برادران کارامازوف جلد دوم

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
برادران کارامازوف جلد دوم (nbookcity.com)

دانلود کتاب برادران کارامازوف جلد دوم

کتاب برادران کارامازوف داستانی پرشکوه از نویسنده‌‎ی مطرح اهل روسیه است که اولین بار در سال‌های ۸۰–۱۸۷۹ به‌صورت پاورقی در یکی از نشریه‌های روسی منتشر شد.

داستان این کتاب درباره‌ی پدری به نام «فیودور پاولویچ کارامازوف» و سه پسرش به نام‌های «دیمیتری»، «ایوان» و «آلیوشا» و فرزند نامشروعش «اسمردیاکوف» است. روابط این خانواده و فرازوفرود‌های زندگی آن‌ها این داستان را شکل می‌دهد.

فئودور داستایفسکی ادیب روسی ابعاد گوناگون زندگی این افراد را با چنان ظرافت و زیبایی به تصویر می‌کشد که این داستان به یکی از بی‌همانندترین آثار روسی تبدیل شده است. این نویسنده لایه‌های رفتاری هر یک از شخصیت‌های داستان را کنکاش کرده و با قلمی تاثیرگذار داستانی مملو از درس‌ و تجربه را به خواننده هدیه داده است.

خلاصه کتاب

«داستايفسكی‌» در داستان کتاب برادران کارامازوف جلد دوم مفاهیم عمیق انسانی، عشق، خیانت و حسرت را دست‌مایه‌ی داستانش قرار داده و اثری تأمل‌برانگیز به‌جا گذاشته است. کتاب «برادران کارامازوف» پس از انتشار و ترجمه به زبان‌های گوناگون بر نویسندگان و افراد بسیار تأثیر گذاشت.

و تحسین افراد نامداری همچون «آلبرت اینشتین»، «زیگموند فروید»، «مارتین هایدگر»، «لودویگ ویتگنشتاین» و «پاپ بندیکت شانزدهم» را به دنبال داشت. فئودور داستایفسکی سال‌های آخر عمرش را وقف نوشتن این داستان کرد که طبق اسناد تاریخی این داستان مجموعه اول سه‌گانه‌ای بوده است که به دلیل مرگ «فیودور» ناتمام ماند.

درباره نویسنده کتاب 

فئودور داستایفسکی رمان‌نویس روسی و روزنامه‌نگاری بود که نفوذ روانشناختی او به روح انسانی تاثیر زیادی بر رمان قرن بیستم گذاشت. فئودور در مسکو به عنوان دومین پسر پزشکی ارتشی متولد شد. دوران تحصیل خود را در خانه و مدارس خصوصی گذراند. بلافاصله پس از مرگ مادرش در سال 1837 او به سن پترزبورگ فرستاده شد، جایی که وارد کالج مهندسی ارتش شد. در سال 1839، پدرش نیز فوت کرد.

داستایفسکی به عنوان مهندس نظامی فارغ التحصیل شد، اما در سال 1844 استعفا داد تا تمام زمان خود را به نوشتن اختصاص دهد.  اولین رمانش، بیچارگان (مردم فقیر) در سال 1846 منتشر شد. در سال 1846، او به گروهی از سوسیالیست‌ها پیوست و در سال 1849 دستگیر و به اعدام محکوم شد. این حکم به زندان در سیبری تغییر یافت. داستایفسکی چهار سال کار سخت را به عنوان سرباز در سمی‌پالاتینسک (در قزاقستان امروزی) گذراند.

سپس در سال 1854 به عنوان نویسنده‌ای با مأموریت مذهبی به سنت پترزبورگ بازگشت و سه اثر را که از تجربیات زندگی گذشته‌اش بود را به رشته تحریر درآورد. در سال 1857 با ماریا ایسایوا، بیوه 29 ساله ازدواج کرد. او دو سال بعد از ارتش استعفا داد. بین سال‌های 1861 و 1863 به عنوان سردبیر در نشریه‌ای مشغول به کار شد که بعدها به دلیل مقاله‌ای در باب قیام لهستان بسته شد. در سال‌های 1864-65 همسر و برادرش فوت شدند و زندگی او در این زمان‌ها با قمار و انواع و اقسام بدهی و فقر مالی همراه بود.

فئودور در سال 1867 دوباره ازدواج کرد، این‌بار با دختری 22 ساله به نام آنا اسنیتکینا. آنها به خارج از کشور سفر کردند و دوباره در سال 1871 به وطن بازگشتند. در زمانی که رمان برادران کارامازوف در سال‌های 1879-80 منتشر شد، فئودور داستایفسکی در کشورش به عنوان نویسنده‌ای بزرگ و قابل احترام شناخته می‌شد. او که در تمام طول زندگی‌اش از بیماری صرع رنج می‌برد، در 9 سپتامبر 1881 بر اثر خونریزی در سن پترزبورگ درگذشت.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 3,473 بار

Fyodor Dostoyevsky فئودور داستایفسکی2

عنوان کتاب: برادران کارامازوف (جلد دوم)

جزو برترین کتاب های تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ

جز برترین آثار فلسفی گودریدز

جزو برترین کتاب های اگزیستانسیالیسم

جز کتاب های برگزیده در ادبیات روسیه

نویسنده: فئودور داستایفسکی

مترجم: صالح حسینی

تعداد صفحات کتاب: 441 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 65.71 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

نیمه اول کتاب از زبان دختری است که خانواده‌ی خیلی سخت‌گیری دارد. خانواده‌ای که همیشه او و حتی کوچک‌ترین کارهایش را زیر نظر دارند و تنها چیزی که از دخترشان می‌خواهند درس خواندن...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 504
درباره دختری با عنوان «آنا فراستر» است که در سی‌و‌هشت سالگی مبتلا به آلزایمر شده و به وسیله خانواده خود به موسسه‌ای منتقل می‌شود که از این بیماران نگهداری می‌کند. در این موسسه پسری هم‌سن او با عنوان لوک نیز اقامت دارد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *