آشپزی غذاهای بدون گوشت

آشپزی غذاهای بدون گوشت (nbookcity.com)

دانلود کتاب آشپزی غذاهای بدون گوشت

یکی از کتاب های خانم اکرم ذاکری کتاب آشپزی غذاهای بدون گوشت می باشد.

این روزها با گرانی گوشت مسئله ای برای کل جامعه شده و خیلی ها به دنبال دستور غذای بدون گوشت هستند. از طرف دیگه هم میدونید که کلاً مصرف گوشت به ویژه گوشت قرمز بیش از حد برای سلامتی خوب نیست و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند مصرفش رو کاهش بدیم. این کار رو به شکل های مختلفی میشه انجام داد.

گیاهخوار شدن فقط یه گزینه هست. شما میتونید فقط یکی دو روز در هفته گیاهخوار بشید. و کم کم به سه روز افزایش بدید. توی این روزها فقط از غذاهای بدون گوشت استفاده کنید. این کار میتونه تأثیر زیادی روی سلامتی شما داشته باشه.

خلاصه کتاب

قطعاً گیاهخوار شدن حتی به صورت مقطعی نیاز به برنامه ریزی داره. با کمی دقت و داشتن برنامه میتونید اطمینان حاصل کنید که در این رژیم نیازهای بدنتون تأمین میشه. پس بهتره با آشپزی غذاهای بدون گوشت آشنا بشید. مواد لازم رو از قبل تهیه کنید تا در روزهای مورد نظر آماده باشید.

آشپزی غذاهای بدون گوشت ایرانی هم کم نیست. مثلاً خیلی از غذاهای محلی بدون نیاز به گوشت، مرغ یا ماهی تهیه میشن. از این دسته میشه به کشک بادمجون، اشکنه و دو پیازه اشاره کرد. این غذاها نه تنها بدون گوشت آماده میشن بلکه خیلی هم خوشمزه و باب طبع ما ایرانی ها هستن. مواد اولیه شون هم معمولاً در دسترس هست. پس توی این دسته، گزینه های خوبی برای هر قشری پیدا میشه.

غذای بدون گوشت با بادمجان

خیلی از غذاهای بدون گوشت با بادمجان یا کدو تهیه میشن. به جز خورشت بادمجان و کدو که همه باهاشون آشنا هستید گزینه های دیگه ای هم از این دست هست. مثل گوجه بادمجان، میرزا قاسمی، کشک بادمجان و یتیمچه که همه هم از انواع غذای نونی بدون گوشت و خوشمزه هستن. به علاوه غذاهای فرنگی مثل خوراک بادمجان مراکشی هم هست که علاوه بر بادمجان نخود داره. میدونید که استفاده از حبوبات در رژیم های غذایی بدون گوشت اهمیت زیادی داره. به هر حال باید به یه نحوی پروتئین لازم بدن تأمین بشه.

غذای شمالی بدون گوشت

من همیشه میگم، شمالی ها منبع غذاهای گیاهی خوشمزه هستن. کته کباب شمالی ها معروفه، اما مردم این خطه سبز غذای بدون گوشت هم زیاد استفاده میکنن. باقالا قاتق، میرزا قاسمی و نازخاتون فقط چند تا از این غذاهای خوشمزه هستن. پس اگه تصمیم دارید به این برنامه غذایی رو بیارید غذاهای شمالی رو فراموش نکنید.

پلو بدون گوشت

نویسنده کتاب آشپزی غذاهای بدون گوشت معتقد است: بیشتر غذاهای بدون گوشت بدون برنج سرو می‌شوند و از دسته غذاهای نونی هستند. اما در رژیم بدون گوشت نیازی به حذف برنج نیست. فراموش نکنید برنج اگر با روغن و نمک کم تهیه شود خیلی هم سالم و مفید است.

تهیه پلو بدون گوشت هم کاری ندارد. ما ایرانی ها غذاهای زیادی داریم که در این دسته قرار می گیرند. انواع کته، پلو ماش، هویج پلو، قارچ پلو، استانبولی یا همان دمی گوجه از پلوهای خوشمزه بدون گوشت هستند. در ضمن میتونید عدس پلو و رشته پلو رو هم بدون گوشت تهیه کنید. برای تنوع کمی کشمش یا خرما رو تفت بدید و کنار پلو سرو کنید.

به عنوان نکته آخر، میشه گوشت رو از خیلی غذاهای معمولی مثل خورشت ها هم حذف کرد. مثلاً قیمه بادمجان بدون گوشت هم یه غذای کامل و خوشمزه میشه. پنیر توفو، پنیر کبابی یا هالومی هم میشه به جای گوشت در خورش ها استفاده کرد.

کتاب آشپزی غذاهای بدون گوشت

عنوان کتاب: آشپزی غذاهای بدون گوشت

بیش از صد دستورالعمل غذاهای گیاهی بدون گوشت برای گیاهخواران

تالیف و ترجمه: اکرم ذاکری

تعداد صفحات کتاب: 80 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.45 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

برایت آرزومندم صبور باشی نه با کسانی که اشتباهات کوچک میکنند چون این کارِ ساده ای است، بلکه با کسانی که اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیر میکنند و با کاربردِ درست صبوری ات برای دیگران نمونه شوی...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 216
رمان مشهوری نوشته فئودور داستایفسکی، نویسنده پرآوازه روسی است که در زمره مهم ترین، مشهورترین و برترین آثار ادبیات کلاسیک و کل تاریخ ادبیات به حساب می آید. داستایفسکی سه بار...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 9740

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *