گیاهان مفید در عفونتها

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
گیاهان مفید در عفونتها (nbookcity.com)

دانلود کتاب گیاهان مفید در عفونتها

دانشنامه گیاهان مفید در عفونتها توسط رضا پوردست گردان به نگارش در آمده است و راجع به چای سبز، پونه کوهی، پونه، گل پامچال، انجیر، بادرنجبویه، پنیرک، تره فرنگی و اکالیپتوس در آن بحث شده است.

مقدمه کتاب

عفونت ها به چند طریق وارد بدن می شوند، برخی آنها در بافت های بدنی وجود دارند اما منتظر فرصت هستند که با ضعف سیستم ایمنی بدن، این فرصت را به دست آورند و به طرق مختلف خود را نمایان کنند. اما برخی عفونت ها از طریق پوست وارد بدن می شوند. 

به عنوان مثال با یک ضربه یا یک خراش از محیط وارد بافت بدن فرد می شوند. دسته دیگر عفونت ها فرصت طلب نام دارند که منتظر شرایط مناسبی هستند تا بتوانند خود را نمایان کنند، مثل بیمار ی ایدز و بیمار ی های دیگر. 

در اکثر اوقات درمان عفونت های فرصت طلب سختتر از عفونت های دیگر است. با این حال برای از بین بردن عفونت های قوی باید به پزشک مراجعه کرد، اما بر خی عفونت ها سطحی هستند و می توان با کمک برخی گیاهان دارویی از بروز و رشد آنها جلوگیری کرد. 

با این حال اگر از نوع عفونت خود خبر ندارید بهتر است قبل از مصرف این گیاهان دارویی با پزشک مشورت داشته باشید. همچنین مصرف این داروها نباید بیشتر از 10 روز ادامه پید ا کند و اگر بهبودی بعد از این مدت حاصل نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

فواید اکالیپتوس

اکالیپتوس از گیاهان مفید در عفونتها است. اکالیپتوس به خاطر فوایدش به بسیاری از مناطق استوایی نیز راه یافته است. بااینحال هنوز هم از صادرات عمدهٔ قارهٔ اقیانوسیه محسوب می شود. هزاران سال است در طب چینی ها، هندیها، یونانیها و سایر نقاط اروپا برای درمان بسیاری از بیماریها از اکالیپتوس استفاده می شود. 

پس از فرایندهای تبخیر و تقطیر برگ اکالیپتوس، روغنی به دست می آید. این روغن مایعی بیرنگ با بوی چوبی، شیرین و قوی است. روغن اکالیپتوس می تواند بر روی برخی باکتریهای بیماری زای مجاری فوقانی تنفسی خاصیت ضدباکتریایی داشته باشد. 

ازجملهٔ این باکتریها می توان به هموفیلوس آنفولانزا و برخی سویه های استرپتوکوکوس اشاره کرد. هموفیلوس آنفولانزا مسئول گسترهٔ عظیمی از عفونتهاست.

گیاهان مفید در عفونتها

عنوان کتاب: گیاهان مفید در عفونتها

نویسنده: رضا پوردست گردان

تعداد صفحات کتاب: 50 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: یک مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در برابر چشمان شما دریچه ی نوینی برای شناخت سیاست های خارجی آمریکا و تمایلات این کشور در جنگ های عصر نوین، می گشاید.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 689
والدین و دانش آموزان پـایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 99 - 1400 برای آگاهی از محتوای کتاب درسی ریاضـی ششم ابتدایی و آشنایی با بخش های مختلف آن می توانند نسخه pdf آن را در این مقاله دانلود و مطالعه نمایند .
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 10584

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *