بهشت زیبای خدا حقیقت دارد

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد (nbookcity.com)

دانلود کتاب بهشت زیبای خدا حقیقت دارد

کتاب بهشت زیبای خدا حقیقت دارد، اثری نوشته ی ایبن الکساندر است که اولین بار در سال 2012 منتشر شد.

هزاران نفر تا به حال تجربه ی نزدیک مرگ داشته اند، اما بعضی دانشمندان استدلال کرده اند که چنین تجاربی غیرامکان پذیر هستند. پزشک الکساندر نیز یکی از همین دانشمندان بود. او می دانست که تجربه ی نزدیک مرگ، احساسی خیلی واقعی است اما آن را وهمی ساخته ی مغز تحت استرسی شدید در دید می گرفت.

اما سرنوشت جور دیگری رقم خورد و باعث شد نویسنده کتاب بهشت زیبای خدا حقیقت دارد به کل نظرش را عوض کند و همچنین دو کتاب در مورد تجارب بازگشت از مرگ خود را بنویسد.

جملات برگزیده کتاب

  • انسان باید به دنبال آنچه هست باشد، نه آنچه تصور مى‌کند باید باشد.
  • باید اراده کنم که از آنچه هستم دل بکنم تا بتوانم آنچه مى‌خواهم شوم.
  • سپاس‌گزارى، علاوه بر اینکه بزرگترین فضیلت است، پدر دیگر فضائل نیز به حساب مى‌آید.
  • دو راه براى فریب خوردن وجود دارد. یکى باور آن چیزى‌ست که حقیقت ندارد و دیگرى نپذیرفتن حقیقت است.
  • اگر واقعاً در جستجوى حقیقت باشید، لازم است که حداقل یک بار در زندگى، تا حد امکان، به همه‌ چیز شک کنید.

خلاصه کتاب

دکتر ایبن الکساندر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب است که بیشتر عمر کاری خود را در بیمارستان‌ها و دانشکده‌ی پزشکی هاروارد سپری کرده است. او به عنوان یک جراح، در زندگی کاری خود روی هزاران مغز عمل جراحی انجام داده بود. یقین داشت که آنچه افراد معتقد، آن را “روح” می‌ خوانند، در واقع محصولی از واکنش‌های شیمیایی مغز است! به عبارتی دیگر، او باور داشت تجربیات نزدیک به مرگ، صرفا توهماتی هستند که توسط مغزی که تحت استرس شدید است تولید می‌شوند.

اما روزی فرا رسید که خود او به یک بیماری نادر مبتلا گردید و به مدت هفت روز متوالی روی تخت بیمارستان در کمایی عمیق فرو رفت.  بهبودی او یک معجزه پزشکی است، اما معجزه‌ی واقعیِ داستان او، مسئله‌ی دیگری است. وقتی جسم دکتر الکساندر در کما بود، او به جایی والاتر از این جهان سفر کرد و با موجود فرشته گونه‌ای روبه‌رو شد که او را به ژرف‌ترین قلمروهای موجودیتِ فرا مادی هدایت کرد.

کتاب بهشت زیبای خدا حقیقت دارد: سفر یک جراح برجسته‌ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ شرح این سفر کنجکاو برانگیز است. پس از مورد استقبال قرار گرفتن کتاب؛ خوانندگان سوالات و اشکالات بسیاری را به آن وارد کردند که ایبن الکساندر با چاپ کتاب دورنمای بهشت برین؛ چگونه علم، دین و مردم زندگی پس از مرگ را ثابت می‌کنند به آن‌ها پاسخ داد.

بخشی از متن کتاب

بسياري از افرادي كه تجربه نزديك به مرگ داشته اند بيان كرده اند كه در دنيايي كه به آن سفر كرده اند، اعمال دنيوي شان را ارزيابي كرده و مروري بر تعاملات خود با افراد مختلف و اعمال خوب يا بد زندگي شان داشته اند. من هيچ يك از اين وقايع را تجربه نكردم، و اين مسئله، غيرمعمول ترين جنبه ي تجربه ي نزديك به مرگ من مي باشد. من كاملا رها از هويت جسماني ام بودم و در نتيجه در تجربه ي نزديك به مرگم، هيچ اتفاقي كه بتواند سبب شود زندگي دنيوي ام را به ياد آورم، رخ نداد.

این نقل قول که: «من کور بودم، ولی اکنون می بینم» حالا مفهوم جدیدی برایم پیدا کرده است. حالا می فهمم که ما در زندگی زمینی مان تا چه حد در مورد کیفیت واقعی عوالم معنوی کور هستیم، به خصوص افرادی مثل من که در گذشته، ماده را هسته ی مرکزی واقعیت می پنداشتم و چیزهای دیگر- فکر، آگاهی، ایده ها، عواطف، روح- را فقط حاصل برهمکنش ماده تصور می کردم. این درک و بصیرت برایم بسیار الهام بخش بود، چون به من امکان داد که ارزش و اهمیت فهم و درکی را که پس از ترک محدودیت های جسم و مغز مادی در انتظار ماست، متوجه شوم.

نقد کتاب بهشت زیبای خدا حقیقت دارد

ایبن الکساندر می‌ گوید: این زندگی بی‌معنی نیست، اما ما بیشتر اوقات آن را بی‌معنی تلقی می‌کنیم. اتفاقاتی که در حالت کما برای من رخ داد، بی‌شک مهم‌ترین داستانی ا‌ست که همیشه خواهم گفت؛ اما بیان این داستان دشوار است؛ زیرا بسیار فراتر از درک عادی‌ است.

نمی‌توانم به‌راحتی آن را برای همگان توصیف کنم. با وجود این، نتیجه‌گیری‌های من در این مورد، بر پایۀ تجزیه و تحلیل‌های پزشکی این تجربه و براساس آشنایی‌ام با پیشرفته‌ترین مفاهیم علوم مغز و اعصاب و مطالعاتم پیرامون هوشیاری است.  پس از بازگشتن از این سفر، به محض اینکه به حقیقت پی بردم، متوجه شدم که باید آن را بازگو کنم. بیان این تجربه به شکل صحیح، به وظیفۀ اصلی من در زندگی تبدیل شده است.

البته طبابت و زندگی‌ام به عنوان یک جراح مغز و اعصاب را رها نکرده‌ام؛ اما حال که فرصتی ویژه به دست آورده‌ام و متوجه شده‌ام که زندگی با مرگ بدن یا مغز پایان نمی‌پذیرد، وظیفۀ خود می‌دانم که آنچه را خارج از کالبد انسان و این جهان دیده‌ام، به دیگران منتقل کنم. به‌ ویژه اصرار دارم داستانم را به گوش کسانی برسانم که قبلاً داستان‌های مشابهی شنیده اما نتوانسته‌اند آن را باور کنند.

در پایان خواندن کتاب بهشت زیبای خدا حقیقت دارد را به همه علاقمندان عزیز توصیه می کنیم.

تعداد بازدید: 1,661 بار

عنوان کتاب: بهشت زیبای خدا، حقیقت دارد

سفر یک جراح برجسته ی مغز و اعصاب، به جهان پس از مرگ

جز کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نویسنده: ایبن الکساندر

مترجم: شهاب حاجی زاده و گلسا دیبا 

تعداد صفحات کتاب: 142 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نویسنده بر این تصور تأکید می‌کند که باید به افرادی که در آستانه مرگ هستند فرصتی برای زندگی معنادار داده شود تا هنوز هدفی داشته باشند. در بخش پایانی کتاب، گاواندی به سراغ مراقبت‌های پزشکی در پایان زندگی می‌رود...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 393
سواد رئیس علی در حد سواد مکتبخانه‌ای و خواندن قرآن و حافظ و سعدی و نوشتن اعداد و کلمات فارسی بود. او سخت به فنون نظامی، اسب سواری و تیراندازی علاقمند بود و در این رشته‌ها مهارت و تبحر چشمگیری داشت که...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 373

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *