آناکارنینا جلد اول

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
آناکارنینا جلد اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب آناکارنینا جلد اول

کتاب آناکارنینا (جلد اول) نوشته نویسنده مشهور قرن نوزدهم لئو تولستوی است. تولستوی در این کتاب شرح حال روابط میان خانواده‌های روسی در طبقه اشراف، در قرن نوزدهم را روایت می‌کند.

تولستوی در این کتاب به زیبایی حوادث و اتفاقات را روایت می‌کند و محال است خواننده پس از مطالعه آن هرگز آن را از یاد ببرد. گرچه این کتاب برای قرن ۱۹ می‌باشد ولی در جامعه امروز هم، مردها و زن‌هایی مشابه افراد این کتاب کم نیستند.

به همین دلیل رمان آنا کارنینا کتابی نیست که داستان ناآشنایی داشته باشد! اولین جمله جلد یک این کتاب می گوید: خانواده های خوشبخت همه به مثل همه‌اند، اما خانواده‌های شوربخت هر کدام بدبختی خاص خود را دارند.

خلاصه کتاب

داستان از اینجا شروع می‌شود که زن و شوهری به نام‌های استپان آرکادیچ و داریا الکساندرونا با هم اختلافی خانوادگی دارند. آناکارنینا خواهر استپان آرکادیچ است و از سن پترزبورگ به خانه برادرش می‌آید تا اختلاف آن‌ها را حل کند. به این دلیل به آنا، «کارنینا» گفته می‌شود که همسرش «کارنین» نام دارد. آنا بعد از اینکه به دیدن زن بردارش (داریا) برای حل اختلاف داریا و استپان می رود با مردی مجرد آشنا می‌شود و روابط نامشروع پیدا می‌کنند.

آنایی که به مسکو آمده بود – به دلیل اینکه برادر خودش “استپان” روابط نامشروع داشت و “داریا” فهمیده بود – تا با داریا صحبت کند که دست از زندگی با استپان نکشد، حالا خودش… در ادامه آناکارنینا اختلاف زن و شوهر را حل می کند و حضورش در مسکو باعث به وجود آمدن ماجراهای اصلیِ کتاب می شود…

عنوان کتاب آناکارنینا است ولی به این فکر نکنید که کل کتاب، آنا کارنینا شخصیت و محور اصلی داستان باشه! کتاب به زندگی و رفتار و تفکرِ شخصی دیگری هم به نام لوین پرداخته است. آنا کارنینا شخصیتی دارد که موقع خواندن کتاب به معنی واقعی کلمه حرص من را در آورد! با رفتار های دوگانه اش اصلا موافق نیستم و رفتارهایش را واقعا درک نمی کنم. تولستوی اتفاقات جزئی و فرعی رو به طور کامل بیان کرده به طوری که مثلا، بیش از ۱۰ صفحه از مسابقات اسب سواری با تمام جزئیات حرف زده است. در مورد شخصیت های داستان هم به طور کلی توضیح داده و اینکه هر کدوم از این افراد طرز فکرهای مختلفی دارند را تشریح کرده است.

جملاتی از کتاب آناکارنینا جلد اول

استپان آرکادیچ خندید: هه! همه اش اخلاق! ولی نه، فکرش را بکن، تو در برابر دو زن قرار داری. یکی جز حق خود را نمی بیند و به اصرار می خواهد آن را به دست آورد و این حق، عشق است که تو نمی توانی به او بدهی. آن یکی همه چیزش را فدایت می کند و در مقابل هیچ نمی خواهد. تکلیف چیست؟ چه می کنی؟ تراژدی وحشتناک همین جاست. – اگر عقیده مرا در این خصوص می خواهی می گویم که گمان نمی کنم که مساله کاری با تراژدی داشته باشد. حالا چرا! به عقیده من عشق… هر دو جور عشقی که، اگر یادت باشد، افلاطون در “ضیافت” خود وصف می کند، هر دو محکی هستند برای شناختن آدمها. بعضی از مردم فقط یک جورش را می فهمند و بعضی دیگر جور دیگرش را.

کسانی که جز عشق غیرافلاطونی نمی شناسند بیهوده صحبت از تراژدی می کنند. این جور عشق کاری با تراژدی ندارد. “از لذتی که نصیبم کردید بی نهایت متشکرم، خداحافظ!” سراسر تراژدیشان جز این نیست.  در عشق افلاطونی هم جایی برای تراژدی نیست، چون در این جور عشق همه چیز روشن و پاک است. – موضوع این است: فرض کن زن داری و زنت را هم دوست داری و عاشق زن دیگر می شوی…

– معذرت می خواهم، از اینجا دیگر هیچ حرفت را نمی فهمم، مثل این است که… این حرف تو برای من درست به همان اندازه عجیب و نامفهوم است که فرض کن وقتی اینجا خوب سیر شدیم از کنار دکان نانوایی که رد می شویم یک نان قندی بدزدیم. آنا گفت: تو به من نگاه می کنی و با خود می گویی آیا زنی در وضع من ممکن است خوشبخت باشد؟خوب، چه کنم؟اقرار به این حال شرم آور است ولی من… من خوشبختم و این قابل بخشایش نیست.به افسون شده ها می مانم.مثل کسی که کابوسی دیده، خوابی که از هول آن لرزیده بعد یکهو بیدار شده و دیده آنهمه چیزهای وحشتناک وجود نداشته است. من بیدار شدم.

نقد رمان آناکارنینا

شاید جالب باشید بدانید که تولستوی زمانی عقیده داشت رمان وسیله‌ای برای آموزش روح و روان است و در طول زندگی خود سه رمان بزرگ خلق کرد. اما پس از مدتی از رمان نوشتن فاصله گرفت. تولستوی «به این نتیجه رسید که هنر غیرالهی است چون بر تخیل، بر فریب، بر جعلِ خیال استوار است. بدین ترتیب درست وقتی که با رمان آناکارنینا به بالاترین قله‌های کمال خلاقیت رسیده بود، ناگهان تصمیم گرفت که نوشتن را به کلی کنار بگذارد مگر نوشتن جستارهایی در باب اخلاق!

اما طرح داستانی اصلی مربوط به رابطه رو به پیشرفت آنا با کنت ورونسکی و تاثیر آن بر ازدواج آنا با شوهرش یعنی کارنین است. نویسنده از هیچ چیزی به صورت سطحی یا ساده نمی‌گذرد: ما سوءظن‌ های کارنین را می‌بینیم. سپس بارداری آنا و در نهایت مرگ او را. ما سفر آنا و ورونسکی به ایتالیا و فرار از رسوایی که در اثر این ارتباط نامشروع گریبان گیرشان شده است را نیز می‌بینم.

سپس بازگشت آن‌ها به کشور را مشاهده می‌کنیم و بالاخره با زوال ارتباط آن‌ها، در نهایت، با مرگ آناکارنینا مواجه می‌شویم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. دختر دایی پروین
  2. عقده سیندرلا
  3. پرندگان می‌روند در پرو می‌میرند
  4. سفر به دنیای خاله آگوستا

تعداد بازدید: 15,430 بار

Leo Tolstoy لئو تولستوی

عنوان کتاب: آناکارنینا جلد اول

نویسنده: لئو تولستوی

مترجم: منوچهر بیگدلی خمسه

تعداد صفحات کتاب: 688 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.72 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

راسل به عنوان سیاست مدار و منتقد اجتماعی، همراه با حزب کارگر انگلستان به روسیه سفر کرد و به بررسی تحولات پس از این انقلاب پرداخت. وی در این سفر ملاقات هایی با لنین، تروتسکی و سایر سران انقلاب داشت...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 271
نویسنده از زشتی‌ها، تلخی‌ها و درشت خویی‌های جنگ می‌گوید و سرانجام از سرکوب آزادی‌ خواهان و کسانی که همسو با نگرش‌های دولت به اصطلاح کمونیستی جمهوری‌خواه نیستند و سرانجام مقایسه خواندنی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 683

3 پاسخ

  1. باسلام و تشکر از سایت خوبتون .میخواستم بگم من معمولا رمانهای روسی رو دوست دارم اما آنا کارنینارو اصلا دوست نداشتم .شخصیتهاش خیلی ضعیف بودن مخصوصا آنا و ورانسکی.و تا حد زیادی هم کارا و رفتارای آنا رو درک نمیکنم .باسپاس

    1. سلام، ممنون از همراهی شما، امیدوارم کتابهای دیگر تولستوی برای شما جذاب و خواندنی باشه، موفق باشید 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *