بعد نمی توان وانمود کرد که چیزی رخ نداده است یا بهانه بیاوریم که آمادگی نداشته‌ ایم‌ چون این مبارزه منتظر ما نمی ماند. زندگی به عقب باز نمی گردد‌، اینجاست که متوجه می‌شویم حتی یک هفته هم زمان زیادی است تا تصمیم بگیریم سرنوشت خویش را پذیرا باشیم یا خیر.

در صورت تمایل می توانید نسخه pdf کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد را از شهر کتاب تهیه و دانلود کنید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,535 بار

Paulo%20Coelho%20 %D9%BE%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%84%D9%88%20%DA%A9%D9%88%D8%A6%D9%84%DB%8C%D9%88 8

عنوان کتاب: ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

جز پرفروش ترین کتابها

جز برترین رمان های روانشناسانه

نویسنده: پائولو کوئلیو (پائولو کوئیلو)

مترجم: بهناز سلطانیه

تعداد صفحات کتاب: 157 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.16 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب دراکولا تأملی غریب و رازآلود در باب دغدغه های زمان خود است.افسانه را با خردگرایی علمی و روان پزشکی و انسان شناسی در هم می آمیزد. دراکولا، کتاب ترسناکی است که در سال ۱۸۹۷ توسط نویسنده ایرلندی، برام استوکر...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 17345
سامانتا به‌ زودی قرار است در شرکتی که سال‌ها در آن کار کرده سهامدار شود، چیزی که همیشه آرزویش را داشته است. اما، در پی یک اشتباه، ناگهان همه‌چیز شکل دیگری به خود می‌گیرد و اتفاقاتی می‌افتد که آرامشش را به هم می‌ریزد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 358

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *