بهشت گمشده جلد سوم

آخرین ویرایش: 9 ماه قبل
بهشت گمشده جلد سوم (nbookcity.com)

دانلود کتاب بهشت گمشده جلد سوم

در قرن هجدهم، پیش از آنکه چارلز داروین نظریه ‌ی تکامل را مطرح کند، تنها یک نظریه درباره‌ی پیدایش بشریت وجود داشت نظریه ‌ا‌ی که از افسانه‌ها و ادیان آمده بود. داستان آدم و حوا و تبعیدشان به زمین که در آثار ادبی و دینی روایت می‌شد. جان میلتون شاعر انگلیسی قرن هفدهم هم از پذیرش این داستان مستثنی نبود و در درخشان ‌ترین اثرش بهشت گمشده ؛ داستان پیدایش زمین، جدال شیطان با آدم و حوا و داستان تبعید آن‌ها به زمین را به  زبان شاعرانه‌ ی شگفت‌ انگیزی بیان کرد.

اثری که فراتر از مفهوم دینی و معنوی ‌اش به عنوان یکی اثر ادبی، ماندگار شد.این کتاب جلد سوم و آخرین جلد از مجموعه بهشت گمشده می باشد که به صورت رایگان در اختیار کاربران عزیز قرار گرفته است.

مروری بر کتاب

بهشت گمشده , اثریست که بارها ارزش خواندن را دارد, خواننده در هر بار خواندن آن, به شگفتیهای جدیدی دست می یابد. وقتی بهشت گمشده را خواندم, در مرتبه نخست, داستان آدم و حوا خیلی زیاد مورد توجه قرار گرفت. شاعر آنرا خیلی گیرا و جالب به تصویر کشیده شده است. می خواستم آنرا با متون دینی و اعتقادی که انسانها در گوشه و کنار جهان به نحوی به آن باور دارند و آنرا جز عقاید دینی شان قبول کرده اند, مقایسه و بررسی نمایم, برای این منظور داستان آدم و حوا را از کتاب گرفتم تا در فرصت مساعد روی آن کار نمایم. وقتی یاداشت را تمام کردم, متوجه شدم که سرگذشت آدم و حوا با سایر موضوعات کتاب ارتباط ناگسستنی دارد.

جان ملتون در آغاز کارش از حضرت عیسی کمک و یاری میخواهد تا بتواند حقایق مکتوم و گفته نشده را به مومنین باز گو نماید. در مورد گمراهی آدم و حوا از خود سوال میکند: ایا صرف خوردن میوه ای ممنوعه باعث این بدبختی عظیم شده است. هرگاه چنین باشد, پس کسی آنها را وسوسه کرده است. حس کنجکاوی او تحریک میشود؛ به دنبال وسوسه گر میافتد. به صحبت شیطان و بعلزبوت دستیار او گوش میدهد: اگر چگونگی خلقت جهان, خصوصیات بهشت و دوزخ و ساختمانهای تو در توی آسمانها را به حال خود بگذاریم, در بهشت گمشده جز جدال شیطان با خدا و بدبختی و سیه روزی آدم چیزی باقی نمی ماند.

وقتی خدا موقف و مقام پسر اسمانی خود را منحیث شریک خود در خدایی و قدرت اعلام نمود, او را بعد از خود صاحب صلاحیت و قدرت معرفی کرد, سایر مخلوقات را به اطاعت و فرمانبرداری از او فرا خواند؛ اطاعت و فرمانبرداری از او را منوط و مربوط به اطاعت و فرمانبرداری از خود ساخت. توافقی که بین خدا و شیطان به عمل آمده بود, و تا کنون رعایت میشد, و طبق آن شیطان موقف بعد از خدا را داشت. تصمیم خدا در مورد اعطای قدرت به پسرش, این توافق را نقض کرد. شیطان آنرا بیعدالتی از جانب خدا نسبت به خود دانست, این فیصله خدا را تجاوز آشکار و سریع به حق خود عنوان کرد و علیه آن دست به شورش زد. دستیاران و دوستان نزدیک به شیطان به دستور او, با سرافیون تحت امر خود به محل مورد نظر جمع آمدند. تعداد سرافیونی که تحت امر میکاییل و جبرییل و. . … .  در دور و بر عرش خدا, وفادار به خدا باقی ماندند, مساوی بودند به تعداد سرافیونی که با شیطان و دستیارانش از عرش خدا فاصله گرفتند و صف خود را جدا ساختند.

تعداد بازدید: 1,514 بار

John%20Milton%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%AA%D9%88%D9%86

عنوان کتاب: بهشت گمشده جلد سوم

نویسنده: جان میلتون

مترجم: فریده مهدوی دامغانی

تعداد صفحات کتاب: 329 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.52 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب جلد دوم از مجموعه بهشت گمشده می باشد که قبلا جلد اول آن را در اختیار علاقمندان عزیز قرار داده ایم. بهشت گمشده شعری حماسی است که به صورت شعر سپید (بدون ریتم ایامبیک) توسط جان میلتون ، شاعر قرن هفدهم انگلیسی نوشته شده است.
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 2680
منظومه‌ی بهشت گمشده مشهورترین اثر جان میلتون و یکی از شاهکارهای تاریخ ادبیات غرب است. این شعر بلند حماسی که بیشتر از ده هزار بیت دارد، الهام گرفته از داستان آدم و حوا و خروج آن‌ها از باغ عدن بهشت  است.
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 9478

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *